E30Anders (M3) e30 s50 turbo nya bilder 26/5

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

JaJsEn

Post by JaJsEn »

va e de för bakbromsar? så mysiga ut.

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
E30Anders

Post by E30Anders »

JaJsEn wrote:va e de för bakbromsar? så mysiga ut.

mvh Erik

Bromsoken runt om kommer från en mitsubishi evo6, lagom till en e30 8) .
Skivorna fram är från audi rs4 och bak från 328 e46.

Mvh/ Anders
Fear This

Post by Fear This »

riktigt snyggt!!
erikkihl

Post by erikkihl »

Man måste ju erkänna att du har en av dom porrigaste motorrummen,... 8) :twisted:
Erik Kihlgren, 070/6346837
E30Anders

Post by E30Anders »

Tjena!!

Kul med lite positiv kritik, kan fan behövas när allt går trögt :evil:
Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad :cry: .

Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?

Mvh/ Anders
Overcharged

Post by Overcharged »

Svensk bilbekämpning :D haha den var bra den!
//Rickard Wersch

Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Ja vad ska man säga, skitsnyggt motorrum!

Kommer ihåg när den var gul och rullade i Jakobsberg. :)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
E30Anders

Post by E30Anders »

Overcharged wrote:Svensk bilbekämpning :D haha den var bra den!

Vadå, trodde dom hette så?? :oops: 8)
Hur går det med ditt turboprojekt då? eller du kanske bara glider runt i m3:an nu istället 8)

Mvh/ Anders
johankihl
Admin

Post by johankihl »

E30Anders wrote:Tjena!!

Fick i alla fall besked att mina kolvbultar ska dyka upp snart så förhoppningsvis står motorn klar i början av maj då bilen ska till svensk bilbekämpning med orginalmotorn i, så blir det godkännt där så åker s50:in i bilen fortare än kvickt för mappning å bromsning.
Spännande å se vad man får ut nu på e85, förra året gick den ju på vanlig bf98 å det knuffade ju på rätt ok men tyvärr blev den aldrig bromsad :cry: .

Någon som kan rekomendera några vettiga klisterdäck som går in i hjulhusen på en e30 med m3 skärmar som är något breddade?

Mvh/ Anders

Med lite massering av innerskärm gåt M/T ET Drag 26/8,5/15 in. Fungerar mycket bra både på gatan och strippen. Rekommenderas varmt. Vill du köra en dag på strippen är det dock förbjudet med slicks, men vem vill halka omkring på gatlegala skitdäck?
E30Anders

Post by E30Anders »

Pimplaren wrote:Ja vad ska man säga, skitsnyggt motorrum!

Kommer ihåg när den var gul och rullade i Jakobsberg. :)

Man tackar!! :D

Tur man räddade den från "fjollträsk" :wink: annars kanske den hade vart gul än idag.
Men de var fan ingen höjdare att köra hem skiten på biltransport i snöstorm dom 55 milen ner till Halmstad.

Mvh/ Anders
E30Anders

Post by E30Anders »

johankihl wrote:
E30Anders wrote:Tjena!!

Mvh/ Anders

Med lite massering av innerskärm gåt M/T ET Drag 26/8,5/15 in. Fungerar mycket bra både på gatan och strippen. Rekommenderas varmt. Vill du köra en dag på strippen är det dock förbjudet med slicks, men vem vill halka omkring på gatlegala skitdäck?

Finns inte mycke till innerskärmar kvar så då funkar det säkert men eventuellt ska jag åka en dag på strippen så jag har tittat lite på M/T ET street men jag trodde man fick in bredare än 8,5?

Mvh/ Anders
Marco Garver

Post by Marco Garver »

Måttsättningen skiljer mellan street & drag däck.

Vill minnas att på street däcken anges totalbredden medans på drag däck är det slitbanans bredd.

/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
airs

Post by airs »

Nog tammefan en av dom snyggaste m3orna jag sett! Jävligt bra jobb, fattas bara evo-flärpen på vingen ;)
E30Anders

Post by E30Anders »

airs wrote:Nog tammefan en av dom snyggaste m3orna jag sett! Jävligt bra jobb, fattas bara evo-flärpen på vingen ;)

Tack för de!!!
Det sitter flärp på vingen nu, var bara inte monterad när bilderna togs :)

Om jag ska åka med M/T ET street hur breda kan jag klämma in då tro?
Får jag in 9,5 eller rent av 10,5?

Mvh/ Anders
E30Anders

Post by E30Anders »

Då var det dax för lite bilder 8)

Buren har fått lite färg
Image

En bild på mina otvättade å skabbiga frambromsar :(
Image

Diiizzzelblås ska de va!!! Hembyggd dämpare blev de....
Image

Måste ju få med hela bilen också, skitigt blir det efter ett halvår i garaget.
Image

6 maj är det dags för besiktning så nu håller man tummarna för att den ska slinka igenom så den "riktiga" maskinen kan ta plats :twisted:

Mvh/ Anders
Zwofurti

Post by Zwofurti »

snyggaste e30:n i sverige!
E30Anders

Post by E30Anders »

Lyxar till det med en bild på nya brukisen, roligare bil får man fan leta efter :D :D !!
Tyvärr så dricker den soppa så in i h....e, men man kan ju inte få allt :?
E30:in är för övrigt uppstartad nu efter vinterns pill men måste fixa grövre returledning till soppan nu när dom nya pumparna är monterade, har lite problem med att bränsletrycket inte går att justera ner riktigt :x
Har även fått hem två M/T ET Street 26/10,5-15, så nu kanske man kan åka fortare än 12,5s / 217km/h :lol: som det blev förra året med 19" hjul.

Ska ju köra E85 nu och behöver lite råd och tipps om lämpliga tändstift till s50:in, någon som har koll??

Mvh/ Anders

Image
Post Reply