Page 90 of 202

Posted: 06 Mar 2009, 09:24
by Hilda
pelko wrote:Lät jävligt smutt :D

Mvh


Det är "smutt" men jag vet något som är faktiskt ännu mer "SMUTT"

SEMESTER!!!
Har bott i min lilla lokal för att bli klart med så mycket jag kan på cabben och mycket annat, För den som har intresse har en ny form till BMW E36 tagit fram....Vad är det då för speciellt med den...jo den är otroligt diskret höjd ca 20mm så man slipper göra en "bula" i huven när man monterar PPF fuelrails på sin m50 motor :D :D
Kan lova att den lilla höjningen ser man inte om man inte har ett otroligt tränat öga för e36 motorhuvar....Lite OT men men.... :wink:
Janssons bmw e36(800HK) kommer bli klädd med en sådan här huv...bilder kommer senare....

Men det viktiga är nu var skall jag åka, jo till Galapagosöarna och den karibiska övärlden, tillbaka 6april...over and out!!!

Mvh Hilda

Posted: 06 Mar 2009, 10:18
by Bäckis
Den tar inte i på standard insug och motorlutning.

Posted: 06 Mar 2009, 10:37
by mobne
r.ivars wrote:nya precision aggen leverar fiiiiiiiiint :)


Ja turbon gjorde precis de den skulle göra :) Inget att klaga på där inte!

Mycket nöjd!!!

Posted: 06 Mar 2009, 14:29
by Hilda
Bäckis wrote:Den tar inte i på standard insug och motorlutning.


Helt rätt bara om man flyttar upp motorn lite rakare, glömde lägga till det också... :wink:

Posted: 06 Mar 2009, 15:12
by Fido85
Karel021 wrote:broms film på nissan .


http://www.youtube.com/watch?v=ZD5wP56XpiM


fy fan vad grymt av en 1,8 liters maskin...Grattis....

Posted: 06 Mar 2009, 15:14
by Fido85
mobne wrote:
r.ivars wrote:nya precision aggen leverar fiiiiiiiiint :)


Ja turbon gjorde precis de den skulle göra :) Inget att klaga på där inte!

Mycket nöjd!!!


vad är det med dom nya aggen för speciellt? vad skiljer det från dom som blev sålt för t.ex. 1 år sedan?

Posted: 06 Mar 2009, 15:36
by Bmwandreas
Billetkompressorhjul med ny utformning.

Posted: 06 Mar 2009, 16:34
by Fredriktak
Karel021 wrote:så där ja team vpm är i full fart :D

idag bromsa ted sin nissan.


ca18det motor. sluta på 705hp på 2.7bar på DRIVEN !! :D

typ världens vassaste ca18det, utan gas


Kul att höra =) Vart nära 739 där :P hehe

Posted: 06 Mar 2009, 16:37
by Fredriktak
Karel021 wrote:Ny diff till bmwn är inhandlad.. vart en b7 alpina diff med cool utväxling.

har räknat lite på hastigheter med olika lådor..

de som sitter nu är en 260 låda..


så här ser de ut. räknat på 260 och på zf.


zf
http://karel.whost.se/blandat/bmwturbo/zf+diff.JPG



Sjukt gott med ZF! :)

Posted: 06 Mar 2009, 17:48
by Vision79
Bmwandreas wrote:Billetkompressorhjul med ny utformning.


turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?

Posted: 06 Mar 2009, 19:09
by Bmwandreas
Nya 62mm turbinen är mindre än P-trim men flödar mer. Mottryck har och göra med kompressordelen också. Denna turbo var kullagrad så det är en bra jämförelse med GT35.

Posted: 07 Mar 2009, 13:25
by mobne
Vision79 wrote:turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?


De är mycket man inte förstår i denna värld.

Eftersom turbon fungera 100gånger bättre än gt35:an med i prinsip exakt samma storlekar på turbin och kompressor så är de helt uppenbart att den är bättre än dom andra ;)

Riktigt effektiv över 2bars laddtryck!!

Posted: 07 Mar 2009, 17:06
by Vision79
mobne wrote:
Vision79 wrote:turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?


De är mycket man inte förstår i denna värld.

Eftersom turbon fungera 100gånger bättre än gt35:an med i prinsip exakt samma storlekar på turbin och kompressor så är de helt uppenbart att den är bättre än dom andra ;)

Riktigt effektiv över 2bars laddtryck!!


100ggr bättre är den inte, och jag är helt övertygad att vid dom där effektuttagen är turbon super stressad och jättemaxad...hållbarhet?...går den att renovera när den rasar?..hur brett är registret på den där bilen?

Posted: 07 Mar 2009, 17:08
by Bmwandreas
Den är specad upp till 2.8 bar så den är nära max men ändå inte. Man kan renovera...

Posted: 07 Mar 2009, 17:09
by Vision79
Bmwandreas wrote:Den är specad upp till 2.8 bar så den är nära max men ändå inte. Man kan renovera...


jaha..d går att renovera lagerdelen på dom?..är det inte Garretts kullager?

Posted: 07 Mar 2009, 17:12
by Bmwandreas
Nej man kan renovera lagerdelen, så det lär inte vara garretts.

Posted: 07 Mar 2009, 18:13
by johankihl
Vision79 wrote:
mobne wrote:
Vision79 wrote:turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?


De är mycket man inte förstår i denna värld.

Eftersom turbon fungera 100gånger bättre än gt35:an med i prinsip exakt samma storlekar på turbin och kompressor så är de helt uppenbart att den är bättre än dom andra ;)

Riktigt effektiv över 2bars laddtryck!!


100ggr bättre är den inte, och jag är helt övertygad att vid dom där effektuttagen är turbon super stressad och jättemaxad...hållbarhet?...går den att renovera när den rasar?..hur brett är registret på den där bilen?


Titta på bromspappret på sidan innan, den har ett betydligt bredare register än en 1,8l med den effekten borde ha. Jag har iaf aldrig sett något liknande med så hög effekt...

Är det hög kompression i motorn?