Page 9 of 42

Posted: 19 Apr 2006, 09:57
by FoX
Chrille wrote:
Erki87 wrote:Åkte till elmia i måndas för att få sig en titt på alla bilar.

Fick syn på denna bil som tråden handlar om.
Den är ju rätt svår o missa.

Kollade in den.

Pratade med killen som äger och byggt bilen.

Ställde frågan kan du öppna motorhuven?
Fick ett nej som svar. =|

Dålig stil måste jag säga.

mvh Eric




Tja,

hade det vara varit du o jag på platsen så hade jag gärna öppnat o visat... Men o öppna huven o visa ett "skabb" bygge på Elmia Mässan.. nää ( de kommer garanterat 400 pers så fort en motorhuv öppnas)

Du får titta hur mycket du vill under huven när den går på gatan igen....


Vad kan man förvänta sig när det kommer killar från PPF:s BMW Turbo forum? :shock: Skabb bygge eller ej... turbo bygge som som turbo bygge, alltid kul att se lösningarna/bygget..

Posted: 19 Apr 2006, 12:04
by wuffee
Jag hade gjort likadant som dig chrille.. Inte kul å visa alla människor där.. Genast massa skitsnack ju..

Posted: 19 Apr 2006, 16:10
by Overcharged
wuffee wrote:Jag hade gjort likadant som dig chrille.. Inte kul å visa alla människor där.. Genast massa skitsnack ju..



helst sant! håller med dig där chrille, även om jag också va framme och ville titta under huven :wink:

Posted: 19 Apr 2006, 16:15
by peppe
worre wrote:
Svintoleffe
Du kan köra betyderligt mer än 200 hk med 535 spridarna lär jag lova.

Om ajg inte minns fel så börjar dom o säga upp sig vid 250-300 hk om jag inte minns fel.


hur kan det komma sig att 380cc spridare vill till att bottna vid 0.8bar
då ligger dom på 110% enligt vems loggen. :?:


Vad säger soppa pumpen vid 0.8kg då? Hänger den med fint?

Posted: 22 Apr 2006, 09:57
by Chrille
Soppa verkar den få.... inga problem..

Posted: 24 Apr 2006, 16:03
by knoddas
kanske inte hellt passar in med:P hur många böjar 90graders gick det åt till adaptern?...

du kanske inte använde det en,, men tyckte det var värt astt fråga.. jag tycker det ser ut som det går år en hel del st?.. men men

Posted: 24 Apr 2006, 17:21
by Chrille
Fråga PPF killarna, de e dom som gjort den...

Posted: 04 May 2006, 16:45
by knoddas
vad fick du ge för slangarna ?... för dom är vell tryckta kontkater i ändarna?.. inget fusk med slangklämmer å så vidare?...
bara så jag vet rikpris när jag skällv ska handla?

Posted: 04 May 2006, 17:57
by knoddas
slangarna till oljan är det jag har funderingar på:P missade visst det i tidigare inläg

Posted: 11 May 2006, 22:18
by Strandholm
Kör du med original soppapump?

Posted: 11 May 2006, 23:23
by Chrille
knoddas wrote:vad fick du ge för slangarna ?... för dom är vell tryckta kontkater i ändarna?.. inget fusk med slangklämmer å så vidare?...
bara så jag vet rikpris när jag skällv ska handla?

'
De stålomspunna slangarna är pressade kopplingaar... vart lite annat små skit me men under 1000-lappen var det ialla fall...



Amplify wrote:Kör du med original soppapump?


Japp...

Posted: 16 Jun 2006, 17:30
by Chrille
Nu börjar ja bli sugen på mer effekt, ladda 0,8 bar nu o de lirar schysst än så länge, vad behövs göras för att komma upp på 1-1.2bar?

Posted: 18 Jun 2006, 07:35
by Chrille
:evil: :evil: :evil: :evil: RASKALAS!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

I går gick toppackningen åt skogen.

Nån som kan ge en prisjämförelse, orginalpackning o butlar mot MLS och arp pinnbult.

Orginal packningen höll ändå 250 hårda mil me 0,8 i ladd... inte dåligt för en packningen från 1988 som suttit där i 20000 mil.

Posted: 18 Jun 2006, 12:58
by worre
aj aj inte kul bra att den höll så pass länge i alla fall

Posted: 18 Jun 2006, 13:05
by flp
trist. min packning for efter 800mil. min topp hade även spruckit. kollat så att din har klarat sig?

MVH Micke

Posted: 18 Jun 2006, 19:44
by Misano
Blåste den ut i vattenkanalen? Kolla om den klarat sig, om den gjort det tycker jag du ska svetsa den innan du laddar igen.

En elring +0,3mm och orig bultar kostar runt 850kr.

ARP och MLS ca 5500kr :?

Posted: 19 Jun 2006, 12:34
by Chrille
0-180km/h och ner till 0 igen.. efter 10 sekunder på tomgång började den gå på 5 burkar o ryka vitt stängde av nästan direkt.


under accelerationen gick den perfekt så det kändes ganska smärtfritt, förhoppningsvis har nog toppen klarat sig, får se när ja orkar riva av den..