Page 9 of 10
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! update!
Posted: 11 Dec 2012, 21:53
by Joachim
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 13 Dec 2012, 19:36
by plato
vilka svetsar, bra jobbat!
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 13 Dec 2012, 20:01
by Joachim
Man tackar!
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 13 Dec 2012, 22:18
by Danneeandersson
Snyggt jobbat! Önskar att jag hade samma kunskap, men det kanske kommer, vem vet! Riktigt fina svetsar du gör, aluminium är inte det lättaste materialet!
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 20 Dec 2012, 17:04
by Joachim
Tack så mycket.
Har svetsat lite mer nu....
Begynner å ligne på noe under her nå...
Skal prøve å få bygd om girkassetraversen iløpet av helga, så jeg får sette inn motor og gir igjen. Da blir det å få fast girspaka og se på passering av pedaler og sete, samt høyde på girspak.
Må også bynne med mellomaksel snart.
Noen som har inngående medbringer fra en e34 540-diff til meg?
Går vel fra 740 også tenker jeg
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 03 Jan 2013, 21:39
by Joachim
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 07:55
by Carlsson
Hur går det? Nu är det bara 6veckor till Våler
Mvh Daniel
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 08:50
by Joachim
Har varit lite less, så har inte hänt så mycket... Men lite händer imellan...
Tunnelen til växellådan är klar, och en FET Griffin-kylare døk nyss upp i posten.
Ska bställa intercooler core från Pro Alloy när jag kommer hem från jobb.
Har varit en månad offshore nu, rigmove från Las Palmas till Irland....
Men när jag kommer hem så ska jag konsentrera mej om polarens Audi S2, så vi hinner få den klar innan Våler..
E30'n blir nog inte klar före sent i år.. Men det blir kul med S2 med 750-800hk också tror jag
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 10:13
by Turboá
S50 karter good!
static exhaust manifold + turbo V12 engine is guaranteed samovar, ryska tekanna
sorry,
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 17:35
by Joachim
haha, i just can't figure out what you mean!
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 20:56
by Jørg1e30
Rusiisk tekanne??!
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 21:18
by Dajb
Något som kommer låta som en rysk tekanna?
det är jag jäkligt spänd på att höra hur det låter om inget annat
hahahah
För övrigt, hur tjock plåt använder du till växellådstunneln?
Mvh
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 11 Apr 2013, 21:40
by Turboá
Joachim wrote:haha, i just can't figure out what you mean!
I try to relate it
Boils the water in the cylinder head when you stop the engine.
Because the static exhaus manifold pressure heats the cylinder head back up.
this is no impulsus exhaus manifold ,small avghaus, big emap, big egt, samovar v12 engine.
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 12 Apr 2013, 05:42
by Joachim
Dajb: 1,5 äller 2mm, minns inte helt..
Turboá: I think it will work fine, and if it doesn't, time will show!
It's gonna be wrapped in copper exhaust bandage anyway.
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 12 Apr 2013, 12:24
by Turboá
Joachim wrote:Dajb: 1,5 äller 2mm, minns inte helt..
Turboá: I think it will work fine, and if it doesn't, time will show!
It's gonna be wrapped in copper exhaust bandage anyway.
I mean, you like to experiment.
If you wrapped the exhaust manifold is even more wrong.
experimented with this a long time ago, a cylinder-section, model
this is foto static exhaus manifold = BIG RADIATOR
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 12 Apr 2013, 17:02
by Joachim
I don't think this will be any worse than a cast iron manifold like SPA and similar..
But like i said, time will show.
As for now, this is the best solution considering the available space.. I did build real 6-1 turbo headers first, but they took a lot more space... And when I decided to move the turbo's a bit forward I chose this solution.
Re: Joachim's E30 350i V12 biturbo! Svetsar div.. Äntligen :
Posted: 12 Apr 2013, 18:29
by Turboá
Joachim wrote:I don't think this will be any worse than a cast iron manifold like SPA and similar..
But like i said, time will show.
As for now, this is the best solution considering the available space.. I did build real 6-1 turbo headers first, but they took a lot more space... And when I decided to move the turbo's a bit forward I chose this solution.
I mean, you're right.
The cast iron exhaust manifold is very bad, but there is an engine which is better tolerated.
This engine is not tolerated.
This has the M30 and the M20 engine.
I want to help you if you need to.