Page 10 of 15
Posted: 24 Jan 2008, 18:29
by Moker
Raceaddic wrote:var kommer de siffrorna från?
ETK säger tom framdörr 14,5kg fönstermekanism m.m 1.4kg ruta 3.3kg, dörr bak 13.6kg med likande vikt på rutor
1300kg E34 de vägde inte ens Vidars m5a me plastrutor o annat E34an e en tung gris
Siffrorna kommer från vägda delar... 1300 kg de väger Petris gamla e34a med förare i. Vidars e34a väger inte den runt 1200 kg???? E34orna väger bly, men mycket går de att banta.... Enbart karossen ska väga mindre än e36ans tillochmed....
Posted: 24 Jan 2008, 18:48
by sidenmark
Moker wrote:Raceaddic wrote:var kommer de siffrorna från?
ETK säger tom framdörr 14,5kg fönstermekanism m.m 1.4kg ruta 3.3kg, dörr bak 13.6kg med likande vikt på rutor
1300kg E34 de vägde inte ens Vidars m5a me plastrutor o annat E34an e en tung gris
Siffrorna kommer från vägda delar... 1300 kg de väger Petris gamla e34a med förare i. Vidars e34a väger inte den runt 1200 kg???? E34orna väger bly, men mycket går de att banta.... Enbart karossen ska väga mindre än e36ans tillochmed....
hej provade ju o väga min 535 då med urtagen golvmatta och så har jag 2 st sparco stolar , som det enda i lättningsväg , och då vägde den 1500kg på pricken med 30 l i tanken , då med resten helt orginal inredning ! har du tänkt o banta din rejält ?? skulle vara kul o se vad dom skulle väga
mvh robban
Posted: 24 Jan 2008, 19:04
by Moker
sorry för OT Holli ...
Sidenmark , e34an är såld
blir e36a istället ... Få se ifall man lyckas övertala Holli att han maxlättar
då kommer du få se låga siffror
Posted: 24 Jan 2008, 20:23
by robbz
hööp, hur går det här då?
dåligt med bilder
/mvh
Posted: 24 Jan 2008, 20:58
by Moker
Raceaddic wrote:ehh fel igen E36 325 4 dörrars karosseristomme med skjutbart tak väger 219kg och en E34 utan skjutbart tak väger 291kg
Menade såklart coupen
Inge mer OT!!!
Posted: 25 Jan 2008, 18:39
by P.Herrdahl
Moker wrote:sorry för OT Holli ...
Sidenmark , e34an är såld
blir e36a istället ... Få se ifall man lyckas övertala Holli att han maxlättar
då kommer du få se låga siffror
Max lättat, nja det skulle va bra fint va?
allt under 1500 är ju perfekt, dock vill jag ner på 1400 om det går, blir nu även plastrutor bak.
sidenmark wrote:hej provade ju o väga min 535 då med urtagen golvmatta och så har jag 2 st sparco stolar , som det enda i lättningsväg , och då vägde den 1500kg på pricken med 30 l i tanken , då med resten helt orginal inredning ! har du tänkt o banta din rejält ?? skulle vara kul o se vad dom skulle väga
mvh robban
Låter kanon!
Jag ska köra utan mattan, asfaltsmattor, underreds massa, med plastrutor bak och utan resevhjulsbalja, sen tar jag nog fram hålsågen.
robbz wrote:hööp, hur går det här då?
dåligt med bilder
/mvh
Det kommer, ska bara fixa ny tråd till svetsen sen ska jag lägga ner ett omfattande svets jobb på den.
Ska bygga om trösklar, lägga igen tanklocket, lägga igen reservhjulsbaljan och svetsa ihop grenröret.
Raceaddic wrote:är inte allt för dyra lätta utav bara fan vet ja så blir de en kul bil garanterat
Ja det får vi hoppas, det man inte får med 64mm inducer får man skaffa i viktförhållande, tillsvidare iallafall.
Posted: 25 Jan 2008, 22:21
by boost_
klart det ska lättas, får se vem som kommer ner lägst då holli =)
hm plastrutor *fundera* haha
Posted: 26 Jan 2008, 01:38
by Moker
Hollizini wrote:Max lättat, nja det skulle va bra fint va?
allt under 1500 är ju perfekt, dock vill jag ner på 1400 om det går, blir nu även plastrutor bak.
Bra där
kommer bli lätt, ja lovar
Posted: 26 Jan 2008, 13:41
by P.Herrdahl
boost_ wrote:klart det ska lättas, får se vem som kommer ner lägst då holli =)
hm plastrutor *fundera* haha
Absolut, satt och kollade igenom lite papper igår, 1660 väger min, minus kanske 100 - 120kg nu.
Då med utrustning bestående av elhissar fram och taklucka.
Moker wrote:Bra där
kommer bli lätt, ja lovar
Det skålar vi för, hade det inte vart pga underdimensionerad diff så kanske den hade gått skapligt på 402 också.
Eller vad kan den palla, nån som pysslat och åkt med likadan diff? Har ej nummer på den men såhär ser den ut:
Posted: 27 Jan 2008, 12:02
by P.Herrdahl
Raceaddic wrote:troligtvis håller själva diffen för massor då det är samma innehåll som stora E28 diffen, därimot är diffästet den svaga punkten. nyare e34an har en mycket bättre bakvagnsram
är det en 535i 88-?
Diffen har setat på min 524td -91 original, har dock hört om att det fanns som tillval med saker ifrån alla M30 utrustade bilar, jag har samma medbringare, nav och drivaxlar som t.ex 535orna hade.
Kan kolla alla nummer på den samt nummer på själva diffen om det är nån som tros kan sitta på nån information om den.
Posted: 28 Jan 2008, 15:53
by P.Herrdahl
Lättat lite till, ungefär 24 kilo till borttaget, då i form av dragkroksbalk och asfaltsmattor.
Börjar likna nått nu.
Kommer mera!
Posted: 28 Jan 2008, 18:25
by Moker
fifan nu börjar de hända saker
Posted: 28 Jan 2008, 18:31
by robber
Ser bra ut oldtimer...
Dock är detta bara toppen på ett isberg
Posted: 28 Jan 2008, 19:52
by boost_
;D