Posted: 17 Nov 2007, 19:15
PT88, eaton kompressor, rakställd motor och då antar jag du tänker kommer köra med torrsump? Kan ju bara bli ett effektmonster då. Oneklig fräckt iallafall 

yees torrsump blir det också.AndreasT wrote:PT88, eaton kompressor, rakställd motor och då antar jag du tänker kommer köra med torrsump? Kan ju bara bli ett effektmonster då. Oneklig fräckt iallafall
hehe, blir bra detta tomas! Har spårat ur ännu mera nuPaparaZZi wrote:yees torrsump blir det också.AndreasT wrote:PT88, eaton kompressor, rakställd motor och då antar jag du tänker kommer köra med torrsump? Kan ju bara bli ett effektmonster då. Oneklig fräckt iallafall
effektmonster kommer det att bli
haha spårat ur det här det förlänge sedan gjort måste få nordens starkaste e30 förre år 09 annars är det bara att försöka mera tills jag har det!sedan när du har ritnitningen så skicka den på msn åt mej så jag får se om jag kan andvända samma.Henka. wrote:hehe, blir bra detta tomas! Har spårat ur ännu mera nuPaparaZZi wrote:yees torrsump blir det också.AndreasT wrote:PT88, eaton kompressor, rakställd motor och då antar jag du tänker kommer köra med torrsump? Kan ju bara bli ett effektmonster då. Oneklig fräckt iallafall
effektmonster kommer det att bliTänkte ta å fixa en ritning till flänsen åt kompressorn bara jag får med min hit till Vasa. Kanske vi kan skära till två på samma gång då?!
jepp, ska jag göra sen då jag får det fixatPaparaZZi wrote:haha spårat ur det här det förlänge sedan gjort måste få nordens starkaste e30 förre år 09 annars är det bara att försöka mera tills jag har det!sedan när du har ritnitningen så skicka den på msn åt mej så jag får se om jag kan andvända samma.Henka. wrote:hehe, blir bra detta tomas! Har spårat ur ännu mera nuPaparaZZi wrote: yees torrsump blir det också.
effektmonster kommer det att bliTänkte ta å fixa en ritning till flänsen åt kompressorn bara jag får med min hit till Vasa. Kanske vi kan skära till två på samma gång då?!
nice nice jo jag tänkte ladda på ganska bra jag också kanske du har några flera kort så man får titta lite hur du gjort, intressant med kompressor och turbo.kanske du vet någon bra sidan som man skulle få lite tips från när man andvänder både turbo och kompressor. mvhknotan wrote:blir nog fränt det där![]()
passar på å klipper i en bild på motrn jag just byggt till min bil.
nästans samma fast japans.
3 liters rak sexxa med eaton M90 å en holset Luk4 (typ hx50-55)
http://www.projekteffekt.se/_dok/_Knota ... 071111.jpg
fast jag kommer köra min hela vägen till varvstopp är dte tänkt, enligt shema jag hittat så stjäl m90in ca 45 hkr vid 14000 å 12psi, så det kan jag leva med bara för enklare intsallation, tvåstegs serieladdnig ger ju desutom en del andra fördelar, så som att man kan ladda nästan obegränsat mycket
varifrån suger din kompressor luften? i bakkant antar ja? hur blir det med smörjningen av skruvdreven när du har den liggandes på sida?knotan wrote:blir nog fränt det där![]()
passar på å klipper i en bild på motrn jag just byggt till min bil.
nästans samma fast japans.
3 liters rak sexxa med eaton M90 å en holset Luk4 (typ hx50-55)
http://www.projekteffekt.se/_dok/_Knota ... 071111.jpg
fast jag kommer köra min hela vägen till varvstopp är dte tänkt, enligt shema jag hittat så stjäl m90in ca 45 hkr vid 14000 å 12psi, så det kan jag leva med bara för enklare intsallation, tvåstegs serieladdnig ger ju desutom en del andra fördelar, så som att man kan ladda nästan obegränsat mycket
Henka. wrote:varifrån suger din kompressor luften? i bakkant antar ja? hur blir det med smörjningen av skruvdreven när du har den liggandes på sida?knotan wrote:blir nog fränt det där![]()
passar på å klipper i en bild på motrn jag just byggt till min bil.
nästans samma fast japans.
3 liters rak sexxa med eaton M90 å en holset Luk4 (typ hx50-55)
http://www.projekteffekt.se/_dok/_Knota ... 071111.jpg
fast jag kommer köra min hela vägen till varvstopp är dte tänkt, enligt shema jag hittat så stjäl m90in ca 45 hkr vid 14000 å 12psi, så det kan jag leva med bara för enklare intsallation, tvåstegs serieladdnig ger ju desutom en del andra fördelar, så som att man kan ladda nästan obegränsat mycket
Hmmm, jo de vet jag att de gör (har en eaton m112 själv) men tänkte på hur smörjningen blir på det drev som ligger "överst". Om smörjningen blir tillräcklig. Drevhuset är ju inte fyllt med olja menar jag...Pitbull wrote:Henka. wrote:varifrån suger din kompressor luften? i bakkant antar ja? hur blir det med smörjningen av skruvdreven när du har den liggandes på sida?knotan wrote:blir nog fränt det där![]()
passar på å klipper i en bild på motrn jag just byggt till min bil.
nästans samma fast japans.
3 liters rak sexxa med eaton M90 å en holset Luk4 (typ hx50-55)
http://www.projekteffekt.se/_dok/_Knota ... 071111.jpg
fast jag kommer köra min hela vägen till varvstopp är dte tänkt, enligt shema jag hittat så stjäl m90in ca 45 hkr vid 14000 å 12psi, så det kan jag leva med bara för enklare intsallation, tvåstegs serieladdnig ger ju desutom en del andra fördelar, så som att man kan ladda nästan obegränsat mycket
Inga problem, då Eaton ligger i ett oljebad. =) Inga oljeslangar..