Page 85 of 195
Posted: 04 Nov 2010, 11:50
by Dawe_A
Doktorn wrote:Bmwandreas wrote:Nej dit ska du inte om du inte har råd med en ny maskin.
Undrar hur mycket man hade fått backa av för att en sådan motor ska hålla för full makaron nån minut. Mer kylning hade nog varit en början.
Körde inte ivars många fulla makaron varv på gatebil med grundladd =)? fast sen började motorn koka med i och för sig...
Posted: 04 Nov 2010, 19:02
by r.ivars
Dawe_A wrote:Doktorn wrote:Bmwandreas wrote:Nej dit ska du inte om du inte har råd med en ny maskin.
Undrar hur mycket man hade fått backa av för att en sådan motor ska hålla för full makaron nån minut. Mer kylning hade nog varit en början.
Körde inte ivars många fulla makaron varv på gatebil med grundladd =)? fast sen började motorn koka med i och för sig...
japp!
har dock inte bara gjorts en improvement sen dess och är fler på G.
vore riktigt fränt om man slapp fegköra i alla kurvor utom fetbreisladden iår... pga hög temp i maskin..
gick fan så brett iallafall
Posted: 04 Nov 2010, 19:07
by Dawe_A
Måste vara roligt att åka runt på rudskogen och andra liknande banor med 700 whp ? Kan ju inte finnas grepp någonstans, fan så gott o bara ratta
Kommer garanterat åka dit och köra jag också, om inte i år så något annat år
Posted: 04 Nov 2010, 19:19
by r.ivars
Dawe_A wrote:Måste vara roligt att åka runt på rudskogen och andra liknande banor med 700 whp ? Kan ju inte finnas grepp någonstans, fan så gott o bara ratta
Kommer garanterat åka dit och köra jag också, om inte i år så något annat år
Man mest garvar hela tiden eftersom det är det lägsta steget och den bara är så förbannad den gamle m50in
På ruskogen är det ju precis så det ska vara, har man grepp på ruskogen är man på fel bana och bland fel folk =) Men på gata är det lite väl överjävligt när man vill klämma på över 200a och det bara får pumpgasas trots toyo 888 255or och zigenarvinge..
Man skulle haft 2st wastegates som ärtan sa från början... Men vafan, man kan inte köpa allt man vill än, siktar på att bli ekonomiskt oberoende innan jag når 30.. Måste börja komma på något smart snart!
Posted: 07 Nov 2010, 20:54
by r.ivars
Posted: 07 Nov 2010, 21:00
by Bmwandreas
Lagret är inga problem. Man gör en hylsa med presspassning in i lagret i mässing. Då behöver du inta ha lagret..
Posted: 07 Nov 2010, 21:02
by r.ivars
Bmwandreas wrote:Lagret är inga problem. Man gör en hylsa med presspassning in i lagret i mässing. Då behöver du inta ha lagret..
funderade på en sån också, altså att man svarvar fram något som man knackar över lådaxeln som sen når fram till lagret..
Fint!
Posted: 07 Nov 2010, 21:06
by Bmwandreas
Nej man knackar in i vevev och lådtappen styr i mässingen bara.
Posted: 07 Nov 2010, 21:24
by erikjakan
Kommer det lira med lamellen och så då? Så att den inte får slut på splines menar jag!
Posted: 07 Nov 2010, 21:43
by Pimplaren
Såg en bil idag, i bakluckan stod det "Ivars bil".
Det var lite kul =P
Posted: 07 Nov 2010, 21:47
by r.ivars
Pimplaren wrote:Såg en bil idag, i bakluckan stod det "Ivars bil".
Det var lite kul =P
jag är expert på att fiska
Posted: 07 Nov 2010, 21:48
by Pimplaren
Hahaha komiskt!!:D
Posted: 07 Nov 2010, 22:46
by moonzhine
Fan va avis ja är på den där lådan
Posted: 07 Nov 2010, 22:48
by Bmwandreas
erikjakan wrote:Kommer det lira med lamellen och så då? Så att den inte får slut på splines menar jag!
Det är inga problem. Man får flytta ut koppingen.
Posted: 08 Nov 2010, 00:06
by Nisse Järnet
Äh vafan nog måste den hålla 0-300 eller vad menar ni?
Posted: 16 Nov 2010, 21:53
by r.ivars
kommer nog sälja e34an ifall någon vill köpa.. men som vanlig kommer jag vela och sen aldrig orka lägga ut en annons.. Men kanske är någon sugen?
Ev sugen på att byta mot en e30 i likvärdigt pris.
Posted: 17 Nov 2010, 11:46
by Dawe_A
r.ivars wrote:kommer nog sälja e34an ifall någon vill köpa.. men som vanlig kommer jag vela och sen aldrig orka lägga ut en annons.. Men kanske är någon sugen?
Ev sugen på att byta mot en e30 i likvärdigt pris.
du har inte lust att sammanfatta vad som är gjort på e34an och ett cirkapris ?