lunchpaus i e30in en sväng
FETSTÄDNING, skaplig skrotniklas man är...
herr bulle i västerås fixade finmattor, har efter en veckas installation varit en jävligt bra grej! Sjukt lätt att hålla rent i jämförelse med betonggolvet
ett lass med skit... knappt nå intresserade alls på återbruket när vi dumpade en gammal oljetunna ombyggd till dieselbadstvätt i lass 2...
reservblocke framtaget, hittade även raketer i städningen, en raket i samma serie som dessa sprängde jag sönder min toa hemma med.. därav vart det förbud av dåvarande kvinna att ha raketer hemma....
altså..... jag är nöjd....... Tur var iallafall att kabeldragningen som sitter orginal i dom där eftermarknadslyktorna ser ut som SKIT... ska fixa en lite schystare el-central bak nu när jag ska durka in skuffen..
apnöjd en dag när jag var på kurs i stockholm... altså...... jag åkte den blåa sx4an....
gammal vs relativt ny sinter
ppf-trogen?
förra årets macrolon, bolt on på e30 ihop med orginallisterna 4 SALE.. vet inte om de här är fräshare än de som sitter i? Dom som sitter i bilen kan man läsa ut ganska tydligt ord som RÖV och andra prylar.... altså..... macrolon är ju knappt repkänsligt.......................
sista 2 racens kopplingar som gick åt.............
en koppling som passar jericon som jag inte längre kör.. även den till salu.. 26spl passar tko600, t56 och andra lådor också, kommer ifrån ppf.
en låda som dräptes i ett kopplingshaveri på orsa
en låda som länkaget i lådan kärvat sig, brevid nya 6 växlade.. chansen att jag ska hinna riva den är inte så troligt, så vill nån köpa en iövrigt schysst ZF 5vxl så är den tillsalu med kajkit länkage i.
9.25 ratten nu installerad i bilen igen, över byggsäsongen..
ska bygga ny motor igen... blir en 2.0 liters 6a.. är trött på att åka med mycket effekt nu..
vinterarkivering pågår
ska bygga om i fronten med sånt här rör, nån som har tips på att få till schyssta böjar? Altså bara längst fram för lyktupphängning och diverse annat plast och skit..
panel ur för att komma åt och eventuellt fixa ordning växellådstunneln om det behövs för nya lådan... panelen tar 5 minuter att ta ur, har snabbkopplingar på elen...
iövrigt måste jag täcka hålet bättre som blev över efter jericon.. kändes inte så säkert att åka med ett liggunderlag brevid en ylande gammal zf låda i somras
HAHA!!
smart som ajg varit har jag ju lagt dit all el i växellådstunneln.. som jag störde mig på skruvarna som stack ut på andra sidan i våras kommer jag störa mig på att flytta om det nu igen... det som vart så in i helvete bra...
ett stycke hydraulisk handbroms ska byggas om så jag har launchknapp i skiten...
- Hade skiten i ratten när jag åkte jericon i våras.. Men det SÖG, släppte inte knappen när jag skulle... Har kört med knapp på panel förut och då har det fungerat perfekt.. Tror därimot att det inte blir något konstigt att ha den på handbromsen, för den ska man ju endå släppa i startögonblocket...
samma gäng på knappen som en bromsnippel... typ m12x1 eller nåt sånt.. gick iallafall inte att gänga med bromsnippeln så jag lär försöka hitta en tapp i veckan så det blir schysst, annars får man väl 2 komponenta lite
tips till schysst sponsringsdeal kommer belönas med en sjujävla åktur på rudskogen, mantorp eller på nåt gatrace
protruck paolo ska komma förbi nån gång i veckan och kika lite på hur han hade gjort på min bil för att släppa ut luften underifrån på rätt sätt, han trodde helt klart att det är rätt väg att gå för att få ner den i backen efter 201m, något var ju helfel iår (och förra)...
Han forskade ju en hel del i downforce när han byggde protrucken..
www.protruck.se