ramberg wrote:Högst 408hk (20% mer hk)
Högst 440nm (10% mer vrid)
Minst 0.3bars laddtryck..
Jag har nästan lite svårt att se man ska klara det och fortfarande ha klockrena avgasvärden.
Så.. go ahead, motbevisa mig nu med en reggning!
416hk, annars rätt . Det ska vi kunna lösa Ringde precis min god vän fritte och grenrör + downpipe skall börjas tillverkas så snart som möjligt
Doktorn wrote:Du kan ju inte ha en 55mm turbo på en sån!! Den kommer ju att bottna på tomgång!
hehe det är väl lite det som är meningen vet inte hur det kommer bli med extrema mottryck, man kanske kan gå upp en storlek, eller rättare sagt bör göra.
Med e85 , en helt ny racekat som sitter på, en riktigt schysst map på fina spridare sekventiellt styrda med riktigt LAM tändning... vi får se =)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
ramberg wrote:Högst 408hk (20% mer hk)
Högst 440nm (10% mer vrid)
Minst 0.3bars laddtryck..
Jag har nästan lite svårt att se man ska klara det och fortfarande ha klockrena avgasvärden.
Så.. go ahead, motbevisa mig nu med en reggning!
416hk, annars rätt . Det ska vi kunna lösa Ringde precis min god vän fritte och grenrör + downpipe skall börjas tillverkas så snart som möjligt
Doktorn wrote:Du kan ju inte ha en 55mm turbo på en sån!! Den kommer ju att bottna på tomgång!
hehe det är väl lite det som är meningen vet inte hur det kommer bli med extrema mottryck, man kanske kan gå upp en storlek, eller rättare sagt bör göra.
Med e85 , en helt ny racekat som sitter på, en riktigt schysst map på fina spridare sekventiellt styrda med riktigt LAM tändning... vi får se =)
Doktorn wrote:Du måste ha en lämplig turbo typ 7075 och ist satsa på väldigt flödesriktigt monterade wg så du kan hålla boost nere! Annars blir det mongo!
så egentligen måste inte 0.3bart med en 7175 bli mer hk än 0.3 bar med en 5558 ?
Jo jag vet att man måste ha en lämplig turbo men en turbo som klarar kring 500hk kan väl ändå anses lämplig? Eller räknar dom bara in/ut mått kontra motorvolym ?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
Laddtryck är laddtryck. Fast har du på tok för liten turbo så kommer den att bottna alldeles för tidigt och inte ge någon effekt för motorn kommer inte att orka varva. Det blir en liten knuff upp till 3000 varv o sen är det bara djurplågeri!
Doktorn wrote:Laddtryck är laddtryck. Fast har du på tok för liten turbo så kommer den att bottna alldeles för tidigt och inte ge någon effekt för motorn kommer inte att orka varva. Det blir en liten knuff upp till 3000 varv o sen är det bara djurplågeri!
misstänkte det. får bli en större turbo då men lastbilsstuket. Det tråkiga är ju att en hx50 ser ut som en sjuhelvetes 1200hk turbo i regbes killarnas ögon.. därav en liten smidig precision kanske är ett bättre val, typ 71mm
Vet inte om de går på storleken eller på hur effektiv snurran är... (dom fråga egentligen men de är ju trots allt människor som regbesiktigar den)
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!