Page 86 of 110
Posted: 06 Jan 2007, 16:05
by fisherman
limmet säger att hans mål är att åka ifrån dig detta år andreas
hur blir det med det då
Posted: 06 Jan 2007, 16:28
by PiLlEvAn
limmet säger att hans mål är att åka ifrån dig detta år andreas
hur blir det med det då
Det borde han göra då det såg ut som han bygger drag racebil av den
Posted: 06 Jan 2007, 19:35
by Zwofurti
PiLlEvAn wrote:limmet säger att hans mål är att åka ifrån dig detta år andreas
hur blir det med det då
Det borde han göra då det såg ut som han bygger drag racebil av den
Dragrace?
han ska juh bara bygga ny bakvagn med dubla a-armar.. ingen stel axel med stegar eller liknande skit.
Posted: 06 Jan 2007, 20:27
by Bmwandreas
Och jag ska försöka bli snabbast med orig kaross och bmw bakvagn
Posted: 07 Jan 2007, 07:37
by ZVR
Bmwandreas wrote:Och jag ska försöka bli snabbast med orig kaross och bmw bakvagn
Det är du väl redan eller?
Posted: 07 Jan 2007, 09:50
by Bmwandreas
Sahlin körde 9.33 förut. Men det var med seq låda..
Posted: 07 Jan 2007, 11:20
by ZVR
Ok och du har kört 9.4X?
Körde Jakan med en bmw bakaxel?
Har inte han Hammarström som köpte Jakans M3 kört fortare än Jakan gjorde eller var det bara med en H-låda.
Har du börjat slutföra din bil?
Du hade väl alla grejer hemma eller hur?
Vore grymt om du körde en 8!!!
Posted: 07 Jan 2007, 16:11
by ZVR
Johnny wrote:ZVR wrote:Ok och du har kört 9.4X?
Körde Jakan med en bmw bakaxel?
Har inte han Hammarström som köpte Jakans M3 kört fortare än Jakan gjorde eller var det bara med en H-låda.
Har du börjat slutföra din bil?
Du hade väl alla grejer hemma eller hur?
Vore grymt om du körde en 8!!!
Ärtan körde väl 9.42 har jag för mig..
Jo jag såg det i titeln efter att jag skrev inlägget...
Posted: 08 Jan 2007, 01:52
by Flaxis
Bmwandreas wrote:Och jag ska försöka bli snabbast med orig kaross och bmw bakvagn
Snart lär du åka i en egen klass om du skall uppdatera kriterierna hela tiden, allteftersom Limmet updaterar sin bil med nya mods...
Själv tänkte jag bli snabbast med reservhjul runt om samt STD innerbackspegel #ironi#
m.v.h//Flaxis
Posted: 08 Jan 2007, 11:51
by Bmwandreas
Hehe ja.
Men nu räknas hans bil som backhalf, medans jag har helt orig kaross
Posted: 08 Jan 2007, 12:56
by Zwofurti
Backhalf vet jag inte..=)
Det är en tolkningsfråga =)
Posted: 08 Jan 2007, 16:07
by peppe
Zwofurti wrote:Backhalf vet jag inte..=)
Det är en tolkningsfråga =)
Tycker att det är ett solklart fall, som om jag skulle hävda att jag inte lättat eller kapat i min bil.
Posted: 08 Jan 2007, 16:47
by Zwofurti
Ja men det beror på hur man menar med backhalfing, tex en dragrace backhalfing gör han ju inte.
Sen Är det ju bara bra, dubbla a-armar mår man inte dåligt av=)
Posted: 08 Jan 2007, 18:09
by Fear This
kommer med lite ot i din tråd då men de får du ta helt enkelt
e dubbla a-armar nåt å ha för rattlås eller ere bara banåka man har nytta av sånt? har ingen aning å e nyfiken i vanlig ordning
Posted: 08 Jan 2007, 19:44
by johankihl
Fear This wrote:kommer med lite ot i din tråd då men de får du ta helt enkelt
e dubbla a-armar nåt å ha för rattlås eller ere bara banåka man har nytta av sånt? har ingen aning å e nyfiken i vanlig ordning
I det stora sett så är dubbla A-armar en bättre lösning än bärarmar som BMW har löst det orginal. Mycket justeringsmöjligheter och dessutom beter sig en bakvagn med dubbla A-armar konsekvent, därför är det lättare att förutspå vad som skall ske vid fjädring osv.
Väghållningsmässigt är detta den bästa lösningen, för raktframåt är det en bättre lösning än bärarmar, men långt ifrån en 4-länk upphängning.
Posted: 08 Jan 2007, 19:48
by Zwofurti
A-armar är den bästa allround lösningen!