robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin? tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Jag har sett hur VS designar kolvarna, så jag gissar på långt över 9:1 på den motorn. Du får sluta med ditt tjat om lågt komp nu, det är bara dumt och tröttsamt
robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin? tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Jag har sett hur VS designar kolvarna, så jag gissar på långt över 9:1 på den motorn. Du får sluta med ditt tjat om lågt komp nu, det är bara dumt och tröttsamt
hehe ok, men du känner ju mig bäckis, lågt komp är livet vettu......
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin? tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Tror inte att de kör med låg kompression. De körde med racesoppa när de bromsade och då behövs absolut inte låg kompression. Har för mig att jag läst att de använde Sunoco 118okt blyat bränsle som är ett riktigt rökar bränsle. Med tanke på att de även kör med automat låda så offrar de nog inte gärna responsen heller. Låg kompression kan ju vara bra om man inte har råd med race bränsle och ska åka med sjukt mycket effekt på gatan. Om man räknar på att man inte kör så fruktansvärt mycket, bara lite på gatan och en del tävlingar så blir det ungefär 5000:- dyrare på en säsong. Och det är ju förhållandevis lite pengar när man håller på med våran hobby
tommy t? jag tror knappast han äger 1% i denna bil sorry ot :=) kör på ärtan...det blir najs
Ursäkta mig också men Tommy äger allt utom motorn.
robbz wrote:lessen för OT ärtan, men när den dan kommer, då du ska sikta på maxeffekt, då är det bara att sänka kompet ordentligt..!
du vet föressten inte vad VS kör för komp i deras s38? resp tommy t i sin? tippar på 6,5 för att få ur så mycket mos
/mvh
Tror inte att de kör med låg kompression. De körde med racesoppa när de bromsade och då behövs absolut inte låg kompression. Har för mig att jag läst att de använde Sunoco 118okt blyat bränsle som är ett riktigt rökar bränsle. Med tanke på att de även kör med automat låda så offrar de nog inte gärna responsen heller. Låg kompression kan ju vara bra om man inte har råd med race bränsle och ska åka med sjukt mycket effekt på gatan. Om man räknar på att man inte kör så fruktansvärt mycket, bara lite på gatan och en del tävlingar så blir det ungefär 5000:- dyrare på en säsong. Och det är ju förhållandevis lite pengar när man håller på med våran hobby
tommy t? jag tror knappast han äger 1% i denna bil sorry ot :=) kör på ärtan...det blir najs
Ursäkta mig också men Tommy äger allt utom motorn.
nu är jag mäkta impad vet han ljög bara så mkt i ett mail åt mig så tror int på lurifaxen riktit mkt...om hur mkt bilen kostat att laga osv osv...men men dom skulle byta till g-force låda skulle dom åka fortare och skippa automaten han är från samma ort som mig...altså tiger....