F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

r.ivars wrote:runt om..

har samlat ihop alla mina fränprylar föresten, kan du ta med kameran och dyka över? Jag hittade en bild på nätet och vart lite inspirerad..

Image




hahahahahah..

ja dyker upp i din.. ja mena ja kommer över :D
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Den svetsningen skulle jag gort gratis :shock: :?
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

alla kanske inte jobbar gratis :)
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Vi gör massor av småsvetsningar gratis. Det där kan inte tagit många minuter så en hundring hade varit mer än nog kan man tycka.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

Skulle det inte vara bättre att sätta en spacer innanför skivan om du ändå måste ha en spacer och flytta ut bromsoket, så du slipper den där svetsen? Ser ut som ett ställe som det kommer att gå sönder på och när det gör det blir det inte nå bra
V8
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Jag skulle tro att fälgarna hamnar för långt ut då..
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Bonje wrote:Jag skulle tro att fälgarna hamnar för långt ut då..


Jag hade samma problem att skivan tog i styrledshålan men jag löste det med att köra med spacer bakom skivan (5mm).
Ivars skrev väll att han var tvungen att spejsra ut sina fälgar föratt dem tar i fjäderbenet annars? Med andra ord så spelar det väll ingen roll om han har spacern framför eller bakom skivan ur fälgsynpunkt?

Det som han var orolig över däremot var att han inte skulle få någon styrning kvar på navet om han spejsrade ut skivan 5mm.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

var tvungen att spacera ut 7mm :/ så då hade navstyrningen till fäljen försvunnit.. och det hade blivit härva...

Nu är det proffssvetsat av gjutjärnspilot.. det kostade tårta, men jag lär knappast vara orolig över att det ska gå pajj..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Post by St3v3 »

En 10mm spacer med ny styrning till skivan hade kunnat funka om man inte vill svetsa om?
V8
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

ybermodsen fortsätter..


borrat ur gängen.
Image

svetsa,svetsa,svetsa
Image

Image

En fin liten sak från Raidopower.. TAck som attans :)
Image
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

St3v3 wrote:En 10mm spacer med ny styrning till skivan hade kunnat funka om man inte vill svetsa om?



ja..

Då skulle jag behövt spacera 10mm(rätt) för att även kunna göra en styrning till fälgen också. Altså svarvat en spacer +´svarvat upp skivan så den passar nya spacern eftersom den måste vara större än befintliga navet.. Sen haft den så långt ut att man kan få ner till fälgens dia som är mindre än skivans.. Sen fixa nya specialbultar till skivan som är extra långa alternativt kunna borra ur i fälgen där en vanlig m8 sitter och håller i skivan (kul att inte ha lösa skivor när man byter fälgar)..

+ göra helt nya okadaptrar för dom gamla hade bara varit att kasta.. känns som att mindre än hälften av matreialet dom är gjorda i nu blir bristfälligt där.. Och då kanske det hade krockat med ok och okinfästning på fjäderbenet.. Så då hade jag fått skaffa skiva med annan offset och då hade inte den dimensionen jag vill ha funnits.. Eftersom att e36 nav på e30 ben blir lite lustigt mot resten av bmw familjen i ET.. Så bromsskiva utbudet är stramt...

Vill du fortsätta att fundera på alternativa lösningar mot att svetsa?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Byt ut träknoppen Karel, NU! ;)

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
FugitivE
Posts: 1385
Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö

Post by FugitivE »

Nej varför det ;) värsta pimpigt :D
Lackerare
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

pelko wrote:Byt ut träknoppen Karel, NU! ;)

Mvh


jag har en svingrym träratt jag ska teasa honom med också :D
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

pelko wrote:Byt ut träknoppen Karel, NU! ;)

Mvh




haha den e ju grym :D


bara hatten med fjädern i som saknas :D
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

karel: ja har trä-ratt så vi kanske ska slå oss ihopp så någon av oss får ett komplett trä-kitt.. hahah att folk orkar bry sig om knoppar och rattar :)
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
balobas
Posts: 1419
Joined: 22 Dec 2006, 21:23
Location: Eskilstuna

Post by balobas »

jävvlar vilken snygg handbroms!

hmm knoppen sög rätt hårt duu :wink: :shock:
Post Reply