E30 327 evo turbo STULEN
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag tänkte lägga på min bil 335/35-17tum hossier där back på 11tum bred fälj men då har jag breddat den lite förståss men visst är det trågt om man har original jag hadde 16tum 9tum bred 235/45 där back när jag hadde original då 2 satt där back så tog det i kanterna när man körde över 100 i någon liten guppa. Iallafall LYCKA TILL med projektet MVH
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Re: bremser bak
bjørnm3 wrote:Fete bremser bak.vilken størelse er de på skivene og er dei ventilerte?
310mm 20 tjocka ventilerade.
Butchermardin wrote:Bara lugna grabbar!
Skärmarna ska såfort jag får hem bilen, byggas om tills de passar fälgarna och däcken! Blir en kombination utav avesta breddning samt nya skärmkanter.
André ta och lägg upp lite bilder på insugsbygget vettja!
Där kommer en länk på det sen Som Erland ska ha som projekt tråd på sin sida där han visar uträkningar mm.
Last edited by andré on 21 Jan 2007, 13:52, edited 1 time in total.
Lite bilder på Insuget det är färdigt nu med svetsning och så. Men ska portas till lite i övergången mellan plattan och runnersen. Det ät första gången som jag svetsar aluminium sammt bygger ett insug.
Runnersen konar ner fårn invändiga måtten 44mm till 38mm.
Orginal insug som är kapat och fräst för att få bättre infallsvinkel i toppen gemfört med en vanlig plan platta. Sammt får man en väldigt trevlig vinkel på spridarna in i loppen.
Jag fasade kanterna på runnersen för att få en bättre svetsfog.
Sen borade jag bakplattan till runnersen i 6mm plåt och punktade ihopa det.
Helsvetsa sakerna.
Och började med plenumet.
Ett stort Tack till Erland (www.topplocksverkstan.se) för hjälpen med insuget. Och topparbetet. Rekomenderar han starkt när dert gäller sånt här. Han har portat min topp poch jag är sjukt nöjd av det resultat som jag ser.
Och min topp kommer att flödas nu i veckan. Sammt en orginal topp för att se skillnaden även detta av Erland. Hela detta projektet med toppen och insuget kommer komma upp på hans sida med uträkningar m.m.
Runnersen konar ner fårn invändiga måtten 44mm till 38mm.
Orginal insug som är kapat och fräst för att få bättre infallsvinkel i toppen gemfört med en vanlig plan platta. Sammt får man en väldigt trevlig vinkel på spridarna in i loppen.
Jag fasade kanterna på runnersen för att få en bättre svetsfog.
Sen borade jag bakplattan till runnersen i 6mm plåt och punktade ihopa det.
Helsvetsa sakerna.
Och började med plenumet.
Ett stort Tack till Erland (www.topplocksverkstan.se) för hjälpen med insuget. Och topparbetet. Rekomenderar han starkt när dert gäller sånt här. Han har portat min topp poch jag är sjukt nöjd av det resultat som jag ser.
Och min topp kommer att flödas nu i veckan. Sammt en orginal topp för att se skillnaden även detta av Erland. Hela detta projektet med toppen och insuget kommer komma upp på hans sida med uträkningar m.m.
- Butchermardin
Sååå... GRÅSE PLENUMKAMMARE!!
Det måste vara det största jag sett hitills, till och med större än Ärtans förra till M:an tror jag.
Jag hade svetsat pinnar i det för att vara på den säkra sidan.. Det blir stora krafter på plåtarna när det är så stort.
Det måste vara det största jag sett hitills, till och med större än Ärtans förra till M:an tror jag.
Jag hade svetsat pinnar i det för att vara på den säkra sidan.. Det blir stora krafter på plåtarna när det är så stort.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Jonte_smte
- Butchermardin
Mäta aldrig mängden. Men gissar på en hel del liter .
Angående svets så får jag vänta lite ska köpa, Behöver en ny MIG också. Men det blir en kemppi ac/dc 1 fas. Och en 250 amp Mig. Men det kostar ju aldeles för mycket pengar. Bara tigen ligger på ca 50.......
Jag har satt på insuget och fått det pulverlackat. Så jag kan ta några nya bilder på motorn och lägga upp.
Om allt går som planerat och jag får tag i sakerna som jag behöver nu i veckan så kan jag starta den i helgen. Men samtidigt som jag håller på med den vite så bygger jag en motor till en kompis och bygger den nya "snik" bilen som jag ska ragga fjortisar med så tiden är knapp. Men jag får ta mig i kragen och få ihopa den vite så den står klar till Mappning Hade ju varit trevligt om PPFarna hade fått sin bänk så man kunde kommit och rasat en motor.
Angående svets så får jag vänta lite ska köpa, Behöver en ny MIG också. Men det blir en kemppi ac/dc 1 fas. Och en 250 amp Mig. Men det kostar ju aldeles för mycket pengar. Bara tigen ligger på ca 50.......
Jag har satt på insuget och fått det pulverlackat. Så jag kan ta några nya bilder på motorn och lägga upp.
Om allt går som planerat och jag får tag i sakerna som jag behöver nu i veckan så kan jag starta den i helgen. Men samtidigt som jag håller på med den vite så bygger jag en motor till en kompis och bygger den nya "snik" bilen som jag ska ragga fjortisar med så tiden är knapp. Men jag får ta mig i kragen och få ihopa den vite så den står klar till Mappning Hade ju varit trevligt om PPFarna hade fått sin bänk så man kunde kommit och rasat en motor.
- Butchermardin
Lite bilder nu är mycket färdigt....
Har portat en topp till en kompis och svetsat den M20. Och har portat en M50 till mej själv lite bilder på det.
Gammla toppen till kompisens bil en 320 topp.
Toppen jag har gjort.
Insug
Avgas
.
Och detta är M50 toppen till kommande projekt.
Föresten så är bilen startad allt funka perfekt hoppas det fortsätter så kommer en liten film snutt.
Har portat en topp till en kompis och svetsat den M20. Och har portat en M50 till mej själv lite bilder på det.
Gammla toppen till kompisens bil en 320 topp.
Toppen jag har gjort.
Insug
Avgas
.
Och detta är M50 toppen till kommande projekt.
Föresten så är bilen startad allt funka perfekt hoppas det fortsätter så kommer en liten film snutt.