Page 82 of 192
Posted: 08 Jan 2009, 18:23
by robbz
Posted: 08 Jan 2009, 18:48
by banzai
Hahaha, man blir ju bara glad av ditt bygge
Kommer bli super när den är klar ju
Posted: 08 Jan 2009, 19:15
by Fido85
blir så jävla cleant bygge och grymmt...bra jobbat
Posted: 08 Jan 2009, 20:40
by ScratcH
Fin fint bygge Robbz
Ser ut å bli för bra
Mvh
/Jonas
Posted: 08 Jan 2009, 21:20
by BRUZZE
ja mkt snyggt som vanligt.
en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.
Posted: 08 Jan 2009, 21:27
by RoDe
BRUZZE wrote:ja mkt snyggt som vanligt.
en fråga bara, ska du verkligen ha filtret där? kommer väl bli sjukt blött när det regnar? ja hade filter på ungefär samma ställe när ja körde kompressor å det va inte så poppis när det regna.
han fixar nog till en skyddsplåt.
eller så kanske han ska bygga venturitunneln ända fram???
Posted: 08 Jan 2009, 21:27
by s2_i_e30
så jävla fränt plenium.. vet inte varför men blir någon annan än jag glad varje gång man ser det?
Posted: 08 Jan 2009, 21:55
by r.ivars
Ser så JÄVLA bra ut!
vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?
Posted: 08 Jan 2009, 23:02
by bubbel
finns inte ord för ett sånt här fint bygge!!
Posted: 08 Jan 2009, 23:18
by Micke johansson
r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!
vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?
Jula eller clas ohlsson ..Vants bult , hittar dom på typ .. Båtkatogorin på båda affärerna.
Posted: 08 Jan 2009, 23:27
by JimmyA
ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
Posted: 09 Jan 2009, 16:00
by peppe
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.
Vikten?
Mvh
Posted: 09 Jan 2009, 16:08
by JimmyA
peppe wrote:JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
En spontan känsla jag fick är att har man bökat och flyttat in motor så vill man nog ha tjock snigeln en bit in också.
Vikten?
Mvh
ja det var en tanke jag hade också, men väger det lilla verkligen upp böket med service och meckvänligheten? längre tryckrör blir det ju också (det är förvisso en knappt mätbar skillnad) men ändå
Posted: 09 Jan 2009, 18:55
by bergman
Finns på biltema.
r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!
vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?
Posted: 09 Jan 2009, 19:16
by Micke johansson
bergman wrote:Finns på biltema.
r.ivars wrote:Ser så JÄVLA bra ut!
vart grejar man tag på såna där schyssta anti skjuta tryckslang stag?
Ja du hittar dem där du hittar båttillbehör ............ punkt
Posted: 09 Jan 2009, 22:25
by robbz
JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så....
Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar
.....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!
/mvh
Posted: 10 Jan 2009, 16:22
by JimmyA
robbz wrote:JimmyA wrote:ser grymt snyggt ut, har bara en fråga. varför placerades turbon så långt bak när det finns massa plats framtill?
som sagt, allt för viktens skull!
jag har lyssnat och gjort som alla "förståsigpåare" pratat om, att sträva efter att åtminstone ha 2:ans cylinder på framvagnsbalken, dvs 2/3 delar av motorn på rätt sida... då kändes det väldigt dumt att ha en koloss till turbo hänga tillsammans med ett grenrör på fel sida av balken.
-håller med om att utrymmet för mekkning suger hårt, men skulle nånting hända så hänger jag bara ur motorn, inte svårare än så....
Bruzze: den här bilen ska inte köras när det regnar
.....nejdå det fattas en ynka halv 45g böj, och en liten kort bit rakt rör innan luftfiltret, då hamnar filtret precis bakom blinkersen!
/mvh
ok, jag kan förstå tänket.
har man redan flyttat tillbaka motor etc så varför sluta där? ska man göra allt så ska det va ALLT