Page 9 of 19

Posted: 16 Jan 2007, 22:00
by peppe
Förlåt Pelle men jag förstår absolut inte vad du menar? Haha, du hade 16cm^2 förr eller vadå?

Posted: 17 Jan 2007, 01:59
by bmw_pelle
peppe wrote:Förlåt Pelle men jag förstår absolut inte vad du menar? Haha, du hade 16cm^2 förr eller vadå?


Haha, jag menar att jag hade för mej att du hade det :lol:

Posted: 17 Jan 2007, 10:25
by Ximon
Hur går det med hjulhusen pelle?
Det kanske är läge att flytta in M/T däcken en bit så inte besiktningsmannen blir lika morsk som hösttävlingen i Piteå :)

Posted: 17 Jan 2007, 15:21
by bmw_pelle
Ximon wrote:Hur går det med hjulhusen pelle?
Det kanske är läge att flytta in M/T däcken en bit så inte besiktningsmannen blir lika morsk som hösttävlingen i Piteå :)


Haha, jo jag hade grymt tur att jag fick köra. Jag har ju bankat ännu mer så dom går i princip fritt nu :) Ska ta av fälgarna lite oxå så att dom kommer in en bit.

Posted: 17 Jan 2007, 15:47
by Ximon
Det låter klokt.
2 kg i starten, sen så åker du på bakslangen 1:an och 2:an :twisted:

Posted: 17 Jan 2007, 18:16
by bmw_pelle
Ximon wrote:Det låter klokt.
2 kg i starten, sen så åker du på bakslangen 1:an och 2:an :twisted:


Haha, det skulle ju vara det! För lite mos å för lite bakvagn. Det där e ju nånting för dej däremot!

Posted: 17 Jan 2007, 18:35
by flp
Ximon wrote:Det låter klokt.
2 kg i starten, sen så åker du på bakslangen 1:an och 2:an :twisted:


har man smidd bigblock å 4link som dig så ska man åka 3an på slangen också ;P

MVH Micke

Posted: 17 Jan 2007, 18:51
by bmw_pelle
flp wrote:
Ximon wrote:Det låter klokt.
2 kg i starten, sen så åker du på bakslangen 1:an och 2:an :twisted:


har man smidd bigblock å 4link som dig så ska man åka 3an på slangen också ;P

MVH Micke


Precis :)

Posted: 16 Apr 2007, 02:43
by DWR
Hur går det pelle? Du är väl snart klar va..

Posted: 16 Apr 2007, 14:22
by bmw_pelle
DWR wrote:Hur går det pelle? Du är väl snart klar va..


Haha, den var bra. Men jag har inte sådär tok mycket att göra faktiskt:)

Skärringa blocket å muttra ihop motorn, grenrör, downpipe.

I år ska den fan gå på edps i pite:)

Posted: 19 Apr 2007, 10:06
by DWR
bmw_pelle wrote:
DWR wrote:Hur går det pelle? Du är väl snart klar va..


Haha, den var bra. Men jag har inte sådär tok mycket att göra faktiskt:)

Skärringa blocket å muttra ihop motorn, grenrör, downpipe.

I år ska den fan gå på edps i pite:)


Det gör den säkert, blir juh kul å se när du kör en 10:a :D

Posted: 19 Apr 2007, 14:58
by bmw_pelle
Ska och mecka färdigt bågen idag hade jag tänkt. Måla den i fixa lite grejjer!

Jaa, en 10 hade inte suttit helt fel:)

Posted: 20 Apr 2007, 13:03
by DWR
Blir det hel eller halvbur?

Posted: 22 Apr 2007, 11:20
by bmw_pelle
Det blev båge bara.

Posted: 23 May 2007, 21:30
by bmw_pelle
Var ett tag sen man gjorde nå vettigt på bilen.

Den är iaf besiktigad och har monterat båge.

Motorn är nu ihopsatt med vanoskolvar och orginalpackning, ser bra ut och hoppas det håller!

Får zinterlamell, lintec filter och v-bandsklämma till dp på fredag från PPF så då ska man hinka ner motorn i bilen och börja med grenröret.

Over and out for now!

Posted: 26 May 2007, 01:17
by bmw_pelle
Hänt lite grann idag. Turbofläns har tillverkats, paketet har hämtats.

Monterat svänghjul, min gammla sletna 618 platta och en ny 4-puckad zinter. Satt även dit växelspak från Z3M Coupe'.

Lyft ner motor och låda så imorgon, eller idag rättare sagt så ska grenröret påbörjas.

Posted: 04 Jun 2007, 22:49
by bmw_pelle
Nära till EDPS Långnäs nu!

Har kvar att helsvetsa ett tryckrör, modda dit en avgastempgivar nippel i grenröret, lamdamutter i dp och koppla in härvan.

Onsdag borde inte vara någon omöjlighet till uppstart bara man får grejjer nån gång.

Mappning återstår också p.g.a att ja bytt till 1600cc spridare. Får se hur dom funkar.