Page 9 of 40
Posted: 22 Dec 2010, 22:39
by moonzhine
Ser ju nästan ut som en s50/s54,inte bra
Uploaded with
ImageShack.us
snyggt
Posted: 22 Dec 2010, 22:46
by flummet
ser ju fan gött ut allså
flödar nog på bra säkert
Posted: 22 Dec 2010, 22:53
by moonzhine
Det räcker nog åt mina 200+ sughästar iallafall
Posted: 22 Dec 2010, 22:53
by JMK Racing
Motorn sitter fint där,appropå buren så har ja lagt på minnet att en del gamla wrc bilar har grå-metalic lack på sina burar o det va riktigt snyggt, såg en eskort coswort i Norge som hade både golv o bur i grått o det såg jävligt seriöst ut,snyggt..
Posted: 22 Dec 2010, 23:18
by moonzhine
JMK Racing wrote:Motorn sitter fint där,appropå buren så har ja lagt på minnet att en del gamla wrc bilar har grå-metalic lack på sina burar o det va riktigt snyggt, såg en eskort coswort i Norge som hade både golv o bur i grått o det såg jävligt seriöst ut,snyggt..
Jag har faktiskt tänkt på att lacka den Stålgrå invändigt men de kanske ser snikigt ut me två olika färger så,typ som om man lackat om den från grå och skitit i att lacka invädigt
Jag skulle villa ha tag på nån sidenmatt riktigt stark färg
Posted: 23 Dec 2010, 10:26
by JMK Racing
Lacka golvet stål grå ock buren stålgrå med sidenmatt klarlack det blir ju snyggt o enhetligt..
Posted: 23 Dec 2010, 23:58
by moonzhine
Botten ihop,bara resten kvar
Uploaded with
ImageShack.us
godis
Posted: 25 Dec 2010, 13:10
by flummet
fan vad gott riktigt motorgodis
fan 3.2 m50 kan ju inte vara så vanligt ju
den kommer nog gå gott så du får dina 200+ hästar
Re: godis
Posted: 25 Dec 2010, 15:04
by moonzhine
flummet wrote:fan vad gott riktigt motorgodis
fan 3.2 m50 kan ju inte vara så vanligt ju
den kommer nog gå gott så du får dina 200+ hästar
Ne vad ja vet så finns de ingen bromsad 3.2l m50 iaf
okej
Posted: 25 Dec 2010, 21:30
by flummet
hehe okej då får du ta den oskulden då
hur mycke kommer du göra med toppen då mer än dom goe kammarna
Posted: 25 Dec 2010, 22:37
by Macke_88racing
De gör du rätt i att byta dom
de kostar så litet gemförst med allt annat så de är bara o byta så det är frächt
Posted: 25 Dec 2010, 22:42
by Macke_88racing
ett tips jätte portad topp o vassa kammar o racevetiler gör väldigt mkt de men det kostar mkt med
men min m50 2,8 gav 500whp vid 0,8bar
tackvare portning i kammar o race ventiler
Posted: 26 Dec 2010, 16:34
by moonzhine
Har inte bestämt mej riktigt än,men andra kammar typ z2 och fjädrar+Crmo retainers blir de iaf,men hade tänkt kört org ventiler och lite tillsnyggade insugskanaler bara..
Men de känns som minsta bekymret just nu då de finns hur mkt som helst att göra på bilen
Posted: 27 Dec 2010, 22:44
by moonzhine
Är det bara jag som tycker att S50 insugen ser bra ut?
Jag tror nästan ja ska testa att köra med de..
Rätt tajt blir de ju men de funkar..
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
Posted: 29 Dec 2010, 13:55
by Falck
S50 insugen ser riktigt trevliga ut, kör med dem
Posted: 29 Dec 2010, 16:18
by vectramicke
Nu har jag inte läst tråden, ska den köras som sugmotor?
Har ingen större erfarenhet av att vässa sugmotorer, men tycker de känns som det skulle behöva vara ett grövre rör fram till insuget än kröken du har där. Om du räknar på totala arean av spjällen, vad kommer du till för diam. då?
Fränt bygge/motor annars!
Posted: 29 Dec 2010, 17:18
by moonzhine
Nej de kommer såklart bli en turbo motor,det är en 88.9mm/3.5" böj så de kommer nog räcka gott och väl
Tackar..