Page 10 of 14
Posted: 15 Feb 2009, 01:21
by tommy34
200 med en s70 glt
190 med en 740 gle
Posted: 15 Feb 2009, 01:44
by pizza
110km/h............ Eller en bitöver 300 bak på en turbohoj, vilket förövrigt va de värsta jag gjort, även om jag litar på föraren i fråga till 110%, men de va riktigt äckligt, inte själva farten utan mer att de va svårt att hålla sig fast under accelerationen, matta av rätt bra runt 270 men innan de va det RIKTIGT äckligt.
Snabbast i bil vet jag inte riktgt, haft 278 på gps i min gamla S2, åkt flatout med en gammal 911 RUF dubbelturbo men jag vet inte hur fort de va tyvärr..
Pizza
Posted: 17 Feb 2009, 02:34
by _Persson_
tommy34 wrote:200 med en s70 glt
190 med en 740 gle
Du suger
230 eller 240 mä en 9-3 2.0T De va innan turbon blev dålig. Nu vill den inte ladda möe å börjar dra olja.
Men i bmw har ja "bara" vart uppe i 220 mä 325an
Posted: 17 Feb 2009, 10:00
by Nisse977
Har kört följande:
170km/h - Volvo 240 -80 automat
(min första bil)
180km/h - Corolla 1,3 -90
(min nuvarande bruksbil)
190km/h - Volvo 240 -87
(föräldrarnas bil när tog körkort)
220km/h - BMW 325i -87 med 4,10:1 diff
(nuvarande hobbybil)
240km/h - Suzuki GSXR750 -85
(flickvännens hoj)
240km/h - BMW 535i -91
(min första BMW)
285km/h - Suzuki GSXR1100 -89
(min hoj)
Sen körde jag 220km/h med en chippad 335i coupé -07 men det var så klart inte allt vad som gick, men ägaren tyckte det var nog där
Skulle vara kul att köra 300km/h med E30in när den blir klar
Men då krävs väl 2,63 diff eller nått
Posted: 17 Feb 2009, 10:25
by fredrick
Skulle aldrig få för mig att sätta mig på en mc med turbo som passagerare.
pizza wrote:110km/h............ Eller en bitöver 300 bak på en turbohoj, vilket förövrigt va de värsta jag gjort, även om jag litar på föraren i fråga till 110%, men de va riktigt äckligt, inte själva farten utan mer att de va svårt att hålla sig fast under accelerationen, matta av rätt bra runt 270 men innan de va det RIKTIGT äckligt.
Snabbast i bil vet jag inte riktgt, haft 278 på gps i min gamla S2, åkt flatout med en gammal 911 RUF dubbelturbo men jag vet inte hur fort de va tyvärr..
Pizza
Posted: 17 Feb 2009, 10:47
by kadettcp
220km/t med en kadett b rallye 2,4 med 200 sughk og 5tr låda
Posted: 18 Feb 2009, 17:24
by Thörn
ca 260 i Saab 900t16 1980 (uträknad fart, mätarn i bott)
7ans primär + td0419t med 968or
Var intill på varvstoppet runt 7200? vill jag minnas, det var läskigt värre, började knaka i A stolpen eller vad det kom ifrån
Posted: 23 Feb 2009, 21:44
by lindberg88
250kmh bmw 740i e38
Posted: 23 Feb 2009, 21:47
by immy
lindberg88 wrote:250kmh bmw 740i e38
Min gammla
Posted: 23 Feb 2009, 21:49
by Nisse Järnet
Ja jag fortsätter maxa mina bilar, här har vi återigen nuvarande bruksbil Seat Ibiza 1,4 -08 med 85 friska!
Posted: 24 Feb 2009, 08:16
by Nisse977
Men snart vill vi alla se när du maxar din sexväxlade E30!!!!
Posted: 24 Feb 2009, 12:55
by birro
830 knyck i ett flygplan förra veckan påväg mot tyskland
Posted: 24 Feb 2009, 12:59
by Pimplaren
240 i 540n än sålänge
230 i m535an
260 eller liknande i Fernis 525 turbo på g från Jordbro till Rosersberg!
Mätaren var långt förbi 240 och det gick jävla fort.
Posted: 24 Feb 2009, 19:50
by SebastianV
230Km/H i mina föräldras honda accord
240 i polarens e28 535 med kassa stötdämpare, bilen slutade aldrig gunga
240+ i min e30 mätaren går bara till 240 o nålen var en bit förbi..
150-180 med samma e30 med isdäck efter en skogsväg i lördags
det var i utgången på en kurva
Posted: 24 Feb 2009, 20:18
by Hellas
275km/h Mätarfart i min gamla M5 3.8
Posted: 24 Feb 2009, 20:45
by Nisse Järnet
Nisse977 wrote:Men snart vill vi alla se när du maxar din sexväxlade E30!!!!
Det ska vi fixa
Posted: 24 Feb 2009, 20:51
by lindberg88
immy wrote:lindberg88 wrote:250kmh bmw 740i e38
Min gammla
japp