Sandén Bmw e30 Turbo Touring

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Trist. Kör leak down och meddela mig så fort du kan. Kön på avbokningslistan är enorm.

Mvh
User avatar
Insanity
Posts: 699
Joined: 20 Nov 2005, 15:17
Location: Norrtälje
Contact:

Post by Insanity »

precis så där lät min oxå när jag hade krökt alla avgas ventilerna..
BTW så ligger min som har ungefär samma spec på 10 komp.. så nåt med ventilerna skulle jag tro på..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Image
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Ge inte upp nu. :P

Jag som vill se dig köra på Emmaboda.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Har testat lite idag o först körde jag spridarna lösa o det verkade som det va lite skit i en så blåste rent den efter tele hjälp av Ivars sen funkade den o då gick den på alla sen la 3-4 spolar av o tänkte att de gett upp men flyttade runt dom lite o problemet stannade kvar på 3an o 4ans cyl så kollade kabeln o hittade felet där så nu går den på alla cyl som vanligt o låter precis som innan. Det tjutande ljudet kommer o går lite olika så ska provtrycka allt nu efter middagen.

MEN!

Ibland kommer det ett metalliskt ljud... har inget med varv eller återkommande vid samma tidpunkt utan plötsligt så låter det som nån knackar till med nått på insuget typ... Mkt märlöigt men ska kika vidare lite sen o testa göra nytt kompprov med annan mätare o på varm maskin o ev droppa ner lite olja o se om det blir tätare för o se om det e ringar eller inte.

Även skaffat utrustning för o koppla tryckluft ner i cyl så man kan höra vart luften tar vägen....

JAG GER INTE UPP ÄN! SKA FAN MAPPA PÅ TISDAG!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
larsson
Posts: 499
Joined: 15 Jan 2007, 18:02
Location: västerås

Post by larsson »

bra att du itne ger upp vill ju se pärlan i sommar... bara bita i det sura äpplet o köra på hårt som fan så ska du se att det löser sig :D


M V H Larsson
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Har gjort komprov igen o testade hälla lite olja i loppet på det sämsta fick typ 6 då o 8 på de andra. Tryckte med luft ner i loppen o märkte inte nått konstigt direkt o bilen går ju fint så vet i fan e väl bara testa kankse.

Har tätat insuget med läckte som fan mellan insug o toppen så lagt silicon där nu så nu ska det nog vara tätt.

Ska tömma oljan nu o o med ny o se hur den gamla ser ut!
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Lajndblow
Posts: 32
Joined: 06 May 2009, 08:23
Location: Göteborg

Post by Lajndblow »

Jobba jobba jo obba...
-"Jag la mina pengar på sprit, kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort."

http://www.garaget.org/?car=179277

// Lajndblow
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

sandéns 402m drifting will rise again! :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Grefven

Post by Grefven »

Sandén wrote:3bar på cyl 1 sen låg resten på 5 bar o det känns lite lite enligt mig men kanske ska va så???


jag hade 0 i komp på ettan men 9,5 på de andra. men beroende på vika kammar och inställningar du har på dom kan ju göra att det blir lite lägre siffror i ett kompprov. så det viktiga är ju att man har lika komp på alla burkarna. ett väldigt litet lägckage kan ju lätt släppa ett par kg i komp.

Sandén wrote:Aja hur som helst vill nån köpa bilen så kom med bud finns ju fan grejer på den för sjukt mkt pulver o för hur mkt pengar som helst.

Jag går ut o hoppar från balkongen nu fan jag spyr på skiten o motvationen försvann långt åt helvete. :cry:


jag om någon lider verkligen med dig. så jäkla typiskt att det är precis när man ska börja åka som det ska börja jävlas.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Sandén wrote:Har gjort komprov igen o testade hälla lite olja i loppet på det sämsta fick typ 6 då o 8 på de andra. Tryckte med luft ner i loppen o märkte inte nått konstigt direkt o bilen går ju fint så vet i fan e väl bara testa kankse.

Har tätat insuget med läckte som fan mellan insug o toppen så lagt silicon där nu så nu ska det nog vara tätt.

Ska tömma oljan nu o o med ny o se hur den gamla ser ut!
Läcker det mellan insug och topp kan det låta helskumt :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Sandén
Posts: 1177
Joined: 13 Feb 2008, 22:09

Post by Sandén »

Har varit ute o kört nu! Inga konstiga ljud eller nått sånt skit o bilen går fint som fan så jag ger fan i att det e lägre komp på en cyl det får bära eller brista.

Skulle det pajja så e det bara bygga nytt men som sagt går verkligen inte märka att nått e galet längre.

Sjuk skillnad blev det med när insuget blev tätt =)

Lägger undan snaran tills på tis då får vi se :wink:
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
User avatar
Lajndblow
Posts: 32
Joined: 06 May 2009, 08:23
Location: Göteborg

Post by Lajndblow »

Yeay...Skål på den...
-"Jag la mina pengar på sprit, kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort."

http://www.garaget.org/?car=179277

// Lajndblow
User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Post by R.Larsson »

Mycket gott Joel!!
De får bli en Elk på de!! :P

Image
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
User avatar
Lajndblow
Posts: 32
Joined: 06 May 2009, 08:23
Location: Göteborg

Post by Lajndblow »

Å fy fan...

Fast klockan är ju 19.30 så det är väl dags...

Kör på rövin istället...
-"Jag la mina pengar på sprit, kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort."

http://www.garaget.org/?car=179277

// Lajndblow
User avatar
R.Larsson
Posts: 454
Joined: 23 Sep 2006, 15:45
Location: Vaggeryd

Post by R.Larsson »

Lajndblow wrote:Å fy fan...

Fast klockan är ju 19.30 så det är väl dags...

Kör på rövin istället...


Rövin?? Rosé ska de vara stekarn.. :P
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
User avatar
Claes
Posts: 336
Joined: 20 Nov 2005, 18:16
Location: Västervik
Contact:

Post by Claes »

Skönt att det förhoppnings vis inte är nått större strul.
Håller tummar för att d kommer lira för dig nu!
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604

Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se


www.Rabiatmotor.com
jason
Posts: 21
Joined: 02 Jun 2009, 21:35
Location: Malmbäck

Post by jason »

Att det skiljer i komp mellan cylindrarna är ju inte så roligt, men ventilerna kan ju stå öppna och då är det inte så konstigt.
Att det visar låg komp är inget att bry sig om, olika mätare visar olika.. läs billigare mätare.
Kul som fan att du är på hugget!

överladdade hälsningar från malmbäck!
Post Reply