Page 9 of 14

Posted: 20 Mar 2008, 21:22
by JaJsEn
va e de för bakbromsar? så mysiga ut.

mvh Erik

Posted: 20 Mar 2008, 21:31
by E30Anders
JaJsEn wrote:va e de för bakbromsar? så mysiga ut.

mvh Erik


Bromsoken runt om kommer från en mitsubishi evo6, lagom till en e30 8) .
Skivorna fram är från audi rs4 och bak från 328 e46.

Mvh/ Anders

Posted: 20 Mar 2008, 23:17
by Fear This
riktigt snyggt!!

Posted: 21 Mar 2008, 00:55
by erikkihl
Man måste ju erkänna att du har en av dom porrigaste motorrummen,... 8) :twisted:

Posted: 21 Mar 2008, 19:46
by E30Anders
Tjena!!

Kul med lite positiv kritik, kan fan behövas när allt går trögt :evil:
Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad :cry: .

Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?

Mvh/ Anders

Posted: 22 Mar 2008, 18:06
by Overcharged
Svensk bilbekämpning :D haha den var bra den!

Posted: 22 Mar 2008, 18:14
by Pimplaren
Ja vad ska man säga, skitsnyggt motorrum!

Kommer ihåg när den var gul och rullade i Jakobsberg. :)

Posted: 23 Mar 2008, 22:27
by E30Anders
Overcharged wrote:Svensk bilbekämpning :D haha den var bra den!


Vadå, trodde dom hette så?? :oops: 8)
Hur går det med ditt turboprojekt då? eller du kanske bara glider runt i m3:an nu istället 8)

Mvh/ Anders

Posted: 23 Mar 2008, 22:29
by johankihl
E30Anders wrote:Tjena!!

Kul med lite positiv kritik, kan fan behövas när allt går trögt :evil:
Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad :cry: .

Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?

Mvh/ Anders


Med lite massering av innerskärm gåt M/T ET Drag 26/8,5/15 in. Fungerar mycket bra både på gatan och strippen. Rekommenderas varmt. Vill du köra en dag på strippen är det dock förbjudet med slicks, men vem vill halka omkring på gatlegala skitdäck?

Posted: 23 Mar 2008, 22:34
by E30Anders
Pimplaren wrote:Ja vad ska man säga, skitsnyggt motorrum!

Kommer ihåg när den var gul och rullade i Jakobsberg. :)


Man tackar!! :D

Tur man räddade den från "fjollträsk" :wink: annars kanske den hade vart gul än idag.
Men de var fan ingen höjdare att köra hem skiten på biltransport i snöstorm dom 55 milen ner till Halmstad.

Mvh/ Anders

Posted: 23 Mar 2008, 22:41
by E30Anders
johankihl wrote:
E30Anders wrote:Tjena!!

Kul med lite positiv kritik, kan fan behövas när allt går trögt :evil:
Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad :cry: .

Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?

Mvh/ Anders


Med lite massering av innerskärm gåt M/T ET Drag 26/8,5/15 in. Fungerar mycket bra både på gatan och strippen. Rekommenderas varmt. Vill du köra en dag på strippen är det dock förbjudet med slicks, men vem vill halka omkring på gatlegala skitdäck?


Finns inte mycke till innerskärmar kvar så då funkar det säkert men eventuellt ska jag åka en dag på strippen så jag har tittat lite på M/T ET street men jag trodde man fick in bredare än 8,5?

Mvh/ Anders

Posted: 24 Mar 2008, 10:40
by Marco Garver
Måttsättningen skiljer mellan street & drag däck.

Vill minnas att på street däcken anges totalbredden medans på drag däck är det slitbanans bredd.

/M

Posted: 24 Mar 2008, 13:50
by airs
Nog tammefan en av dom snyggaste m3orna jag sett! Jävligt bra jobb, fattas bara evo-flärpen på vingen ;)

Posted: 24 Mar 2008, 15:38
by E30Anders
airs wrote:Nog tammefan en av dom snyggaste m3orna jag sett! Jävligt bra jobb, fattas bara evo-flärpen på vingen ;)


Tack för de!!!
Det sitter flärp på vingen nu, var bara inte monterad när bilderna togs :)

Om jag ska åka med M/T ET street hur breda kan jag klämma in då tro?
Får jag in 9,5 eller rent av 10,5?

Mvh/ Anders

Posted: 26 Apr 2008, 18:33
by E30Anders
Då var det dax för lite bilder 8)

Buren har fått lite färg
Image

En bild på mina otvättade å skabbiga frambromsar :(
Image

Diiizzzelblås ska de va!!! Hembyggd dämpare blev de....
Image

Måste ju få med hela bilen också, skitigt blir det efter ett halvår i garaget.
Image

6 maj är det dags för besiktning så nu håller man tummarna för att den ska slinka igenom så den "riktiga" maskinen kan ta plats :twisted:

Mvh/ Anders

Posted: 28 Apr 2008, 06:36
by Zwofurti
snyggaste e30:n i sverige!

Posted: 04 Jun 2008, 20:14
by E30Anders
Lyxar till det med en bild på nya brukisen, roligare bil får man fan leta efter :D :D !!
Tyvärr så dricker den soppa så in i h....e, men man kan ju inte få allt :?
E30:in är för övrigt uppstartad nu efter vinterns pill men måste fixa grövre returledning till soppan nu när dom nya pumparna är monterade, har lite problem med att bränsletrycket inte går att justera ner riktigt :x
Har även fått hem två M/T ET Street 26/10,5-15, så nu kanske man kan åka fortare än 12,5s / 217km/h :lol: som det blev förra året med 19" hjul.

Ska ju köra E85 nu och behöver lite råd och tipps om lämpliga tändstift till s50:in, någon som har koll??

Mvh/ Anders


Image