Page 9 of 11
Posted: 07 Feb 2011, 10:01
by shomakie
Magnaten wrote:glöm inte träklossen mellan framhjul å skärm,då blir det stumt när man spänner hojen i styret
precis och man pajar inte packboxarna i gaffeln!
Posted: 07 Feb 2011, 11:02
by Gustafsson
Jag har en Honda cr 250-03 kolven bytt,har gått ca 30 tim efter det.
Nya däck fram,bak är ca 10tim kört med.
HGS helsystem på,samma där 30 tim.
extra plast,nytt styre ,filter mm.
Nytt drivpaket
Hur mkt kan man få för den?
Posted: 07 Feb 2011, 11:35
by pelko
Gustafsson wrote:Jag har en Honda cr 250-03 kolven bytt,har gått ca 30 tim efter det.
Nya däck fram,bak är ca 10tim kört med.
HGS helsystem på,samma där 30 tim.
extra plast,nytt styre ,filter mm.
Nytt drivpaket
Hur mkt kan man få för den?
Är ju nästan dags att byta kolv igen.
Här runt GBG där det knappt finns 2t så hade jag iaf kunnat betala 22k som max. Sedan vad de ligger i allmänt har jag inte den blekaste om.
Posted: 07 Feb 2011, 17:17
by Persson-
feltema har en såndär "kloss till framgaffeln" för runt en femtilapp. ser lite bättre ut än ett vedträ
vill någon köpa en THOR impact rig i stora storleken är det bara att höra av sig. använd ett par gånger och köpt mitt i 2010 nån gång.
Posted: 07 Feb 2011, 17:34
by patte
jag kör med
hjälm, glasögon
stövlar
knäskydd
armbågsskydd
bröstplatta med axelskydd och lite skydd för ryggen
ryggplatta ibland.
sen crosshandskar + tröja byxor.
ska skaffa leatt brace men har inte gjort de än, verkar bra!
lasta på släp är inga problem tycker jag. köp 2 eller 4 tie downs så går de fort.
Posted: 07 Feb 2011, 23:37
by Bmw*Alex
shomakie wrote:Magnaten wrote:glöm inte träklossen mellan framhjul å skärm,då blir det stumt när man spänner hojen i styret
precis och man pajar inte packboxarna i gaffeln!
hur många packboxar har du bytt som har varit dålig ?
Jag har bytt på 2 hojj och alla hojjar jag haft har ja ägt mins 1 säsong
är 12e hojen jag har nu och de har blivit mkt släppvagn med vissa hojar för man åkt på banor längre bor.
enligt mig så äre där bara bullshit
mvh
Posted: 08 Feb 2011, 12:55
by M-techer
KTM är bäst.
Posted: 08 Feb 2011, 13:47
by Pyrro
Bmw*Alex wrote:shomakie wrote:Magnaten wrote:glöm inte träklossen mellan framhjul å skärm,då blir det stumt när man spänner hojen i styret
precis och man pajar inte packboxarna i gaffeln!
hur många packboxar har du bytt som har varit dålig ?
Jag har bytt på 2 hojj och alla hojjar jag haft har ja ägt mins 1 säsong
är 12e hojen jag har nu och de har blivit mkt släppvagn med vissa hojar för man åkt på banor längre bor.
enligt mig så äre där bara bullshit
mvh
Aldrig haft problem med packboxarna, alltid 2 spännband i styret, sedan drar man.
Posted: 08 Feb 2011, 14:42
by Bmw*Alex
Pyrro wrote:Bmw*Alex wrote:shomakie wrote:Magnaten wrote:glöm inte träklossen mellan framhjul å skärm,då blir det stumt när man spänner hojen i styret
precis och man pajar inte packboxarna i gaffeln!
hur många packboxar har du bytt som har varit dålig ?
Jag har bytt på 2 hojj och alla hojjar jag haft har ja ägt mins 1 säsong
är 12e hojen jag har nu och de har blivit mkt släppvagn med vissa hojar för man åkt på banor längre bor.
enligt mig så äre där bara bullshit
mvh
Aldrig haft problem med packboxarna, alltid 2 spännband i styret, sedan drar man.
exsakt . var ute en sväng nu med sommardäck
FAN VA ROLIGT DET ÄR ! lär sig fort att parera med kroppen
mvh
Posted: 08 Feb 2011, 18:27
by pelko
På fredag försvinner 250cc oskulden. Ska köra inomhus på banan jag visade bild på tidigare.
Köpte massa skydd idag. Ska köpa kläder imon och fixa hojen lite bara.
Ska bli sjukt roligt, speciellt att bli varvad av nioåringar...
Posted: 08 Feb 2011, 20:49
by shomakie
Pyrro wrote:Bmw*Alex wrote:shomakie wrote:Magnaten wrote:glöm inte träklossen mellan framhjul å skärm,då blir det stumt när man spänner hojen i styret
precis och man pajar inte packboxarna i gaffeln!
hur många packboxar har du bytt som har varit dålig ?
Jag har bytt på 2 hojj och alla hojjar jag haft har ja ägt mins 1 säsong
är 12e hojen jag har nu och de har blivit mkt släppvagn med vissa hojar för man åkt på banor längre bor.
enligt mig så äre där bara bullshit
mvh
Aldrig haft problem med packboxarna, alltid 2 spännband i styret, sedan drar man.
har man lite dåliga så kan det paja...men ja kör mest med kloss för att gaffeln inte ska fjädra till vid gupp så kan remmarna lossna om man inte har genomgående såklart...
Posted: 08 Feb 2011, 20:51
by Bmw*Alex
shomakie wrote:Pyrro wrote:Bmw*Alex wrote:shomakie wrote:Magnaten wrote:glöm inte träklossen mellan framhjul å skärm,då blir det stumt när man spänner hojen i styret
precis och man pajar inte packboxarna i gaffeln!
hur många packboxar har du bytt som har varit dålig ?
Jag har bytt på 2 hojj och alla hojjar jag haft har ja ägt mins 1 säsong
är 12e hojen jag har nu och de har blivit mkt släppvagn med vissa hojar för man åkt på banor längre bor.
enligt mig så äre där bara bullshit
mvh
Aldrig haft problem med packboxarna, alltid 2 spännband i styret, sedan drar man.
har man lite dåliga så kan det paja...men ja kör mest med kloss för att gaffeln inte ska fjädra till vid gupp så kan remmarna lossna om man inte har genomgående såklart...
då har man spänt dåligt
mvh
Posted: 08 Feb 2011, 21:07
by Persson-
det är väl synd att belasta dom i onödan?
när jag var ung och dom och spände med krokar i styret tappade jag faktiskt crossen i ett gupp. mindre bra ska jag tala om
Pyrro, vad ¨ker du nu? för hundra år sedan åkte du ju ktm minns jag
sen bytte du mot f7 va?
Posted: 08 Feb 2011, 21:22
by pelko
Köpte en sån kloss på Biltema att ha där idag
Posted: 08 Feb 2011, 22:01
by johankihl
Ta det extremt varsamt på inomhus banan. De där tekniska banorna är svårare än man tror, trots att det går relativt sakta. Andra gången jag körde hade jag problem att gå i tre veckor
Det slipper jag gärna igen!
Posted: 08 Feb 2011, 22:26
by pelko
Skada eller träningsverk? Jag kommer fisa fram ett tag sen får vi se hur fort (mindre långsamt) det kommer gå
Får återkomma på lördag. Datorn hemma eller iPhone på sjukhus
Posted: 08 Feb 2011, 22:35
by johankihl
Av skada tyvärr. Det är så sjukt svårt. Lycka till iaf!