Page 9 of 10
Posted: 22 May 2006, 18:06
by DelJoJJo
Lite bilder brukar uppskattas =)
Den som har en lamelldiff liggandes får gärna säga till =)
Även den som skulle sitta på två 60mm sänkfjädrar bak .. måste testa lite
Posted: 22 May 2006, 18:29
by Zwofurti
nice! härmapa, har juh repcis likadan fälgar som min räser har:)
Posted: 22 May 2006, 18:30
by Zwofurti
Förresten, vad har du för et på fälgarna? spacers?
Posted: 22 May 2006, 18:37
by BRUZZE
mkt fint=)
Posted: 22 May 2006, 19:30
by mEhE
cool ljud i eksosen..
enkel 2.5"rør eller dubbelt?
snygg bil
Posted: 22 May 2006, 21:25
by DelJoJJo
Zwofurti wrote:Förresten, vad har du för et på fälgarna? spacers?
Är et 35.. använde mina gamla spacers fram.. de e typ bara 2 -4 mm tjocka eller nåt.. inget bak.. tycker de sitter bra där de är =)
mehe: Det är 2,5" rostfritt från grenröret och bakåt.. en dämpare under bilen samt den som sitter ihop med utblåset
Posted: 24 May 2006, 21:16
by Zwofurti
okej! jag beställde ET 35 men fick 42 ;/
sitter dock helt ok med 8 mm spacers fram och bak, vill ha lite bredare baktill.
Posted: 24 May 2006, 23:14
by Blown M5
Lite nyfiken, har du löst problemet med det låga laddtrycket?
Posted: 24 May 2006, 23:20
by DelJoJJo
Blown M5 wrote:Lite nyfiken, har du löst problemet med det låga laddtrycket?
Nej.. eller ah, har inte kollat vidare på de i veckan tyvärr.. men tanken är att ja ska koppla in en vacuummätare innan kompressorn och mäta undertrycket där.. har ja för mkt undertryck så tappar ja visst övertryck efter kompressorn säger de =).. har du några andra idéer så är de jävligt välkomna
Posted: 25 May 2006, 17:33
by Blown M5
Det borde ju vara ngt sånt. kam-tiderna bestämmer ju oxå trycket en viss del, men i ditt fall saknas det ju så pass mycket tryck så det borde vara ngt större fel.Om man har en för stor kompressor kan trycket va svagt på låga varv oxå.
Posted: 25 May 2006, 17:42
by DelJoJJo
Blown M5 wrote:Det borde ju vara ngt sånt. kam-tiderna bestämmer ju oxå trycket en viss del, men i ditt fall saknas det ju så pass mycket tryck så det borde vara ngt större fel.Om man har en för stor kompressor kan trycket va svagt på låga varv oxå.
jo.. att kompressorn är något överdimensionerad de vet ja.. men de var inget ja bytte då den redan satt där.. hade ja byggt allt från början så hade ja valt en lysholm 1600 kanske.. men ja tycker ändå att ja borde kunna få ut rätt tryck bara att de möjligtvis kommer lite senare?
Posted: 03 Jun 2006, 17:25
by DelJoJJo
då ja plockat baksätet så försökte ja göra nåt snyggt istället för de nakna som är bakom ryggstödet.
okej, tjänar väl ingen vikt på att ta bort baksätet nu då, meeen den väger inte mer iaf =)
Ser dåligt då bilden e tagen utifrån
Posted: 03 Jun 2006, 20:55
by Zwofurti
ser riktigt bra ut!
ser en sak jag stör mig på på din bil bara, plupparna i framlysena, stoppen för storkarna. riv lös dem:)
Posted: 04 Jun 2006, 10:38
by wuffee
Nu är de pure racing kära kusin! Har du kvar mallen för hatthylla och baksätet? Jag har försökt mig på de där men gissa hur bra de blev!
Du måste hjälpa din kusin med de där! Min far ska ha med sig alu hem så då kanske vi kan fixa de`?
Ruggigt cool bild btw
Posted: 04 Jun 2006, 13:56
by DelJoJJo
Zwofurti wrote:ser riktigt bra ut!
ser en sak jag stör mig på på din bil bara, plupparna i framlysena, stoppen för storkarna. riv lös dem:)
jasså du gillar inte riktigt dem =).. inget som jag tänker på själv.. kanske lite när man tvättar bilen å man e där å pillar att man tycker de e fula.. får väl plocka dem nån dag
Uff: jag ska ha mallen nånstans på jobbet.. e dock inte riktigt rätt utan ja fick kapa mer efteråt osv osv
Posted: 04 Jun 2006, 14:04
by Zwofurti
hehe, nä jag har nåt inbyggt hat mot plupparna, var det första jg togbort från min bil
Posted: 04 Jun 2006, 14:18
by DelJoJJo
oookajj =).. mwepp.. nu ska ja ner till jobbet å skruva sönder halva bilen ;/