Bmw_Pelle E30 M50B28 E85, 801whp 1084wnm
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ximon wrote:Hur går det med hjulhusen pelle?
Det kanske är läge att flytta in M/T däcken en bit så inte besiktningsmannen blir lika morsk som hösttävlingen i Piteå
Haha, jo jag hade grymt tur att jag fick köra. Jag har ju bankat ännu mer så dom går i princip fritt nu Ska ta av fälgarna lite oxå så att dom kommer in en bit.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Ximon wrote:Det låter klokt.
2 kg i starten, sen så åker du på bakslangen 1:an och 2:an
har man smidd bigblock å 4link som dig så ska man åka 3an på slangen också ;P
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
DWR wrote:Hur går det pelle? Du är väl snart klar va..
Haha, den var bra. Men jag har inte sådär tok mycket att göra faktiskt:)
Skärringa blocket å muttra ihop motorn, grenrör, downpipe.
I år ska den fan gå på edps i pite:)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
bmw_pelle wrote:DWR wrote:Hur går det pelle? Du är väl snart klar va..
Haha, den var bra. Men jag har inte sådär tok mycket att göra faktiskt:)
Skärringa blocket å muttra ihop motorn, grenrör, downpipe.
I år ska den fan gå på edps i pite:)
Det gör den säkert, blir juh kul å se när du kör en 10:a
Amazon turbo
(Precision SC-61)
---------------------
F.D 4-Banger
Amazonen
Daniel W
0703001796
(Precision SC-61)
---------------------
F.D 4-Banger
Amazonen
Daniel W
0703001796
Var ett tag sen man gjorde nå vettigt på bilen.
Den är iaf besiktigad och har monterat båge.
Motorn är nu ihopsatt med vanoskolvar och orginalpackning, ser bra ut och hoppas det håller!
Får zinterlamell, lintec filter och v-bandsklämma till dp på fredag från PPF så då ska man hinka ner motorn i bilen och börja med grenröret.
Over and out for now!
Den är iaf besiktigad och har monterat båge.
Motorn är nu ihopsatt med vanoskolvar och orginalpackning, ser bra ut och hoppas det håller!
Får zinterlamell, lintec filter och v-bandsklämma till dp på fredag från PPF så då ska man hinka ner motorn i bilen och börja med grenröret.
Over and out for now!
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Hänt lite grann idag. Turbofläns har tillverkats, paketet har hämtats.
Monterat svänghjul, min gammla sletna 618 platta och en ny 4-puckad zinter. Satt även dit växelspak från Z3M Coupe'.
Lyft ner motor och låda så imorgon, eller idag rättare sagt så ska grenröret påbörjas.
Monterat svänghjul, min gammla sletna 618 platta och en ny 4-puckad zinter. Satt även dit växelspak från Z3M Coupe'.
Lyft ner motor och låda så imorgon, eller idag rättare sagt så ska grenröret påbörjas.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
Nära till EDPS Långnäs nu!
Har kvar att helsvetsa ett tryckrör, modda dit en avgastempgivar nippel i grenröret, lamdamutter i dp och koppla in härvan.
Onsdag borde inte vara någon omöjlighet till uppstart bara man får grejjer nån gång.
Mappning återstår också p.g.a att ja bytt till 1600cc spridare. Får se hur dom funkar.
Har kvar att helsvetsa ett tryckrör, modda dit en avgastempgivar nippel i grenröret, lamdamutter i dp och koppla in härvan.
Onsdag borde inte vara någon omöjlighet till uppstart bara man får grejjer nån gång.
Mappning återstår också p.g.a att ja bytt till 1600cc spridare. Får se hur dom funkar.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!
It's not the fart that kills you, it's the smell!
It's not the fart that kills you, it's the smell!