Page 10 of 15

Posted: 24 Jan 2008, 18:29
by Moker
Raceaddic wrote:var kommer de siffrorna från?

ETK säger tom framdörr 14,5kg fönstermekanism m.m 1.4kg ruta 3.3kg, dörr bak 13.6kg med likande vikt på rutor :lol:

1300kg E34 de vägde inte ens Vidars m5a me plastrutor o annat E34an e en tung gris :x



Siffrorna kommer från vägda delar... 1300 kg de väger Petris gamla e34a med förare i. Vidars e34a väger inte den runt 1200 kg???? E34orna väger bly, men mycket går de att banta.... Enbart karossen ska väga mindre än e36ans tillochmed....

Posted: 24 Jan 2008, 18:48
by sidenmark
Moker wrote:
Raceaddic wrote:var kommer de siffrorna från?

ETK säger tom framdörr 14,5kg fönstermekanism m.m 1.4kg ruta 3.3kg, dörr bak 13.6kg med likande vikt på rutor :lol:

1300kg E34 de vägde inte ens Vidars m5a me plastrutor o annat E34an e en tung gris :x



Siffrorna kommer från vägda delar... 1300 kg de väger Petris gamla e34a med förare i. Vidars e34a väger inte den runt 1200 kg???? E34orna väger bly, men mycket går de att banta.... Enbart karossen ska väga mindre än e36ans tillochmed....


hej provade ju o väga min 535 då med urtagen golvmatta och så har jag 2 st sparco stolar , som det enda i lättningsväg , och då vägde den 1500kg på pricken med 30 l i tanken , då med resten helt orginal inredning ! har du tänkt o banta din rejält ?? skulle vara kul o se vad dom skulle väga :)
mvh robban

Posted: 24 Jan 2008, 19:04
by Moker
sorry för OT Holli ...
Sidenmark , e34an är såld :( blir e36a istället ... Få se ifall man lyckas övertala Holli att han maxlättar :wink: då kommer du få se låga siffror :D

Posted: 24 Jan 2008, 20:23
by robbz
hööp, hur går det här då?

dåligt med bilder :lol:

/mvh

Posted: 24 Jan 2008, 20:58
by Moker
Raceaddic wrote:ehh fel igen E36 325 4 dörrars karosseristomme med skjutbart tak väger 219kg och en E34 utan skjutbart tak väger 291kg


Menade såklart coupen :wink: Inge mer OT!!!

Posted: 25 Jan 2008, 18:39
by P.Herrdahl
Moker wrote:sorry för OT Holli ...
Sidenmark , e34an är såld :( blir e36a istället ... Få se ifall man lyckas övertala Holli att han maxlättar :wink: då kommer du få se låga siffror :D


Max lättat, nja det skulle va bra fint va? :wink: allt under 1500 är ju perfekt, dock vill jag ner på 1400 om det går, blir nu även plastrutor bak. :wink:


sidenmark wrote:hej provade ju o väga min 535 då med urtagen golvmatta och så har jag 2 st sparco stolar , som det enda i lättningsväg , och då vägde den 1500kg på pricken med 30 l i tanken , då med resten helt orginal inredning ! har du tänkt o banta din rejält ?? skulle vara kul o se vad dom skulle väga :)
mvh robban

Låter kanon!
Jag ska köra utan mattan, asfaltsmattor, underreds massa, med plastrutor bak och utan resevhjulsbalja, sen tar jag nog fram hålsågen. :wink:


robbz wrote:hööp, hur går det här då?

dåligt med bilder :lol:

/mvh

Det kommer, ska bara fixa ny tråd till svetsen sen ska jag lägga ner ett omfattande svets jobb på den.
Ska bygga om trösklar, lägga igen tanklocket, lägga igen reservhjulsbaljan och svetsa ihop grenröret. :wink:

Raceaddic wrote:är inte allt för dyra lätta utav bara fan vet ja så blir de en kul bil garanterat :D

Ja det får vi hoppas, det man inte får med 64mm inducer får man skaffa i viktförhållande, tillsvidare iallafall. :wink:

Posted: 25 Jan 2008, 22:21
by boost_
klart det ska lättas, får se vem som kommer ner lägst då holli =)

hm plastrutor *fundera* haha

Posted: 26 Jan 2008, 01:38
by Moker
Hollizini wrote:Max lättat, nja det skulle va bra fint va? :wink: allt under 1500 är ju perfekt, dock vill jag ner på 1400 om det går, blir nu även plastrutor bak. :wink:


Bra där :) kommer bli lätt, ja lovar :wink:

Posted: 26 Jan 2008, 13:41
by P.Herrdahl
boost_ wrote:klart det ska lättas, får se vem som kommer ner lägst då holli =)

hm plastrutor *fundera* haha


Absolut, satt och kollade igenom lite papper igår, 1660 väger min, minus kanske 100 - 120kg nu. :wink:
Då med utrustning bestående av elhissar fram och taklucka.

Moker wrote:Bra där :) kommer bli lätt, ja lovar :wink:


Det skålar vi för, hade det inte vart pga underdimensionerad diff så kanske den hade gått skapligt på 402 också. :wink:
Eller vad kan den palla, nån som pysslat och åkt med likadan diff? Har ej nummer på den men såhär ser den ut:

Image

Image

Posted: 27 Jan 2008, 12:02
by P.Herrdahl
Raceaddic wrote:troligtvis håller själva diffen för massor då det är samma innehåll som stora E28 diffen, därimot är diffästet den svaga punkten. nyare e34an har en mycket bättre bakvagnsram

är det en 535i 88-?


Diffen har setat på min 524td -91 original, har dock hört om att det fanns som tillval med saker ifrån alla M30 utrustade bilar, jag har samma medbringare, nav och drivaxlar som t.ex 535orna hade.
Kan kolla alla nummer på den samt nummer på själva diffen om det är nån som tros kan sitta på nån information om den.

Posted: 28 Jan 2008, 15:53
by P.Herrdahl
Lättat lite till, ungefär 24 kilo till borttaget, då i form av dragkroksbalk och asfaltsmattor.
Börjar likna nått nu. :D

Image

Image

Image

Kommer mera!

Posted: 28 Jan 2008, 18:25
by Moker
fifan nu börjar de hända saker :D :D

Posted: 28 Jan 2008, 18:31
by robber
Ser bra ut oldtimer...

Dock är detta bara toppen på ett isberg :twisted:

Posted: 28 Jan 2008, 19:52
by boost_
;D