Page 84 of 116

Posted: 26 Mar 2009, 22:33
by bmw_fredde
:lol:

Posted: 26 Mar 2009, 22:45
by HULTA
men man ska passa sej för att dricka om han bjuder å tee :lol: han har dålig koll på tee :lol: :lol:

Posted: 26 Mar 2009, 22:48
by Pimplaren
Storås wrote:
Pimplaren wrote: har du nåra tips på hur man monterar ihop dem på ett smidigt sätt?



Jag spände mutterndelen på kopplingen med slangen hängandes neråt i skurvstycket med trasor imellan så det inte blev fula märken, sen tar du fast nyckel på den andra kopplingsdelen..


Mvh


Och när man trycker i slangen i den röda mutterdelen får man ta i som en åsna? :) provade lite med grejerna i hand igår men verkade hopplöst... :roll:

Posted: 26 Mar 2009, 22:48
by bmw_fredde
HULTA wrote:men man ska passa sej för att dricka om han bjuder å tee :lol: han har dålig koll på tee :lol: :lol:


Jasså hehe :lol:

Posted: 26 Mar 2009, 22:49
by bmw_fredde
Pimplaren wrote:
Och när man trycker i slangen i den röda mutterdelen får man ta i som en åsna? :) provade lite med grejerna i hand igår men verkade hopplöst... :roll:


Mkt våld är lösningen :D

Posted: 26 Mar 2009, 22:57
by Storås
bmw_fredde wrote:
Pimplaren wrote:
Och när man trycker i slangen i den röda mutterdelen får man ta i som en åsna? :) provade lite med grejerna i hand igår men verkade hopplöst... :roll:


Mkt våld är lösningen :D



Skruva på muttern på slangen och ha lite smörja på slangnippeln eller i slangen

Posted: 26 Mar 2009, 23:15
by Nobbe
Men fyfan va snyggt det blir! :shock:

Du skulle få sätta ihop en motor åt mig alla dagar i veckan om jag hade råd! :D

Posted: 26 Mar 2009, 23:18
by bmw_fredde
Nobbe wrote:Men fyfan va snyggt det blir! :shock:

Du skulle få sätta ihop en motor åt mig alla dagar i veckan om jag hade råd! :D


Tack så mycket :D

hehe ja lite svartjobb vore inte fel :lol:

Posted: 27 Mar 2009, 10:19
by Pimplaren
Storås wrote:
bmw_fredde wrote:
Pimplaren wrote:
Och när man trycker i slangen i den röda mutterdelen får man ta i som en åsna? :) provade lite med grejerna i hand igår men verkade hopplöst... :roll:


Mkt våld är lösningen :D



Skruva på muttern på slangen och ha lite smörja på slangnippeln eller i slangen


Tack för tipsen :)

Posted: 27 Mar 2009, 12:14
by m3gtfigge
robbz wrote:fan vad fint!

är det saabs "kafferost" kulör på turbon? hur som helst, riktigt snyggt!

/mvh

Toyota 205 heter färgen...

Mvh Figge

Posted: 01 Apr 2009, 13:16
by bmw_fredde
slangar och fästen är klart till oljekylet ska bara svetsas fast och målas svart

Image
Image

Posted: 01 Apr 2009, 17:48
by m3gtfigge
Häll i olja och vrid på nyckeln nu fegis :D Vill höra på monstret snart :twisted:

Posted: 01 Apr 2009, 21:02
by bmw_fredde
m3gtfigge wrote:Häll i olja och vrid på nyckeln nu fegis :D Vill höra på monstret snart :twisted:


:lol: :lol: jaja blir nån dag snart :shock:

Posted: 02 Apr 2009, 22:04
by bmw_fredde
Dragit iordning elen till lysen mm i fronten idag, allt är draget igenom "innerskärmskanalen" så inga kablar är synliga i motorutrymmet :D :D

Posted: 06 Apr 2009, 22:34
by bmw_fredde
All el är nu testad och allt funka utan nån kabelbrand :D elen till pumparna är klar nu med! är bara att svetsa det sista på oljetanken nu och sen vrida på nyckeln, men måste fixa ny svetsgas först då den är slut :cry:

Posted: 07 Apr 2009, 11:20
by _Johnny_
Spännande! Bjud på mer bilder är du snäll... :wink:

Posted: 07 Apr 2009, 13:06
by Andreas K
Påtal om AN-kopplingar så hade jag några -12 från Summit som inte var ursvarvade inne i muttern, de var jäkligt besvärliga att få ihop.

Även haft en an8 från summit som läckte i oringen (90 gradare). Köpt kompletterande kopplingar från Persåker och de är bättre. Summits fungerar men man får byta några är min erfarenhet.