Page 9 of 14
Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 28 Nov 2012, 17:19
by Magnaten
Var det du som satt i baksätet med ICn pimplish
Re: Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 30 Nov 2012, 17:20
by Dawe_A
skamman wrote:Nu hänger jag inte med, blev de turbo iaf tills sommarn?
Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
haha nej , det blir sugis
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 30 Nov 2012, 17:35
by Pimplaren
Magnaten wrote:
Var det du som satt i baksätet med ICn pimplish
Hahaha, nej förfan!
nån annan dude!
Sv: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 13:06
by Dawe_A
nu har jag beställt ett helt certifierat soppasystem. ska försöka regga bilen med e85 och turbo. tips på liten snurra för 350hk med t4 fläns?
skickat från en telefon
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 14:27
by lelleal
k27?=)
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 14:39
by Dawe_A
lelleal wrote:k27?=)
det är kkks egna fläns på den va? Har för mig det sen audi s2 tiden.
funderar på lilla precision pt5558 med t4 fläns, den är för max 500hk , lär se riktigt liten ut också
416hk , 440nm är vad jag får ha MAX
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 14:46
by Doktorn
Du kan ju inte ha en 55mm turbo på en sån!! Den kommer ju att bottna på tomgång!
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 14:51
by ramberg
Högst 408hk (20% mer hk)
Högst 440nm (10% mer vrid)
Minst 0.3bars laddtryck..
Jag har nästan lite svårt att se man ska klara det och fortfarande ha klockrena avgasvärden.
Så.. go ahead, motbevisa mig nu med en reggning!
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 14:58
by Dawe_A
ramberg wrote:Högst 408hk (20% mer hk)
Högst 440nm (10% mer vrid)
Minst 0.3bars laddtryck..
Jag har nästan lite svårt att se man ska klara det och fortfarande ha klockrena avgasvärden.
Så.. go ahead, motbevisa mig nu med en reggning!
416hk, annars rätt
. Det ska vi kunna lösa
Ringde precis min god vän fritte och grenrör + downpipe skall börjas tillverkas så snart som möjligt
Doktorn wrote:Du kan ju inte ha en 55mm turbo på en sån!! Den kommer ju att bottna på tomgång!
hehe det är väl lite det som är meningen
vet inte hur det kommer bli med extrema mottryck, man kanske kan gå upp en storlek, eller rättare sagt bör göra.
Med e85 , en helt ny racekat som sitter på, en riktigt schysst map på fina spridare sekventiellt styrda med riktigt LAM tändning... vi får se =)
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 15:05
by ramberg
Dawe_A wrote:ramberg wrote:Högst 408hk (20% mer hk)
Högst 440nm (10% mer vrid)
Minst 0.3bars laddtryck..
Jag har nästan lite svårt att se man ska klara det och fortfarande ha klockrena avgasvärden.
Så.. go ahead, motbevisa mig nu med en reggning!
416hk, annars rätt
. Det ska vi kunna lösa
Ringde precis min god vän fritte och grenrör + downpipe skall börjas tillverkas så snart som möjligt
Doktorn wrote:Du kan ju inte ha en 55mm turbo på en sån!! Den kommer ju att bottna på tomgång!
hehe det är väl lite det som är meningen
vet inte hur det kommer bli med extrema mottryck, man kanske kan gå upp en storlek, eller rättare sagt bör göra.
Med e85 , en helt ny racekat som sitter på, en riktigt schysst map på fina spridare sekventiellt styrda med riktigt LAM tändning... vi får se =)
Ja ursäkta (340hk (ECE) / 347hk (DIN)
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 15:06
by Dawe_A
Någon måste testa helt enkelt, jag tror att det kan gå
går det inte så får man diskutera fram andra lösningar. =)
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 15:07
by Doktorn
Du måste ha en lämplig turbo typ 7075 och ist satsa på väldigt flödesriktigt monterade wg så du kan hålla boost nere! Annars blir det mongo!
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 15:15
by Dawe_A
Doktorn wrote:Du måste ha en lämplig turbo typ 7075 och ist satsa på väldigt flödesriktigt monterade wg så du kan hålla boost nere! Annars blir det mongo!
så egentligen måste inte 0.3bart med en 7175 bli mer hk än 0.3 bar med en 5558 ?
Jo jag vet att man måste ha en lämplig turbo men en turbo som klarar kring 500hk kan väl ändå anses lämplig? Eller räknar dom bara in/ut mått kontra motorvolym ?
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 15:25
by Doktorn
Laddtryck är laddtryck. Fast har du på tok för liten turbo så kommer den att bottna alldeles för tidigt och inte ge någon effekt för motorn kommer inte att orka varva. Det blir en liten knuff upp till 3000 varv o sen är det bara djurplågeri!
Re: Dawes E34 M5 / V88 / ITG / Ksport - 360 whp ?
Posted: 19 Dec 2012, 15:28
by Dawe_A
Doktorn wrote:Laddtryck är laddtryck. Fast har du på tok för liten turbo så kommer den att bottna alldeles för tidigt och inte ge någon effekt för motorn kommer inte att orka varva. Det blir en liten knuff upp till 3000 varv o sen är det bara djurplågeri!
misstänkte det. får bli en större turbo då men lastbilsstuket. Det tråkiga är ju att en hx50 ser ut som en sjuhelvetes 1200hk turbo i regbes killarnas ögon.. därav en liten smidig precision kanske är ett bättre val, typ 71mm
Vet inte om de går på storleken eller på hur effektiv snurran är... (dom fråga egentligen men de är ju trots allt människor som regbesiktigar den)
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 16:07
by Nemesis_turbo
har du en turbo som e god för typ 600hk då komemr dem inte godta den
jag har en god för 450+ och godtas precis för mina 282whp om jag har restriktorn på plats
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 16:26
by Dawe_A
jag kommer hitta något lämpligt:) spånar lite på hx35-40
skickat från en telefon