Page 9 of 9
Re: m60/2 Turbo
Posted: 11 Feb 2014, 07:58
by Freedrik
Noen som har kjørt med vanos og turbo? Må man ha block off kit for og kjøre uten vanos?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 11 Feb 2014, 08:09
by Marbu
Hade jag kört med m62 med vanos hade jag inte kopplat bort den
Verkar ju lira fint på alla andra maskiner (y)
Re: m60/2 Turbo
Posted: 12 Feb 2014, 12:26
by flexbert
Vad kör ni med för tändstift i era m62 turbomaskiner?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 12 Feb 2014, 15:07
by Bmwandreas
BCR8ES
Re: m60/2 Turbo
Posted: 12 Jul 2014, 22:30
by Affus
Har lite frågor som jag har försökt googla på men har inte hittat nå bra svar.
Vad är det för markeringar man ska gå efter när man nollställer?
Är det höger eller vänstergäng på vevaxelbulten?
Kan någon förklara lite mer ingående hur man ställer kammarna enligt
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/775197" onclick="window.open(this.href);return false; . Förklara gärna som om jag vore dum i huvudet och 5 år.
Är det värt att byta till 4st insugskammar? Är det någon som har jämfört före och efter?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 13 Jul 2014, 10:15
by Borgaren
Vet om att en del kör helt oöppnade M60s med turbo/kompressor, hur har det hållit för er eller någon som vet hur bra det håller? Kanske räcker med ARP och Cooperring för 5-600whp?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 13 Jul 2014, 21:32
by kolle__
Borgaren wrote:Vet om att en del kör helt oöppnade M60s med turbo/kompressor, hur har det hållit för er eller någon som vet hur bra det håller? Kanske räcker med ARP och Cooperring för 5-600whp?
För mig håller det riktigt bra. (peppar peppar) kört snart 2 säsonger oöppnad med en hx52a på 0.8-0.9 bar och 604whp. Och den plågas duktigt på bana.
Re: m60/2 Turbo
Posted: 13 Jul 2014, 23:16
by Borgaren
kolle__ wrote:Borgaren wrote:Vet om att en del kör helt oöppnade M60s med turbo/kompressor, hur har det hållit för er eller någon som vet hur bra det håller? Kanske räcker med ARP och Cooperring för 5-600whp?
För mig håller det riktigt bra. (peppar peppar) kört snart 2 säsonger oöppnad med en hx52a på 0.8-0.9 bar och 604whp. Och den plågas duktigt på bana.
Nice! Man kanske ska överväga en turbokonvertering tills man har råd med en värre V8
Re: m60/2 Turbo
Posted: 17 Jul 2014, 22:27
by Falaffel
Ni som byggt torrsump på m60.
Hur löste ni det?
Skickade ni in oljan på org kanalen bakom motorfästet ?
Gärna om de finns lite bilder
Re: m60/2 Turbo
Posted: 23 Nov 2014, 15:08
by flexbert
Är det någon som har en Vems m60/62 config som man kan få spana lite i?
Re: m60/2 Turbo
Posted: 03 Mar 2016, 06:42
by Luen
Lyfter denna tråden lite då det gått några år där folk kört m60/62 med överladd
Någon som sitter på lite konkret information ang. dubbla insugskammar på dessa motorer? Hur pass mycket ändrades kurvan efter bytet? Hur pass mycket har ni ställt de? Vart de värt allt jobb att montera m60ins insugskammar på m62an?
Med andra ord är all information välkommen!
Re: m60/2 Turbo
Posted: 03 Mar 2016, 12:43
by nicnir90
Falaffel wrote:Ni som byggt torrsump på m60.
Hur löste ni det?
Skickade ni in oljan på org kanalen bakom motorfästet ?
Gärna om de finns lite bilder
Nu kör inte jag torrsumpn men har iaf byggt om oljesystemet lite.
Ingångarna i motorn är alltså gängade och sedan sitter det hydralkopplingar varpå det går att anpassa vad man vill.