Page 82 of 192

Posted: 08 Jan 2009, 18:23
by robbz
Nobbe wrote:...eller så loggar du ut på MSN å dumpar över bilderna till mr-king så slänger jag upp dom ;)

Kan ju va skoj å surra med dig på MSN nån gång/år iaf :mrgreen:


haha när ska jag ha tid med det då? :mrgreen: , du får fan slita med dig grabben å dyka över på en mekkväll snart!!!

kalle: rälshelvetet ligger fortfarande kvar.......mycket tungt.

som sagt, venturitunneln är så gott som klar (tack Danne för hjälpen), bara småsaker kvar som att byta ut bultarna som håller den på plats, en gummilist ska monteras runt venturitunneln (på bakstöten) osv....
-kastar även upp några bilder på tryckrören igen då dom andra inte kan visas :evil: ...
håll till godo..

utgångsobjektet
Image
modifierat lite
Image
Image
mr robbz in welding
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 08 Jan 2009, 18:48
by banzai
Hahaha, man blir ju bara glad av ditt bygge :) Kommer bli super när den är klar ju 8)

Posted: 08 Jan 2009, 19:15
by Fido85
blir så jävla cleant bygge och grymmt...bra jobbat

Posted: 08 Jan 2009, 20:40
by ScratcH
Fin fint bygge Robbz :!:
Ser ut å bli för bra 8)

Mvh
/Jonas

Posted: 08 Jan 2009, 21:20
by BRUZZE
ja mkt snyggt som vanligt.

en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.

Posted: 08 Jan 2009, 21:27
by RoDe
BRUZZE wrote:ja mkt snyggt som vanligt.

en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.


han fixar nog till en skyddsplåt.

eller så kanske han ska bygga venturitunneln ända fram???

Posted: 08 Jan 2009, 21:27
by s2_i_e30
så jävla fränt plenium.. vet inte varför men blir någon annan än jag glad varje gång man ser det?

Posted: 08 Jan 2009, 21:55
by r.ivars
Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?

Posted: 08 Jan 2009, 23:02
by bubbel
finns inte ord för ett sånt här fint bygge!!

Posted: 08 Jan 2009, 23:18
by Micke johansson
r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?


Jula eller clas ohlsson ..Vants bult , hittar dom på typ .. Båtkatogorin på båda affärerna.

Posted: 08 Jan 2009, 23:27
by JimmyA
ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?

Posted: 09 Jan 2009, 16:00
by peppe
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.

Vikten?

Mvh

Posted: 09 Jan 2009, 16:08
by JimmyA
peppe wrote:
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.

Vikten?

Mvh


ja det var en tanke jag hade också, men väger det lilla verkligen upp böket med service och meckvänligheten? längre tryckrör blir det ju också (det är förvisso en knappt mätbar skillnad) men ändå :D

Posted: 09 Jan 2009, 18:55
by bergman
Finns på biltema.

r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?

Posted: 09 Jan 2009, 19:16
by Micke johansson
bergman wrote:Finns på biltema.

r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!

vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?



Ja du hittar dem där du hittar båttillbehör ............ punkt

Posted: 09 Jan 2009, 22:25
by robbz
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så.... 8)

Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar :lol: .....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!

/mvh

Posted: 10 Jan 2009, 16:22
by JimmyA
robbz wrote:
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?


som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så.... 8)

Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar :lol: .....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!

/mvh



ok, jag kan förstå tänket.

har man redan flyttat tillbaka motor etc så varför sluta där? ska man göra allt så ska det va ALLT :D