_2499's e36 m3 3.2/325 LimoTurbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
båda adaptarna färdiga. Ska bara meka till två plåtbitar till den ena så att den inte åker iväg! Gjorde en centreringspinne till kopplingen med, men tyckte inte den var något att ta kort på.
Imorgon ska lådan på om jag hittar två extra händer som kan hjälpa till
Imorgon ska lådan på om jag hittar två extra händer som kan hjälpa till
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Snygga , kunde inte svara på ditt sms.
skall till bmw innan det stänger idag.
Har du hittat 2 extra händer än btw?
skall till bmw innan det stänger idag.
Har du hittat 2 extra händer än btw?
Last edited by Dawe_A on 19 Jan 2011, 16:47, edited 1 time in total.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Skönt med stålomspunnet till kopplingen! Lär göra lite skillnad i känsla med en hård tryckplatta.
Men varför in i skogen ska du ha stålomspunnen slang till oljebehållareb där det inte är något tryck? Eller hade du bara inte den nippeln på huvudcylindern när du köpte den? Mvh
Men varför in i skogen ska du ha stålomspunnen slang till oljebehållareb där det inte är något tryck? Eller hade du bara inte den nippeln på huvudcylindern när du köpte den? Mvh
M535i -87
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
M5 -91
320i -87
Jeep Cherokee -94
Fick inte den nippeln och den jag beställde på BMW passade inte för 5 öre så gjorde en egen. Jag ska inte ha stålomspunnet upp till oljebehållaren, det ser du eftersom bara en adapter är gängadLukas. wrote:Skönt med stålomspunnet till kopplingen! Lär göra lite skillnad i känsla med en hård tryckplatta.
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Jösses...
Kopplingen är fast på svänghjulet nu, och centreringspinnen jag gjort var helt åt helvete så fick turkmeka lite men fyfan vad bra det blev... dock ingenting jag gör om mer i detta liv
Imorgon ska lådan på
Kopplingen är fast på svänghjulet nu, och centreringspinnen jag gjort var helt åt helvete så fick turkmeka lite men fyfan vad bra det blev... dock ingenting jag gör om mer i detta liv
Imorgon ska lådan på
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Växellåda samt startmotor sitter nu på plats.
Spakstället behöver jag ej modifiera märkte jag också! Väntar bara lite på delar sen är det rock on! Ska se om jag kan få tag i en besiktningstid snart
Spakstället behöver jag ej modifiera märkte jag också! Väntar bara lite på delar sen är det rock on! Ska se om jag kan få tag i en besiktningstid snart
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
ombyggnad
blev klar i går kväll med samma sorts ombyggnad...
glöm inte att koppla bort automat låde funktionen...start endast i park eller neutral...det gjorde jag,,,trött i huvve efter ett pars timmar bytande
glöm inte att koppla bort automat låde funktionen...start endast i park eller neutral...det gjorde jag,,,trött i huvve efter ett pars timmar bytande
gör det idag imorgon är det försent!!
——-------------------------------------
0768299945
Forshaga värmland
Rickie A
0768299945
Forshaga värmland
Rickie A
Re: ombyggnad
Ja hur är det jag ska göra detta? Bingobollen har inte trillat ner i hålet än så att säga...mozz wrote:blev klar i går kväll med samma sorts ombyggnad...
Hämtade ut lite leksaker på bussgods idag med. Pyrro blev rädd för min avatar så han skickade ner en IC till de småländska skogarna. Råkade köpa ett par 990cc spridare också
Har runkmycket skit att göra i skolan nu så nu vart det färdiglekt ett tag
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Re: ombyggnad
du kan göra det på ett lätt sätt det sitter en kontakt på automatlåde stället inne i bilen som du kan kortsluta 2 st tåtar..br/bl och grönvit om jag inte minns fel...ska kolla nogrannare_2499 wrote:Ja hur är det jag ska göra detta? Bingobollen har inte trillat ner i hålet än så att sägamozz wrote:blev klar i går kväll med samma sorts ombyggnad...
gör det idag imorgon är det försent!!
0768299945
Forshaga värmland
Rickie A
0768299945
Forshaga värmland
Rickie A
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Denna helgen har det hänt grejer...
Slog mig själv i huvudet med en pallbock, rasat lådan på e21an, fått en jättebula i pannan av kardanjävlen, men det bästa av allt...
Snusket har startat både koppling och växellåda fungerar klockrent! Det som återstår innan besiktning just nu är bara att förlänga spakstället lite då det var lite kort! Får inte i 2an och 4an Känns bra nu när det händer grejer! Sommarn är snart här...
Slog mig själv i huvudet med en pallbock, rasat lådan på e21an, fått en jättebula i pannan av kardanjävlen, men det bästa av allt...
Snusket har startat både koppling och växellåda fungerar klockrent! Det som återstår innan besiktning just nu är bara att förlänga spakstället lite då det var lite kort! Får inte i 2an och 4an Känns bra nu när det händer grejer! Sommarn är snart här...
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
Beeesikta så jag kan stjäla ditt avgas! :D:D:D_2499 wrote:Denna helgen har det hänt grejer...
Ska det så fort jag hittat vart den jävlen drar tjuvluft. När jag stänger av bilen så pyser till till. Minns att filles motor gav från sig liknande ljud när ventilen läckte
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
_2499 wrote:Ska det så fort jag hittat vart den jävlen drar tjuvluft. När jag stänger av bilen så pyser till till. Minns att filles motor gav från sig liknande ljud när ventilen läckte
Snorren mellan lmm och spjällhus brukar dö..
annars kan det vara något vacum nånstans som läcker..
fått dit slangar på ALLA anslutningar på insug/spjäll?
Ja vi har inte missat något i alla fall. Den drog tjuvluft innan jag rev ner insuget också. Men jag vet ju inte vad möket som hade kärran innan mig har gjort heller! Ska köpa mig en burk startgas och gå loss någon dagLudde_ wrote:_2499 wrote:Ska det så fort jag hittat vart den jävlen drar tjuvluft. När jag stänger av bilen så pyser till till. Minns att filles motor gav från sig liknande ljud när ventilen läckte
Snorren mellan lmm och spjällhus brukar dö..
annars kan det vara något vacum nånstans som läcker..
fått dit slangar på ALLA anslutningar på insug/spjäll?
Tomgången är stabil i alla fall... om det nu hjälper något?
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se