Sjögren Racing wrote:Idag kom ett paket med en massa kolfiberväv.
Snart dax att börja gjuta lite!
Och imorgon får jag hem färg till BMWn,beställde hem en 1/2L av en färg jag gillar,ska lacka upp ett färgprov på den och se om jag ska ha den färgen.
Annars har det inte hänt ett skit med bilen,totalt motivationshandikappad.
Skoj med kolfiber=)
Motivationen kommer o går har jag märkt..Bara o gå ut o supa till det rejält så kommer den tillbaka.
Man kommer nämligen på att det är bättre att skruva än o vara bakfull=P
Ja,ska bli kul att dona lite kolfiber=)
Bilen får stå tills suget kommer tillbaka igen,kommer att syssla med lite smågrejer med den.Sen så när våren kommer så tar man ett 2 veckors ryck och gör klart den.
Generellt sett så är blå en mycket dålig färg för BMWs.
man bör ha mycket chrome föratt det ska gå ihop, vilket också passar dåligt på en bmw.
Hade jag fått välja åt dig så finns det några lila och bruna färger som skiftar i mörkare nyans om man vill ha nått lite orginellt.
T.ex en koenigsegg där lila pearl blandas i klarlacken och sprayas på kolfiberchassit... mumms mumms, går ju att göra liknande även fast man inte har kolfiber att lägga det på.
Svempas nya bygge "black amber" har en rätt fräsig brunfärg, rätt lik BMWs egna marrakesh brown om man ska tro bilderna.
Bilden gör inte färgen rättvis alls,den är mkt mörkare och mer lila.
Nåt chrome kommer inte att sitta på min bil!Däremot kanske jag lackar om challengefälgarna i samma pearlvit som jag hade på mina gamla fälgar,blått och vitt går ju bra ihop.
Jag satte den biten jag lackade på min kolfiberhuv,den blå/lila och kolfiber går bra ihop.
Just denna färgen som jag provlackade har jag gillat i flera år.Men man vet ju inte hur det funkar förrens bilen är lackad..Får se om jag hinner att ändra mig igen (brukar ändra mig pga färg en gång i veckan )
Den röda jag hade innan va snygg,men dax för nåt nytt.Jag va inne på kameleont innan men sen så insåg jag att det går ju aldrig att lacka om någon del om man skulle repa/köra emot nåt iom att hela bilen måste lackas ihopsatt på engång.
Men det är länge tills jag ska lacka bilen så jag lär få mer ideér under resans gång.
Antar att du syftar på den blåa candyn?
Skulle haft den på bilen,men ångrade mig i sista stund nu och beställde en annan.
Bilder kommer så fort färgen har kommit hem och jag kan provlacka den.
Vettig yta iaf,har aldrig lackat med denna klarlacken innan.
Halvtuff färg faktiskt..
Och iom att jag lackade insidan på bagageluckan till BMW:n så är det ju lika bra att lacka resten av bilen i kameleont med.
Får se hur den ser ut ute i solen imon