Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ja de är härligt att den går men de gick käpprätt åt helvete i morse, kom aldrig till besiktningen sen tappade jag ett bakhjul när jag körde så de är nog massa trasiga grejer där bak nu, ska kolla de nu, har nyss kommit hem från jobbet, berättar senare om va som hände och hur stor skadan blev.
MVH Patrik
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Vart inte så mycke skador, plåten bakom hjulet och bakspoilern, sen är skivan lite skrapad men annars var de inget som tagit stryk, var tur att jag inte tappade de på vägen till Borlänge för då gick de inte speciellt sakta, då hade man nog kört av ordentligt, tappade de strax innan MAX rodellen i Borlänge.
Har kört lite med bilen idag efter att jag tappat hjulet och den går faktiskt ganska bra utan turbo också, dock så är de ett klonkande ljud från drivlinan när man typ kopplar ur, och om man kör i krypfart och sen gasar och släpper, vet inte om de är nått att bry sig om?
Tog ett par bilder när jag stog vid rondellen och trodde typ att allt var paj, man var inte så glad då men de är ju mitt eget fel som inte kollade så bultarna var tillräckligt långa.
Har kört lite med bilen idag efter att jag tappat hjulet och den går faktiskt ganska bra utan turbo också, dock så är de ett klonkande ljud från drivlinan när man typ kopplar ur, och om man kör i krypfart och sen gasar och släpper, vet inte om de är nått att bry sig om?
Tog ett par bilder när jag stog vid rondellen och trodde typ att allt var paj, man var inte så glad då men de är ju mitt eget fel som inte kollade så bultarna var tillräckligt långa.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- CorsaManiac
- Posts: 179
- Joined: 23 Nov 2005, 12:03
- Location: Borlänge
Jaha då var den besiktad da, fick 2st 2:or som jag åkte hem och fixade och sen åkte jag in igen och fick dom godkända.
Sen har jag börjat skruva, grenrör, turbo, wg, dp, ic, tryckrör med dump sitter där nu alla fall, får tacka LBT för hjälpen idag och Kent och Markus också.
De som är kvar är soppasystemet och olja till turbo och avgassystem och lite annat.
Måste skaffa lite grejer också, lambda, kylare, soppafilter, luftfilter och några nipplar till soppasystemet, sen en laddtrycksmätare.
Lite bilder kanske uppskattas.
Får se om jag blir klar till BMW träffen, men imorn måste jag hålla på med en annan bil men kanske får lite tid till min också.
Börjar sina i kassan ordentligt också, nån som vet va de kostar att åka på BMW träffen?
MVH Patrik
Sen har jag börjat skruva, grenrör, turbo, wg, dp, ic, tryckrör med dump sitter där nu alla fall, får tacka LBT för hjälpen idag och Kent och Markus också.
De som är kvar är soppasystemet och olja till turbo och avgassystem och lite annat.
Måste skaffa lite grejer också, lambda, kylare, soppafilter, luftfilter och några nipplar till soppasystemet, sen en laddtrycksmätare.
Lite bilder kanske uppskattas.
Får se om jag blir klar till BMW träffen, men imorn måste jag hålla på med en annan bil men kanske får lite tid till min också.
Börjar sina i kassan ordentligt också, nån som vet va de kostar att åka på BMW träffen?
MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Jaha då har man kört dom första vändorna med turbo
denna sommar, känns skönt att de är fart på maskin
igen men nått är fel för den laddar bara 1,1 bar som
mest kom den upp i 1,2, så jag vet inte va de är,
verkar inte som den läcker häller för laddtrycket
kommer snabbt som vanligt.
Har svårt att tro att de är mätaren de är fel på också
men vem vet, ska fortsätta leta fel imorn, den spinner
ju alla fall på 3:an men de kanske beror på
mina grymma 185:or bak, som förövrigt Håen har
fixat stort tack för de och all annan hjälp och
grejer jag fått av han.
Undra om man är populär på bruket nu när man
dönat runt utan avgassystem, bara downpipe
och skjutit knallar, låter gött i vilket fall.
Diffen verkar också krångla, de verkar som den
bara diffar när den själv vill, åker man och spinner
på så sticker arslet direkt åt sidan så då antar
jag att den diffar, men när jag skulle snurra lite
så enhjulade den, nån som vet va de kan vara?
Måste man plocka isär den och shimsa upp den eller?
denna sommar, känns skönt att de är fart på maskin
igen men nått är fel för den laddar bara 1,1 bar som
mest kom den upp i 1,2, så jag vet inte va de är,
verkar inte som den läcker häller för laddtrycket
kommer snabbt som vanligt.
Har svårt att tro att de är mätaren de är fel på också
men vem vet, ska fortsätta leta fel imorn, den spinner
ju alla fall på 3:an men de kanske beror på
mina grymma 185:or bak, som förövrigt Håen har
fixat stort tack för de och all annan hjälp och
grejer jag fått av han.
Undra om man är populär på bruket nu när man
dönat runt utan avgassystem, bara downpipe
och skjutit knallar, låter gött i vilket fall.
Diffen verkar också krångla, de verkar som den
bara diffar när den själv vill, åker man och spinner
på så sticker arslet direkt åt sidan så då antar
jag att den diffar, men när jag skulle snurra lite
så enhjulade den, nån som vet va de kan vara?
