Page 10 of 35

Posted: 16 May 2008, 12:53
by 525mannen
Vilket j*vla tempo! Den rullar ju snart igen(!)

Lycka till med uppstarten! :D

Posted: 16 May 2008, 16:05
by ippe
525mannen wrote:Vilket j*vla tempo! Den rullar ju snart igen(!)

Lycka till med uppstarten! :D


Hoppas det går smärtfritt när det ska startas så är det nära!

tackar!

Posted: 16 May 2008, 16:13
by ippe
Då har man monterat allt och är i princip redo för uppstart. Dock måste jag vänta till måndag så man kan få hjälp med mappning och strobba tändning av emil.

En jävla skillnad med schimset till urtramplager, kopplingen känns bra mycket lättare nu. Så det är ett hett tips.

Vevat runt motorn och det finns både komp och oljetryck.
So far so good 8)

Image

Då har man hela helgen på sig att montera in en bromsad diff jag lyckats ragga upp, kanon.

Image

Posted: 16 May 2008, 18:39
by birro
Roligt att se allt ramla ihop igen. Synd att man inte hade samma tempo själv bara :P

Lycka till med mapping etc :)

Posted: 18 May 2008, 19:24
by ippe
Diffen uppspännd och monterad med m16 till diffbulten. Mfronten på, blev riktigt bra tycker jag.

Bara vänta på emil då så vi kan strobba tändning och starta :)

Lagomnt sugen på att vrida på nyckeln !!!

Image

Image

Image

Puts var inte första prio nu

Image

Image

Posted: 18 May 2008, 20:25
by ippe
Går det bra att använda samma atf olja som man har i lådan till diffen?

Posted: 18 May 2008, 23:28
by djm
ippe wrote:Går det bra att använda samma atf olja som man har i lådan till diffen?


nej du ska ha en castrol olja. den heter xj tror jag. Står på den att den rekommenderas för bmws lamelldiffar.

Posted: 19 May 2008, 08:27
by HenrikF
Sträckläst 9 sidor nu. Kul bygge, bra dokumenterat, bra jobbat etc:)
Men... FILM!?!

Posted: 19 May 2008, 10:16
by Ximon
Åk på mekonomen så hjälper dom dig!

Posted: 19 May 2008, 11:33
by stecka
saf-xj heter oljan du ska ha till diffen

Posted: 19 May 2008, 20:19
by ippe
Då var den startad :)

Inga problem bara att veva igång den.

Varit ute och mappat med emil nu ett tag och laddar ca kilot och den går rätt bra.

Något mindre oljeläck som ska åtgärdas och toppen efterdras sen får det fan i mig se till att hålla!

Ska se om jag kanslänga in någon filmsnutt.

Posted: 19 May 2008, 22:22
by ippe
:D :D

Image

Image

Image

Sen en liten filmsnutt. Kommer nog bli bra med större avgashus, känns som den tjocknar lite över 5k rpm.


http://www.megaupload.com/?d=0W3TDYSW

Posted: 19 May 2008, 22:37
by JolleL
haha, så det var dina svartsträck jag såg då jag åkte hem :lol:

Posted: 19 May 2008, 22:46
by JolleL
Såg filmen nu med, du får ringa imorrn så styr jag några däck åt dig. Måste ju bjuda lite mer med gasen ju :twisted:

Posted: 20 May 2008, 08:11
by ippe
haha ja !

Joo försöker vara snäll med 18".. Hör av mig när jag slutar

Posted: 20 May 2008, 11:38
by moonzhine
va kommer diffen från för bil?

Posted: 20 May 2008, 11:45
by ippe
Uppspänd 325 3.15 diff.

Susade lite under huven när jag skulle till jobbet imorse och märkte nu att grenröret spruckit i kollektorn. Verkar som jag kommer åt att svetsa det på plats, borde gå utan problem eller vad tror ni?

Bara tills man raggar upp ett SPA grenrör eller något..