Page 9 of 19
Posted: 14 Feb 2011, 19:24
by johankihl
Bonje wrote:Måste kännas skönt med ett riktigt insug som du inte behöver vara rädd ätt spränga i tusen bitar.. Stiligt!
Om jag förstått allt rätt har "nya" billet aggregaten bara fördelar?
Du kanske tom. kunde välja ett mindre agg, få bredare register och samtidigt få ut samma effekt som med din nuvarande PT76?
Jag hade inte kunnat åka och bromsa utan de hetaste prylarna
Snacka Gosse, du har ju lastbilsturbo
Posted: 14 Feb 2011, 19:55
by Bonje
johankihl wrote:Bonje wrote:Måste kännas skönt med ett riktigt insug som du inte behöver vara rädd ätt spränga i tusen bitar.. Stiligt!
Om jag förstått allt rätt har "nya" billet aggregaten bara fördelar?
Du kanske tom. kunde välja ett mindre agg, få bredare register och samtidigt få ut samma effekt som med din nuvarande PT76?
Jag hade inte kunnat åka och bromsa utan de hetaste prylarna
Snacka Gosse, du har ju lastbilsturbo
Exakt! Men ingen har en hetare Holset HX40 än jag heller..
Syftade på att när det finns en bevisat bättre PT76 som "bara" är att handla och ersätta den gamla med.
Posted: 14 Feb 2011, 20:36
by suprated
Bonje wrote:johankihl wrote:Bonje wrote:Måste kännas skönt med ett riktigt insug som du inte behöver vara rädd ätt spränga i tusen bitar.. Stiligt!
Om jag förstått allt rätt har "nya" billet aggregaten bara fördelar?
Du kanske tom. kunde välja ett mindre agg, få bredare register och samtidigt få ut samma effekt som med din nuvarande PT76?
Jag hade inte kunnat åka och bromsa utan de hetaste prylarna
Snacka Gosse, du har ju lastbilsturbo
Exakt! Men ingen har en hetare Holset HX40 än jag heller..
Syftade på att när det finns en bevisat bättre PT76 som "bara" är att handla och ersätta den gamla med.
Så sant så. Men vill man verkligen lägga alla pengar på bilen??? Finns ju fler hål att stoppa dem i haha
Posted: 14 Feb 2011, 20:44
by suprated
Min privata polerare måste också vara med på bild.
Uploaded with
ImageShack.us
Posted: 14 Feb 2011, 21:57
by suprated
E30Anders wrote:suprated wrote:Bmwandreas wrote:Tur vi alltid har 76 billet på lager ifall vi lär byta:)
Synd att man inte är super rik. Hade man vatt så hade där suttit en 76 billet redan
Va inte blyg nu Ted, alla vet att du e tät som en grodas arsle
Mvh/ Anders
Tät haha... Ska du säga som handlar på dig massa prylar du (kanske) behöver som du bara lägger på hyllan haha.
Posted: 14 Feb 2011, 22:42
by Doktorn
johankihl wrote:Bonje wrote:Måste kännas skönt med ett riktigt insug som du inte behöver vara rädd ätt spränga i tusen bitar.. Stiligt!
Om jag förstått allt rätt har "nya" billet aggregaten bara fördelar?
Du kanske tom. kunde välja ett mindre agg, få bredare register och samtidigt få ut samma effekt som med din nuvarande PT76?
Jag hade inte kunnat åka och bromsa utan de hetaste prylarna
Snacka Gosse, du har ju lastbilsturbo
Det är bra med lastbilsturbo
(om man har plats och orkar lyyyfta in den i motorrummet)
Posted: 14 Feb 2011, 23:15
by MIKAMTURBO
Very good job
Posted: 15 Feb 2011, 03:01
by RWHP
Alltid lika fascinerande att se plenumstorleken på en BMW 6a
Hur många liter rymmer de där?
Posted: 15 Feb 2011, 06:17
by johankihl
RWHP wrote:Alltid lika fascinerande att se plenumstorleken på en BMW 6a
Hur många liter rymmer de där?
Ser ut att rymma ungefär lika mycket som ett originalplenum. Insuget av samma modell på Bäckis S50 resulterade i 5 grader skillnad i avgastemp mellan cylindrarna. Rätt grymt!
Posted: 15 Feb 2011, 09:01
by Bonje
Jag såg att du har do88 slangar mellan plenum och spjällhus.
Dom är billiga, hur är det med kvalitén?
Posted: 15 Feb 2011, 09:25
by suprated
Bonje wrote:Jag såg att du har do88 slangar mellan plenum och spjällhus.
Dom är billiga, hur är det med kvalitén?
Mycket gnäll från din sida hehe. Slangarna ser bra ut. Kan inte riktigt säga hur kvalitén är än från jag testat dem
mvh
Posted: 15 Feb 2011, 09:50
by aelget
do88 slangarna funkade kalas på min S**B 9000 2.3T med 1.6BAR i ladd.
Hade dom till ICn på båda sidor samt uppe vid tryckrör/spjällhus.
Posted: 15 Feb 2011, 10:39
by Fredriktak
Tips, led ut den delen med raka rör, brevid vanliga utblåset bak ist för på sidan, blir ju en riktigt diskret look med dubbla 3.5" utblås bak. Sen blir den väll lite tystare i coupen när du kör med raka rör
Visst är det dock upplagt för att tro har "kebabstylat" bilen när bara ett utblås funkar åt gången
Posted: 15 Feb 2011, 11:33
by Bonje
suprated wrote:Bonje wrote:Jag såg att du har do88 slangar mellan plenum och spjällhus.
Dom är billiga, hur är det med kvalitén?
Mycket gnäll från din sida hehe. Slangarna ser bra ut. Kan inte riktigt säga hur kvalitén är än från jag testat dem
mvh
Haha ja som värsta kärringen!
Ne jag undrade för att jag själv har funderat på att skaffa sådana
Posted: 15 Feb 2011, 16:25
by suprated
Fredriktak wrote:Tips, led ut den delen med raka rör, brevid vanliga utblåset bak ist för på sidan, blir ju en riktigt diskret look med dubbla 3.5" utblås bak. Sen blir den väll lite tystare i coupen när du kör med raka rör
Visst är det dock upplagt för att tro har "kebabstylat" bilen när bara ett utblås funkar åt gången
Smaken är som baken. Gillar att ha det som de är mvh
Posted: 15 Feb 2011, 20:08
by Frid
Väldigt clean oh fin Bmw du har. Tycker sidutblåset höjer race looken på bilen. Hoppas du får dina 950 hk. Lycka till
Mvh Fredrik
Posted: 15 Feb 2011, 22:08
by Fredriktak
suprated wrote:Fredriktak wrote:Tips, led ut den delen med raka rör, brevid vanliga utblåset bak ist för på sidan, blir ju en riktigt diskret look med dubbla 3.5" utblås bak. Sen blir den väll lite tystare i coupen när du kör med raka rör
Visst är det dock upplagt för att tro har "kebabstylat" bilen när bara ett utblås funkar åt gången
Smaken är som baken. Gillar att ha det som de är mvh
Tur är väll det
Fet bil hursom!