Page 85 of 110
Posted: 15 Dec 2006, 09:27
by Bäckis
robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin?
tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Jag har sett hur VS designar kolvarna, så jag gissar på långt över 9:1 på den motorn. Du får sluta med ditt tjat om lågt komp nu, det är bara dumt och tröttsamt
Posted: 15 Dec 2006, 09:32
by Bmwandreas
Pratade med VS igår, och har för mig han hade 9.5 kompression.
Posted: 15 Dec 2006, 11:25
by robbz
Bäckis wrote:robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin?
tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Jag har sett hur VS designar kolvarna, så jag gissar på långt över 9:1 på den motorn. Du får sluta med ditt tjat om lågt komp nu, det är bara dumt och tröttsamt
hehe ok, men du känner ju mig bäckis, lågt komp är livet vettu......
/mvh
Posted: 15 Dec 2006, 11:36
by Jorm
Hammarström kör 9,5 på sin 3 liters maskin, och laddade lika mycket på RF som mackbensin, dvs som mest 1.8 bar.
Posted: 15 Dec 2006, 23:32
by silverryggen
Fido85 wrote:johankihl wrote:robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin?
tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Tror inte att de kör med låg kompression. De körde med racesoppa när de bromsade och då behövs absolut inte låg kompression. Har för mig att jag läst att de använde Sunoco 118okt blyat bränsle som är ett riktigt rökar bränsle. Med tanke på att de även kör med automat låda så offrar de nog inte gärna responsen heller. Låg kompression kan ju vara bra om man inte har råd med race bränsle och ska åka med sjukt mycket effekt på gatan. Om man räknar på att man inte kör så fruktansvärt mycket, bara lite på gatan och en del tävlingar så blir det ungefär 5000:- dyrare på en säsong. Och det är ju förhållandevis lite pengar när man håller på med våran hobby
tommy t? jag tror knappast han äger 1% i denna bil
sorry ot :=) kör på ärtan...det blir najs
Ursäkta mig också men Tommy äger allt utom motorn.
Posted: 16 Dec 2006, 20:10
by Fido85
silverryggen wrote:Fido85 wrote:johankihl wrote:robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin?
tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Tror inte att de kör med låg kompression. De körde med racesoppa när de bromsade och då behövs absolut inte låg kompression. Har för mig att jag läst att de använde Sunoco 118okt blyat bränsle som är ett riktigt rökar bränsle. Med tanke på att de även kör med automat låda så offrar de nog inte gärna responsen heller. Låg kompression kan ju vara bra om man inte har råd med race bränsle och ska åka med sjukt mycket effekt på gatan. Om man räknar på att man inte kör så fruktansvärt mycket, bara lite på gatan och en del tävlingar så blir det ungefär 5000:- dyrare på en säsong. Och det är ju förhållandevis lite pengar när man håller på med våran hobby
tommy t? jag tror knappast han äger 1% i denna bil
sorry ot :=) kör på ärtan...det blir najs
Ursäkta mig också men Tommy äger allt utom motorn.
nu är jag mäkta impad
vet han ljög bara så mkt i ett mail åt mig så tror int på lurifaxen riktit mkt...om hur mkt bilen kostat att laga osv osv...men men dom skulle byta till g-force låda skulle dom åka fortare och skippa automaten
han är från samma ort som mig...altså tiger....
men men ärtan fixa lite bilder nu på racern din
Posted: 17 Dec 2006, 01:22
by Zwofurti
jo det är tigers kärra
han äger ju även drift superbirden!
Posted: 18 Dec 2006, 05:15
by Flaxis
Zwofurti wrote:jo det är tigers kärra
han äger ju även drift superbirden!
"för det står det i bilsport" ?
//Flaxis
Posted: 18 Dec 2006, 08:28
by Bäckis
Flaxis wrote:Zwofurti wrote:jo det är tigers kärra
han äger ju även drift superbirden!
"för det står det i bilsport" ?
//Flaxis
Posted: 18 Dec 2006, 10:00
by Zwofurti
Nää för att han skriver att han äger den på diverse forum, men han kan ju ljuga också
jag har ingen aning.
Posted: 18 Dec 2006, 10:23
by tobbe tlrecond
det är inte mycket som har med tråden att göra här....
Posted: 26 Dec 2006, 15:54
by Fisåkare
Har du bytt hobby och blivit fågelskådare eller??
God forsättning//Tobbe P
Posted: 26 Dec 2006, 16:05
by Bmwandreas
Nä inte gjort ett skit bara. Kanske ska göra ett ryck i mellandagarna.
Vi får se
Posted: 28 Dec 2006, 02:47
by Zwofurti
Andreas det blir inte nya fälgar?
skulle vara fint med lite ändringar där också, typ work fälgarna du tänkte köpa först här i tråden skulle sitta grymt!
Posted: 28 Dec 2006, 09:50
by Bmwandreas
Får inte tag på dom jag vill ha, vi får se..
Posted: 28 Dec 2006, 11:37
by johankihl
Bmwandreas wrote:Får inte tag på dom jag vill ha, vi får se..
Är det fortfarande "mina" fälgar du vill ha? Jag har bra kontakt i England på feta hjul annars nu. Keep in touch...
Posted: 06 Jan 2007, 15:12
by Fisåkare
Händer det något i verkstan