Bestämt mig för att fortsätta bygget lite mera nu när jag äntligen offrade min rygg och en vecka åt att bara städa, fixa o dona i verkstaden och maskinhallen. Nu kan man äntligen använda svarven och pelarborrmaskinerna igen OCH att komma in i den varma verkstaden med en bil
Fick tummen ur också att rulla en bilen för att börja pilla lite grenrör. Fula mig/mag svetsar men inom en snar framtid så väntar nog en tig/plasma maskin om jag har lite tur.. Men å andra sidan så är det mitt första grenrör så de är väl kanske helt ok
Sen har vi mitt lilla sidoprojekt som inte riktigt har kommit igång helt, vill inte bli "självgående" men tror jag har en lösning på de
Detta var lite vad jag gjorde förra veckan så nu är jag nere igen så får vi se vad som händer o fötter.
Grenröret klart, blev helt okey för att vara mitt första grenrörsbygge! Pressat en ny servoslang hybrid e28/m50 ;) Kapat ur reservhjulsbaljan och lagt dit ny fin plåt, klart som fan att tråden tog slut bara när jag skulle punkta de sista... :(
Bilder! :)
Blev lite fundersam över hur mkt grenrörsflänsen kan diffa i skevhet? Råkade nämligen slå sig lite men tycker väl att packningen borde täta..
Ska ta o mäta upp vad den diffar så kanske de blir en planing ändå.. :)
Vi blev sena som fan där uppe i karlstad sen, trötta o dävna så åkte vi direkt hem igen..
vi får höras vidare
Hehe, lugnt Vi hade däremot värmt upp med öl
haha åh
vi blev så jävla dävna i bilen påväg upp.. jag spydde som en gris innan vi åkte, (festade dagen innan sen upp 06.00) , håkan ( strajpset) sov 2-3h .. sen fick jag inte ut mina pengar ur bankomaten när vi kom upp... så vi fick gå om och om i kassorna på ica och ta ut 500kr i taget så det tog lite tid...
Kommer gärna upp enbart för att festa med er dock, datum kan vi ju bestämma
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!