Måste man plocka isär den och shimsa upp den eller?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Idag har man skruat lite och åkt lite igen, har konstaterat
att de är laddtryckventilen de är nått krångel med, provade
en kompis å då laddade den 1,5bar direkt, har skruvat isär
min idag och försökt smörja upp den och gjort rent, nu laddar
den ca 1,35 får ta och göra rent den en gång till imorn efter jobbet.
Har ju avgassystem kvar att bygga också, nu åker jag med de
gammla som iof funkar de också men vill ha ett nytt.
Sen ska kylaren bytas och en lambda kopplas in.
att de är laddtryckventilen de är nått krångel med, provade
en kompis å då laddade den 1,5bar direkt, har skruvat isär
min idag och försökt smörja upp den och gjort rent, nu laddar
den ca 1,35 får ta och göra rent den en gång till imorn efter jobbet.
Har ju avgassystem kvar att bygga också, nu åker jag med de
gammla som iof funkar de också men vill ha ett nytt.
Sen ska kylaren bytas och en lambda kopplas in.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Idag har man kört lite igen, men är långt ifrån
nöjd, känns som de är nått fel på nått vis,
kan ju inte säga att den är slö eller jo de kan
jag visst.
Har gjort ren laddtrycksventilen igen men de går
inge bättre, den drar upp till 1,5 men sjunker snabbt till
typ 1,3 men jag vet inte om de är de som gör den slö?
Råkade missväxla här om dagen och skicka i 2:an istället
för 4:an, men de har inte varit nå missljud eller nått efter de
men jag funderar om kamdrevet har ställt om sig, kommer
inte ihåg vilket håll de var vridet innan och minns heller inte
hur mycke insugsventilen skulle öppna?
Åkte med slicks och G-Tech och de vart som bäst 12,92
sen körde jag mot polarns Subba och han åkte från mig,
tog in lite på slutet men han aldrig ikapp, ingen idé att köra
nån tävling om de inte blir nå bättre, kanske får sätta dit en
mekanisk laddtrycksstyrning så länge för jag har inte råd med
nån ny just nu.
De enda som verkar funka som de ska är drivlinan, har inte
nått bra grepp vid start men ändå.
nöjd, känns som de är nått fel på nått vis,
kan ju inte säga att den är slö eller jo de kan
jag visst.
Har gjort ren laddtrycksventilen igen men de går
inge bättre, den drar upp till 1,5 men sjunker snabbt till
typ 1,3 men jag vet inte om de är de som gör den slö?
Råkade missväxla här om dagen och skicka i 2:an istället
för 4:an, men de har inte varit nå missljud eller nått efter de
men jag funderar om kamdrevet har ställt om sig, kommer
inte ihåg vilket håll de var vridet innan och minns heller inte
hur mycke insugsventilen skulle öppna?
Åkte med slicks och G-Tech och de vart som bäst 12,92
sen körde jag mot polarns Subba och han åkte från mig,
tog in lite på slutet men han aldrig ikapp, ingen idé att köra
nån tävling om de inte blir nå bättre, kanske får sätta dit en
mekanisk laddtrycksstyrning så länge för jag har inte råd med
nån ny just nu.
De enda som verkar funka som de ska är drivlinan, har inte
nått bra grepp vid start men ändå.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact:
Verkar inte som de är laddtrycksventilen ändå, har provat
polarns igen men den gör samma sak, sticker upp till
1,5 sen sjunker de till typ 1,35 - 1,4 ungefär, fattar
inte va de är som är fel, är de nån som har en aning????
Är de nån som vet hur kamen ska stå? Jag har glömt bort de
tyvärr och jag skulle vilja kolla så de står rätt, är en PPF
270/280 graders turbokam?
polarns igen men den gör samma sak, sticker upp till
1,5 sen sjunker de till typ 1,35 - 1,4 ungefär, fattar
inte va de är som är fel, är de nån som har en aning????
Är de nån som vet hur kamen ska stå? Jag har glömt bort de
tyvärr och jag skulle vilja kolla så de står rätt, är en PPF
270/280 graders turbokam?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Kollade kamen idag och den stog bara lite fel, så jag fixade till de men ingen ändring på gången.
Sen har jag dragit alla slangklämmor så hårt jag kan, men de kanske läcker ändå?
Provade att ställa ner laddet till 1,35 och då funkar de, men när man ställer de på 1,5 så peakar den upp till de och sen sjunker snabbt till ca 1,35 - 1,4 när man segdrar på femman åker de aldrig upp till 1,5 utan stannar på 1,35 - 1,4 verkar de som.
Kanske har krökt nån ventil när jag missväxlade? Ska ta kompprov imorn för de är nått som inte är som de ska, känns att de inte är samma stick i maskin
Sen har jag dragit alla slangklämmor så hårt jag kan, men de kanske läcker ändå?
Provade att ställa ner laddet till 1,35 och då funkar de, men när man ställer de på 1,5 så peakar den upp till de och sen sjunker snabbt till ca 1,35 - 1,4 när man segdrar på femman åker de aldrig upp till 1,5 utan stannar på 1,35 - 1,4 verkar de som.
Kanske har krökt nån ventil när jag missväxlade? Ska ta kompprov imorn för de är nått som inte är som de ska, känns att de inte är samma stick i maskin
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!