Bonje wrote:Måste kännas skönt med ett riktigt insug som du inte behöver vara rädd ätt spränga i tusen bitar.. Stiligt!
Om jag förstått allt rätt har "nya" billet aggregaten bara fördelar?
Du kanske tom. kunde välja ett mindre agg, få bredare register och samtidigt få ut samma effekt som med din nuvarande PT76?
Jag hade inte kunnat åka och bromsa utan de hetaste prylarna
Bonje wrote:Måste kännas skönt med ett riktigt insug som du inte behöver vara rädd ätt spränga i tusen bitar.. Stiligt!
Du kanske tom. kunde välja ett mindre agg, få bredare register och samtidigt få ut samma effekt som med din nuvarande PT76?
Snacka Gosse, du har ju lastbilsturbo
Exakt! Men ingen har en hetare Holset HX40 än jag heller..
Syftade på att när det finns en bevisat bättre PT76 som "bara" är att handla och ersätta den gamla med.
Exakt! Men ingen har en hetare Holset HX40 än jag heller..
Syftade på att när det finns en bevisat bättre PT76 som "bara" är att handla och ersätta den gamla med.
Så sant så. Men vill man verkligen lägga alla pengar på bilen??? Finns ju fler hål att stoppa dem i haha
Det är bra med lastbilsturbo
(om man har plats och orkar lyyyfta in den i motorrummet)
RWHP wrote:Alltid lika fascinerande att se plenumstorleken på en BMW 6a Hur många liter rymmer de där?
Ser ut att rymma ungefär lika mycket som ett originalplenum. Insuget av samma modell på Bäckis S50 resulterade i 5 grader skillnad i avgastemp mellan cylindrarna. Rätt grymt!
Tips, led ut den delen med raka rör, brevid vanliga utblåset bak ist för på sidan, blir ju en riktigt diskret look med dubbla 3.5" utblås bak. Sen blir den väll lite tystare i coupen när du kör med raka rör
Visst är det dock upplagt för att tro har "kebabstylat" bilen när bara ett utblås funkar åt gången
Last edited by Fredriktak on 15 Feb 2011, 12:31, edited 1 time in total.
Fredriktak wrote:Tips, led ut den delen med raka rör, brevid vanliga utblåset bak ist för på sidan, blir ju en riktigt diskret look med dubbla 3.5" utblås bak. Sen blir den väll lite tystare i coupen när du kör med raka rör
Visst är det dock upplagt för att tro har "kebabstylat" bilen när bara ett utblås funkar åt gången
Smaken är som baken. Gillar att ha det som de är mvh
Fredriktak wrote:Tips, led ut den delen med raka rör, brevid vanliga utblåset bak ist för på sidan, blir ju en riktigt diskret look med dubbla 3.5" utblås bak. Sen blir den väll lite tystare i coupen när du kör med raka rör
Smaken är som baken. Gillar att ha det som de är mvh