E30Anders (M3) e30 s50 turbo nya bilder 26/5
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tjena!!
Kul med lite positiv kritik, kan fan behövas när allt går trögt
Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad .
Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?
Mvh/ Anders
Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad .
Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?
Mvh/ Anders
- Overcharged
Ja vad ska man säga, skitsnyggt motorrum!
Kommer ihåg när den var gul och rullade i Jakobsberg.
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
E30Anders wrote:Tjena!!
Mvh/ Anders
Med lite massering av innerskärm gåt M/T ET Drag 26/8,5/15 in. Fungerar mycket bra både på gatan och strippen. Rekommenderas varmt. Vill du köra en dag på strippen är det dock förbjudet med slicks, men vem vill halka omkring på gatlegala skitdäck?
Pimplaren wrote:Ja vad ska man säga, skitsnyggt motorrum!
Man tackar!!
Tur man räddade den från "fjollträsk" annars kanske den hade vart gul än idag.
Men de var fan ingen höjdare att köra hem skiten på biltransport i snöstorm dom 55 milen ner till Halmstad.
Mvh/ Anders
johankihl wrote:E30Anders wrote:Tjena!!
Mvh/ Anders
Med lite massering av innerskärm gåt M/T ET Drag 26/8,5/15 in. Fungerar mycket bra både på gatan och strippen. Rekommenderas varmt. Vill du köra en dag på strippen är det dock förbjudet med slicks, men vem vill halka omkring på gatlegala skitdäck?
Finns inte mycke till innerskärmar kvar så då funkar det säkert men eventuellt ska jag åka en dag på strippen så jag har tittat lite på M/T ET street men jag trodde man fick in bredare än 8,5?
Mvh/ Anders
-
airs wrote:Nog tammefan en av dom snyggaste m3orna jag sett! Jävligt bra jobb, fattas bara evo-flärpen på vingen
Tack för de!!!
Det sitter flärp på vingen nu, var bara inte monterad när bilderna togs
Om jag ska åka med M/T ET street hur breda kan jag klämma in då tro?
Får jag in 9,5 eller rent av 10,5?
Mvh/ Anders
Då var det dax för lite bilder
Buren har fått lite färg
En bild på mina otvättade å skabbiga frambromsar
Diiizzzelblås ska de va!!! Hembyggd dämpare blev de....
Måste ju få med hela bilen också, skitigt blir det efter ett halvår i garaget.
6 maj är det dags för besiktning så nu håller man tummarna för att den ska slinka igenom så den "riktiga" maskinen kan ta plats
Mvh/ Anders
Buren har fått lite färg
En bild på mina otvättade å skabbiga frambromsar
Diiizzzelblås ska de va!!! Hembyggd dämpare blev de....
Måste ju få med hela bilen också, skitigt blir det efter ett halvår i garaget.
6 maj är det dags för besiktning så nu håller man tummarna för att den ska slinka igenom så den "riktiga" maskinen kan ta plats
Mvh/ Anders
Lyxar till det med en bild på nya brukisen, roligare bil får man fan leta efter !!
Tyvärr så dricker den soppa så in i h....e, men man kan ju inte få allt
E30:in är för övrigt uppstartad nu efter vinterns pill men måste fixa grövre returledning till soppan nu när dom nya pumparna är monterade, har lite problem med att bränsletrycket inte går att justera ner riktigt
Har även fått hem två M/T ET Street 26/10,5-15, så nu kanske man kan åka fortare än 12,5s / 217km/h som det blev förra året med 19" hjul.
Ska ju köra E85 nu och behöver lite råd och tipps om lämpliga tändstift till s50:in, någon som har koll??
Mvh/ Anders
Tyvärr så dricker den soppa så in i h....e, men man kan ju inte få allt
E30:in är för övrigt uppstartad nu efter vinterns pill men måste fixa grövre returledning till soppan nu när dom nya pumparna är monterade, har lite problem med att bränsletrycket inte går att justera ner riktigt
Har även fått hem två M/T ET Street 26/10,5-15, så nu kanske man kan åka fortare än 12,5s / 217km/h som det blev förra året med 19" hjul.
Ska ju köra E85 nu och behöver lite råd och tipps om lämpliga tändstift till s50:in, någon som har koll??
Mvh/ Anders