Page 87 of 195

Posted: 11 Dec 2010, 13:45
by r.ivars
står fortfarande en växelknopp i skruvstädet, hehe.. har haft lite andra intresseområden på sistone, blir en sen skruvsäsong iår 8)

fyfan va 2011 kommer bli brutalt!!!! käka 285or och skita åttor! :lol:

Image

Posted: 11 Dec 2010, 14:11
by E34 RRT
kommer det att komma nån film??

Posted: 11 Dec 2010, 14:21
by r.ivars
polare som lovat fixa men det blir aldrig av..... trist läge, får nog sno ihop något, desvärre har jag inte ansträngt mig så mycket för att samla in material, så det är lite torftigt med klipp ifrån iår!

har dock investerat i lite bättre förevigsutrustning till nästa år 8)

Posted: 11 Dec 2010, 22:00
by ZAK
Du skulle haft en sån här på bilden så som du karatar i växlarna.
Fast kom på sen att du skulle ha launchen i handbromsen.
Då behöver man nog ingen extra hög spak och shortshift =]

Image

Posted: 11 Dec 2010, 22:57
by Nisse Järnet
Eller en kontakt på kopplingen bara så slipper man bry sig? ;)
Ska bli kul att se bilen 2011 :D

Posted: 13 Dec 2010, 06:03
by M-techer
Nisse Järnet wrote:Eller en kontakt på kopplingen bara så slipper man bry sig? ;)
Ska bli kul att se bilen 2011 :D
Förstår egentligen inte varför folk envisas med att åka med knapp på ratten/spaken :)

Posted: 14 Dec 2010, 16:35
by Hells racing
Funkar klockrent med launchen på handbromsen, då många använder den till att spänna upp drivlinan. Så 2 flugor i 1 smäll :o)

Posted: 18 Dec 2010, 18:25
by J.Gullberg
ZAK wrote:Du skulle haft en sån här på bilden så som du karatar i växlarna.
Fast kom på sen att du skulle ha launchen i handbromsen.
Då behöver man nog ingen extra hög spak och shortshift =]

Image
Är de bara jag som tycker att den spaken ser lite "obekväm" ut?
Så funderar jag på varför folk har så långa spakar?
Jag trivs med kortspak, men jag åker inte shortshift heller..
Men, som sagt "Smaken är som baken" - delad ;)

Posted: 18 Dec 2010, 22:25
by Pimplaren
J.Gullberg wrote:
ZAK wrote:Du skulle haft en sån här på bilden så som du karatar i växlarna.
Fast kom på sen att du skulle ha launchen i handbromsen.
Då behöver man nog ingen extra hög spak och shortshift =]

Image
Är de bara jag som tycker att den spaken ser lite "obekväm" ut?
Så funderar jag på varför folk har så långa spakar?
Jag trivs med kortspak, men jag åker inte shortshift heller..
Men, som sagt "Smaken är som baken" - delad ;)
Det är ju nice med en lång spak att bryta i växlarna med?? en shortshit blir alltid aströg.. :roll:

Och alla vet ju att Ivars är ZF-brytar-kungen!

När börjar Hierarkimötet???? :twisted:

Posted: 19 Dec 2010, 12:51
by r.ivars
haha vafan, jag kör ju orginalspak! :-)

iår hade spaken gått 24000mil på första lådan jag köpte iår lite slapp i gummidelen i spaken men det är nog bara bra skonar grejerna lite

Posted: 19 Dec 2010, 14:44
by ZAK
J.Gullberg: Den är faktiskt rätt skön, men sen är den ju måttanpassad efter mitt handgrepp. Sen ser den bara mkt högre ut på bilden än vad den är i verkligheten.

Posted: 26 Dec 2010, 12:12
by Pimplaren
Är e34 touring billig nu??:)

Posted: 26 Dec 2010, 12:32
by Grefven
Pimplaren wrote:Är e34 touring billig nu??:)
den e väl såld sen länge?

Posted: 26 Dec 2010, 14:07
by Hammarström
Jaha vad händer här då?
Vad har du för målsättning för nästa sommar, antar att det är 8an
Blev turbon kört i botten eller finns det mera kvar på den?
Turbobyte?
Man skulle ju vilja ha tilbaka ZF rekordet så man måste hålla koll :D

Posted: 26 Dec 2010, 16:42
by Pimplaren
Grefven wrote:
Pimplaren wrote:Är e34 touring billig nu??:)
den e väl såld sen länge?
Ingen aning fan, satt och letade i säljes men hittade ej annonsen! 8)

Posted: 26 Dec 2010, 17:19
by JohnE
Pimplaren wrote:
Grefven wrote:
Pimplaren wrote:Är e34 touring billig nu??:)
den e väl såld sen länge?
Ingen aning fan, satt och letade i säljes men hittade ej annonsen! 8)
Den blev såld.

Posted: 03 Jan 2011, 11:03
by r.ivars
Hammarström wrote:Jaha vad händer här då?
Vad har du för målsättning för nästa sommar, antar att det är 8an
Blev turbon kört i botten eller finns det mera kvar på den?
Turbobyte?
Man skulle ju vilja ha tilbaka ZF rekordet så man måste hålla koll :D
inte mycket som var i botten iår, inte ens greppet :-)

däremot strök koppling eller låda med allt för många gånger förra året som gjorde att jag inte kunde få iväg skiten i starten någe vidare alls. (har inte kört en repa med laddtryck i starten (bara dumpat koppling).

en starkare 6-växlad låda och därmed lite starkare koppling också blir de största upgraderingarna inför nästa år.. I övrigt ska det mysmeckas lite mest! :-) i sann busbilsanda ;)