Och sedan är det bara 14 dagar kvar tills jag blir 18 för alla som undrade

Men Gott nytt år alla biltokiga människor där ute

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Tack! Alltid kul o höra av någon som har en sjukt fet bilTreLingon wrote:Ser bra ut
Tack!JockE28 wrote:ser riktigt bra ut!
Om du inte löst det med Ac fästet så går det få bort utan att lossa triggehjulet som sagts innan![]()
Sen tänkte jag på en annan grej, din retur i tåget, det ser ut som att oljan behöver vända och rinna uppåt för att komma ner i tråget, kan vara en synvilla men värt att kika på?
Mvh Jocke
Jo, de vet jagJockE28 wrote:Oljan vill ju gärna ha fritt fall rakt ner. Annars kan det ha svårt att evakuera och då blir det nog inte så roligt.
Kolla på det
Kommer inte locket på expantionskärlet ta i huven? Ser ut som den är över skärmkanten men kan se felniclasmann wrote:Sådär igår hände de väl lite med bilen iallafallI väntan på att sprutet ska kopplas in och att bilen ska mappas så kan man alltid små pilla med fronten, sidokjolarna och fylla på alla sorters vätskor
De börjar klia i fingrarna nu att få gasa
![]()
Fanns lite ytrost i dörrfalserna så slipade ned det och la på grund och sedan måla över med penseln
Har även börjat hänga upp ena sidokjolen
Vatten, olja + spolarvätska påfyllt så gott de gick
![]()
Hängde även upp de sista på fronten så att den är komplett
Känns så jävla skönt att intercoolern knappt syns
Monterade även dit ventilkåpan också som har fått en rostfri plåt som skydd mot värmen
När man inte vet om spolarvätske ledningarna är igensatta eller ej så får man göra sin egen lilla hemmameck av spolning
Ett batteri, 2 kablar, en bunke med spolarvätska och en spolarmotor sen är de bara koppla ihop detOch de bästa var att det funkade
Eftersom skärmarna och fronten är nylackerade så kände jag att huven också behövde lite färg så lämnade in den idag till lackarn och får den förhoppningsvis nästa vecka redan![]()
TheLeaf wrote:Kommer inte locket på expantionskärlet ta i huven? Ser ut som den är över skärmkanten men kan se felniclasmann wrote:Sådär igår hände de väl lite med bilen iallafallI väntan på att sprutet ska kopplas in och att bilen ska mappas så kan man alltid små pilla med fronten, sidokjolarna och fylla på alla sorters vätskor
De börjar klia i fingrarna nu att få gasa
![]()
Fanns lite ytrost i dörrfalserna så slipade ned det och la på grund och sedan måla över med penseln
Har även börjat hänga upp ena sidokjolen
Vatten, olja + spolarvätska påfyllt så gott de gick
![]()
Hängde även upp de sista på fronten så att den är komplett
Känns så jävla skönt att intercoolern knappt syns
Monterade även dit ventilkåpan också som har fått en rostfri plåt som skydd mot värmen
När man inte vet om spolarvätske ledningarna är igensatta eller ej så får man göra sin egen lilla hemmameck av spolning
Ett batteri, 2 kablar, en bunke med spolarvätska och en spolarmotor sen är de bara koppla ihop detOch de bästa var att det funkade
Eftersom skärmarna och fronten är nylackerade så kände jag att huven också behövde lite färg så lämnade in den idag till lackarn och får den förhoppningsvis nästa vecka redan![]()
Tack Lofqvist! Din är inte så dålig den hellerLofqvist wrote:blir ju riktigt bra detta ! snygg och clean e30 !
Japp!TreLingon wrote:Roligt att det går framåt