Page 10 of 13

Posted: 06 Jun 2007, 20:03
by Bäckis
Det är inte lätt att spöa en sån här maskin på rätt sätt. Ge Bengt lite tid så ska ni nog se att det låter och ser annorlunda ut.

Posted: 06 Jun 2007, 21:31
by Supraturbo
Krillian wrote:
Bmwandreas wrote:Läser ni hela tråden står det att den körs på minsta möjliga ladd, dvs 1.4 bar. Och då är det inte 1000hk.[/quote

inte för att stå på nån sida men i en annan tråd ( zatzy.com)så står det dessutom att D2 coiloverna inte är inställda så han kör inte "fullt ut"


Precis så var det.. Var lite för hård bak så hela bakvagnen stutsade vid gaspådrag.. Släppte stötdämparen lite friare och vips så gick det att ge fullt utan vare sig studs eller oönskade kast på bakvagnen..

Som sagt. en film som gör bilen rätta kommer att komma snart.

/ robin

Posted: 07 Jun 2007, 15:40
by robbz
Bäckis wrote:Det är inte lätt att spöa en sån här maskin på rätt sätt. Ge Bengt lite tid så ska ni nog se att det låter och ser annorlunda ut.


precis, alla är vi barn från början :D det ska inte vara lättkört med sånt mos heller, men med "bara" 1,4 i ladd så förstår jag att den inte levde mer fan än en 7-800 hästars kärra, med +1000 bör man inte kunna köra som folk med bakhjulsdrift på gata...

/mvh

Posted: 07 Jun 2007, 15:48
by tobbe tlrecond
Såg kärran hoss Glasmästarn idag.en puts på den skulle göra susen :wink: den ser jävligt diskret ut med tanke på moset som finns

Posted: 07 Jun 2007, 22:07
by Krillian
hehe.. bara vänta kan till 99% lova att om ett tag så kommer en film som utlovades och då är det nog helt annan körning (Y) hehe men krut det finns det..

Posted: 08 Jun 2007, 02:09
by Fido85
så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin :) är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls :P

fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först :) väntar tills ny rulle kommer :)

Posted: 08 Jun 2007, 17:54
by Krillian
Fido85 wrote:så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin :) är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls :P

fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först :) väntar tills ny rulle kommer :)


3,0.. står i början av tråden :)

Posted: 09 Jun 2007, 18:46
by Fido85
Krillian wrote:
Fido85 wrote:så jävla fint att det inte sticker upp under huven osv...och ändå är det en mördarmaskin :) är det 3,2 eller 3,0 litern? good work girls :P

fin film också fast inte så mky action...men bäst att låta killen vänja sig med bilen till först :) väntar tills ny rulle kommer :)


3,0.. står i början av tråden :)


oops :) läste lite mellan raderna :)

Posted: 29 Jun 2007, 08:43
by Nicke Blom
den lät väldigt trevligt måste jag säga...

Posted: 29 Jun 2007, 13:01
by TurboTore
Noe mer film hadde gjort seg.. :!:

Posted: 07 Jul 2007, 23:35
by bumper
Supraturbo wrote:Film..

http://www.voodoo-people.com/~daz/race/ ... 1016hk.avi

Högerklicka, spara som


Du råkar inte veta av nån som kan redigera bort regnummer från en film? :lol:

Posted: 08 Jul 2007, 12:34
by Mackanoz
Är bilen uppe hos PPF igen? Hur går det med den?

Posted: 08 Jul 2007, 12:55
by Bäckis
Ja, den är här.

Bränsleförsörjningen bråkar lite och vi har dåligt med tid. Hoppas få ordning på den nån dag i veckan.

Posted: 12 Jul 2007, 15:09
by Supraturbo
Hur har det gått med problemen? Hittat någon lösning på det än?

Posted: 12 Jul 2007, 16:51
by Bäckis
Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.

Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.

Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.

Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.

Posted: 13 Jul 2007, 15:01
by Supraturbo
Bäckis wrote:Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.

Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.

Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.

Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.



Verkar blir shysst sen ju =)
Kan bristen på soppa tidigare hindrat några hästar att komma fram vid förra bänkningen?

Posted: 13 Jul 2007, 17:14
by Bmwandreas
Supraturbo wrote:
Bäckis wrote:Jodå, men den lösningen kräde en rätt stor arbetsinsats och tid finns inte här dessvärre.

Det blev en stor catchtank i baljan och tre externa pumpar. Det medföljde att vi fick lov att dra nya soppaslangar under bilen och att vi fick lov att beställa en grabbnäve AN kopplingar, men jag tror att den ska rulla igen imorgon.

Vi har flyttat oljepumpen som pumpar bort olja från turbon, catchtanken är klar men det fattas ett par kopplingar och lite eljobb måste göras, men förhoppningen är att hinna med allt imorgon och att de kopplingar som saknas ska ligga i brevlådan på förmiddagen.

Den förbannade diffbulten hade gett med sig så det small och brakade i bakvagnen. Vi har även fixat det och tror det ska funka nu.



Verkar blir shysst sen ju =)
Kan bristen på soppa tidigare hindrat några hästar att komma fram vid förra bänkningen?


Nej det funkar perfekt i bänken och sen, men sen hände något med nån pump så det bara funkade ibland :?