Page 9 of 15
Posted: 10 Apr 2010, 07:15
by Bmwandreas
Trist. Kör leak down och meddela mig så fort du kan. Kön på avbokningslistan är enorm.
Mvh
Posted: 10 Apr 2010, 09:09
by Insanity
precis så där lät min oxå när jag hade krökt alla avgas ventilerna..
BTW så ligger min som har ungefär samma spec på 10 komp.. så nåt med ventilerna skulle jag tro på..
Posted: 10 Apr 2010, 10:46
by Pitbull
Ge inte upp nu.
Jag som vill se dig köra på Emmaboda.
Posted: 10 Apr 2010, 11:47
by Sandén
Har testat lite idag o först körde jag spridarna lösa o det verkade som det va lite skit i en så blåste rent den efter tele hjälp av Ivars sen funkade den o då gick den på alla sen la 3-4 spolar av o tänkte att de gett upp men flyttade runt dom lite o problemet stannade kvar på 3an o 4ans cyl så kollade kabeln o hittade felet där så nu går den på alla cyl som vanligt o låter precis som innan. Det tjutande ljudet kommer o går lite olika så ska provtrycka allt nu efter middagen.
MEN!
Ibland kommer det ett metalliskt ljud... har inget med varv eller återkommande vid samma tidpunkt utan plötsligt så låter det som nån knackar till med nått på insuget typ... Mkt märlöigt men ska kika vidare lite sen o testa göra nytt kompprov med annan mätare o på varm maskin o ev droppa ner lite olja o se om det blir tätare för o se om det e ringar eller inte.
Även skaffat utrustning för o koppla tryckluft ner i cyl så man kan höra vart luften tar vägen....
JAG GER INTE UPP ÄN! SKA FAN MAPPA PÅ TISDAG!
Posted: 10 Apr 2010, 12:16
by larsson
bra att du itne ger upp vill ju se pärlan i sommar... bara bita i det sura äpplet o köra på hårt som fan så ska du se att det löser sig
M V H Larsson
Posted: 10 Apr 2010, 14:59
by Sandén
Har gjort komprov igen o testade hälla lite olja i loppet på det sämsta fick typ 6 då o 8 på de andra. Tryckte med luft ner i loppen o märkte inte nått konstigt direkt o bilen går ju fint så vet i fan e väl bara testa kankse.
Har tätat insuget med läckte som fan mellan insug o toppen så lagt silicon där nu så nu ska det nog vara tätt.
Ska tömma oljan nu o o med ny o se hur den gamla ser ut!
Posted: 10 Apr 2010, 15:05
by Lajndblow
Jobba jobba jo obba...
Posted: 10 Apr 2010, 15:16
by r.ivars
sandéns 402m drifting will rise again!
Posted: 10 Apr 2010, 15:45
by Grefven
Sandén wrote:3bar på cyl 1 sen låg resten på 5 bar o det känns lite lite enligt mig men kanske ska va så???
jag hade 0 i komp på ettan men 9,5 på de andra. men beroende på vika kammar och inställningar du har på dom kan ju göra att det blir lite lägre siffror i ett kompprov. så det viktiga är ju att man har lika komp på alla burkarna. ett väldigt litet lägckage kan ju lätt släppa ett par kg i komp.
Sandén wrote:Aja hur som helst vill nån köpa bilen så kom med bud finns ju fan grejer på den för sjukt mkt pulver o för hur mkt pengar som helst.
Jag går ut o hoppar från balkongen nu fan jag spyr på skiten o motvationen försvann långt åt helvete.
jag om någon lider verkligen med dig. så jäkla typiskt att det är precis när man ska börja åka som det ska börja jävlas.
Posted: 10 Apr 2010, 15:47
by Nisse Järnet
Sandén wrote:Har gjort komprov igen o testade hälla lite olja i loppet på det sämsta fick typ 6 då o 8 på de andra. Tryckte med luft ner i loppen o märkte inte nått konstigt direkt o bilen går ju fint så vet i fan e väl bara testa kankse.
Har tätat insuget med läckte som fan mellan insug o toppen så lagt silicon där nu så nu ska det nog vara tätt.
Ska tömma oljan nu o o med ny o se hur den gamla ser ut!
Läcker det mellan insug och topp kan det låta helskumt
Posted: 10 Apr 2010, 17:59
by Sandén
Har varit ute o kört nu! Inga konstiga ljud eller nått sånt skit o bilen går fint som fan så jag ger fan i att det e lägre komp på en cyl det får bära eller brista.
Skulle det pajja så e det bara bygga nytt men som sagt går verkligen inte märka att nått e galet längre.
Sjuk skillnad blev det med när insuget blev tätt =)
Lägger undan snaran tills på tis då får vi se
Posted: 10 Apr 2010, 18:15
by Lajndblow
Yeay...Skål på den...
Posted: 10 Apr 2010, 18:29
by R.Larsson
Mycket gott Joel!!
De får bli en Elk på de!!
Posted: 10 Apr 2010, 18:32
by Lajndblow
Å fy fan...
Fast klockan är ju 19.30 så det är väl dags...
Kör på rövin istället...
Posted: 10 Apr 2010, 18:48
by R.Larsson
Lajndblow wrote:Å fy fan...
Fast klockan är ju 19.30 så det är väl dags...
Kör på rövin istället...
Rövin?? Rosé ska de vara stekarn..
Posted: 10 Apr 2010, 19:46
by Claes
Skönt att det förhoppnings vis inte är nått större strul.
Håller tummar för att d kommer lira för dig nu!
Posted: 10 Apr 2010, 21:29
by jason
Att det skiljer i komp mellan cylindrarna är ju inte så roligt, men ventilerna kan ju stå öppna och då är det inte så konstigt.
Att det visar låg komp är inget att bry sig om, olika mätare visar olika.. läs billigare mätare.
Kul som fan att du är på hugget!
överladdade hälsningar från malmbäck!