327 Turbo ( Nu med en jätte liten filmsnutt ,sid 13)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
SirSteve wrote:Det är inte så att du har problem med att singnalen blir för svag när du varvar så mycket?
Bror min fick byta vevaxelgivare till eftermarknads när hans inte ville varva mer
Kan ju va så, Jag kom på en som var tvungen att göra samma sak, alltså stoppa dit en hallgivare så funkade de... För de e nått som e galet. Mitt avgashus blir rött, jag har en hx50, jag vet aldrig nån som fått de rött..Inte med 11.2 i soppa och 22 graders tändning vid 1.1 bar...
Aleex wrote:SirSteve wrote:Det är inte så att du har problem med att singnalen blir för svag när du varvar så mycket?
Bror min fick byta vevaxelgivare till eftermarknads när hans inte ville varva mer
Kan ju va så, Jag kom på en som var tvungen att göra samma sak, alltså stoppa dit en hallgivare så funkade de... För de e nått som e galet. Mitt avgashus blir rött, jag har en hx50, jag vet aldrig nån som fått de rött..Inte med 11.2 i soppa och 22 graders tändning vid 1.1 bar...
Låter som att din tändning står åt skogen, har du kollat den?
Låter som att din tändning står åt skogen, har du kollat den?[/quote]
Den är kollad, den stämmer
Nu kom jag nog på vad de kan vara: Jag har inte dragit mina spridare i tändöljd och när bilen mappades sa ja det innan. Men nu när jag gick in o kollade så såg jag att de va olika spridartider o inte samma...Det blev väl nått missföstånd..De måste vara de som e problemet.... Så nu e de bara o löda om...
Den är kollad, den stämmer
Nu kom jag nog på vad de kan vara: Jag har inte dragit mina spridare i tändöljd och när bilen mappades sa ja det innan. Men nu när jag gick in o kollade så såg jag att de va olika spridartider o inte samma...Det blev väl nått missföstånd..De måste vara de som e problemet.... Så nu e de bara o löda om...
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
Aleex wrote:tobbe tlrecond wrote:sluta nu du har ju en värsting på g så ryck upp dig o gör klart nu när det är så jävla nära
De e klart att jag vill göra klart, men nu är de nått som strular som jag inte har en aning om vad de kan vara...
De där med att "inte ha en aning om vad de" har jag bråkat med i 1½månad nu.. bilen vill bara inte starta...
Ett tips är att plocka bort alla stora tunga farliga verktyg från bilen då man blir bra sugen på att använda dem till dåliga saker när bil-fan jävlas ..
Surt som fan att de strular för dig!
Mvh
Uffe
Idag har jag varit i garaget o letat fel, Men jag hittar inget
Jag har tagit bort spridarna o tittat om alla va samma. De va de.
Har tagit kompprov, de va sjyst...Ingen trasa i intercoolern... Jag vet fan inte vad det är för fel...Det är inget drag i maskinen när man laddar...Den laddar men den riktiga kicken kommer aldrig tycker jag...
Det kan ju inte va turbon de e fel på, andra som har den,går det som fan för...Men varför fungerar de inte för mig?
Känns mindre roligt att börja med felet nästa år också....
Jag har tagit bort spridarna o tittat om alla va samma. De va de.
Har tagit kompprov, de va sjyst...Ingen trasa i intercoolern... Jag vet fan inte vad det är för fel...Det är inget drag i maskinen när man laddar...Den laddar men den riktiga kicken kommer aldrig tycker jag...
Det kan ju inte va turbon de e fel på, andra som har den,går det som fan för...Men varför fungerar de inte för mig?
Känns mindre roligt att börja med felet nästa år också....
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
fulingbusen wrote:Det låter verkligen som att tändningen är fel, har du kollat med riktig tändningslampa?
Jag har kollat med en vanlig tändlampa som jag kollade på 1:ans tändkabel...Sen så kollade ppf de när den mappades....De sa att den va rätt....
Det finns väl inte olika triggerhjul till m20 iallafall?
- tobbe tlrecond
- Posts: 959
- Joined: 20 Dec 2005, 17:59
- Location: vagnhärad
- Contact:
tobbe tlrecond wrote:hadde du det här problemet innan du böt tänding att turbon blev röd?åxo
det kanske inte var nåt fel på dom gammla grejerna!
Den va seg när de mappade med de gammla tändningen...Men då gick det bara att varva till 6000 rpm, men nu går det att varva mer iallafall...Men Om man laddar 2 bar så borde de hända nått, men den spinner knappt på 3:an....
Det känns som att tändningen inte står rätt, men de konstiga är att den gör ju de.....Om det inte finns olika triggerhjul....
Men jag funderar på att göra om hjulet till 3 tänder, för att de bör ju va lättare att känna av de då.... Men boxen larmar ju inte med det ja har....Men men...
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Du har inte ställt kammen åt helvete då??
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se