r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Doktorn wrote:
Bmwandreas wrote:Nej dit ska du inte om du inte har råd med en ny maskin.


Undrar hur mycket man hade fått backa av för att en sådan motor ska hålla för full makaron nån minut. Mer kylning hade nog varit en början.


Körde inte ivars många fulla makaron varv på gatebil med grundladd =)? fast sen började motorn koka med i och för sig... :lol:
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Dawe_A wrote:
Doktorn wrote:
Bmwandreas wrote:Nej dit ska du inte om du inte har råd med en ny maskin.


Undrar hur mycket man hade fått backa av för att en sådan motor ska hålla för full makaron nån minut. Mer kylning hade nog varit en början.


Körde inte ivars många fulla makaron varv på gatebil med grundladd =)? fast sen började motorn koka med i och för sig... :lol:


japp! ;) har dock inte bara gjorts en improvement sen dess och är fler på G.

vore riktigt fränt om man slapp fegköra i alla kurvor utom fetbreisladden iår... pga hög temp i maskin..

gick fan så brett iallafall :lol:
Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

Måste vara roligt att åka runt på rudskogen och andra liknande banor med 700 whp ? Kan ju inte finnas grepp någonstans, fan så gott o bara ratta :lol:

Kommer garanterat åka dit och köra jag också, om inte i år så något annat år :)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Dawe_A wrote:Måste vara roligt att åka runt på rudskogen och andra liknande banor med 700 whp ? Kan ju inte finnas grepp någonstans, fan så gott o bara ratta :lol:

Kommer garanterat åka dit och köra jag också, om inte i år så något annat år :)


Man mest garvar hela tiden eftersom det är det lägsta steget och den bara är så förbannad den gamle m50in :) På ruskogen är det ju precis så det ska vara, har man grepp på ruskogen är man på fel bana och bland fel folk =) Men på gata är det lite väl överjävligt när man vill klämma på över 200a och det bara får pumpgasas trots toyo 888 255or och zigenarvinge..

Man skulle haft 2st wastegates som ärtan sa från början... Men vafan, man kan inte köpa allt man vill än, siktar på att bli ekonomiskt oberoende innan jag når 30.. Måste börja komma på något smart snart! 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

sverige fryser.. på sommaren är det rätt segt att dela lokalluft med en svetsfirma... Inte längre, länge leve varmt stål!!!!

Mekade bort allt som har med vatteninsug att göra... Vilken jäkla röra jag ställde till med när jag gjorde ett provisoriskt vattensystem till IC:n kvällen innan första racet... Som sen vart kvar hela sommaren.. (skräll).

Image

skiten ska få stå i skuffen med behållare, pump och allt, inte bestämt mig än om det blir rakt eller i lutning... Luftutblåset ska jag kapa ur där regskylten har sin plats i vanliga fall.. Osäker på om jag ska ta in luft ifrån bagageluckan eller ifrån bakskärmarna.. Är lite intresserad av att lära mig nåt om aerodynamik och hur luften beter sig för att suga ner skiten i backen efter 201meter, och få lite tryck på motorvägsracen 8)

Image

Image

Jag tror en stor bov är min bakkofångare.. Funderar på att förlänga vingen så luftsläppet blir längre bak, ihop med en diffusor som styr upp och bak luften undertill så man suger ner skiten bättre i backen.. Har ju extra strul med min eftersom den hoppar lite mer än den "vanliga" typen av dragrace bil...

Image

Image

Image

Image

Image

Image

masterpiecen...

Image

FAIL.. ska mäta och se lite ifall man kanske kan sätta "pilotlagret" i svänghjulet istället och göra en lite tjockare adapter sen till kopplingshelvetet..

Image

måste bara visa min tjuvkompis compact... Sitter evomotor i nu som tidigare är bromsad uppe hos PPF till 430whp i en galant 4wd...

Image

skrot....

Image

KÖP MIN JERICO TRASIG FÖR ETT FÖRMÅNLIGT PRIS!

Image

innan städningen som kommer hålla på ett tag....

Image

här står hon, den fin chassiesetupade e34an som inte får nån turbo...... verkar springa kulor iväg på den vite även iår så... Snö och svetsad diff får bli vinter-code!!

Image

i veckan tänkte jag blåsa av skiten i tvätthällen på jobbet... sen mäta lite på lådan och börja fila till nån form av diffusor från karossen under fyrlänken och bak ut...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Lagret är inga problem. Man gör en hylsa med presspassning in i lagret i mässing. Då behöver du inta ha lagret..
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Bmwandreas wrote:Lagret är inga problem. Man gör en hylsa med presspassning in i lagret i mässing. Då behöver du inta ha lagret..


funderade på en sån också, altså att man svarvar fram något som man knackar över lådaxeln som sen når fram till lagret..

Fint! :-)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nej man knackar in i vevev och lådtappen styr i mässingen bara.
User avatar
erikjakan
Posts: 2510
Joined: 23 Apr 2006, 21:54
Location: Stockholm

Post by erikjakan »

Kommer det lira med lamellen och så då? Så att den inte får slut på splines menar jag!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm

11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm

10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Såg en bil idag, i bakluckan stod det "Ivars bil".

Det var lite kul =P
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Pimplaren wrote:Såg en bil idag, i bakluckan stod det "Ivars bil".

Det var lite kul =P


Image

8) jag är expert på att fiska
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Hahaha komiskt!!:D
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

Fan va avis ja är på den där lådan :)
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

erikjakan wrote:Kommer det lira med lamellen och så då? Så att den inte får slut på splines menar jag!


Det är inga problem. Man får flytta ut koppingen.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Äh vafan nog måste den hålla 0-300 eller vad menar ni? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

kommer nog sälja e34an ifall någon vill köpa.. men som vanlig kommer jag vela och sen aldrig orka lägga ut en annons.. Men kanske är någon sugen?

Ev sugen på att byta mot en e30 i likvärdigt pris.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Dawe_A
Posts: 4146
Joined: 20 Sep 2009, 14:20
Location: Karlskrona

Post by Dawe_A »

r.ivars wrote:kommer nog sälja e34an ifall någon vill köpa.. men som vanlig kommer jag vela och sen aldrig orka lägga ut en annons.. Men kanske är någon sugen?

Ev sugen på att byta mot en e30 i likvärdigt pris.


du har inte lust att sammanfatta vad som är gjort på e34an och ett cirkapris ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Post Reply