Page 9 of 23
Posted: 06 Apr 2007, 13:47
by niiklas_m535
vad ska du köra med för växellåda?:)
vad körde du med för växellåda på gammelmotorn?(m30)
MVH Niklas
Posted: 06 Apr 2007, 17:01
by erikkihl
niiklas_m535 wrote:vad ska du köra med för växellåda?:)
vad körde du med för växellåda på gammelmotorn?(m30)
MVH Niklas
Blir samma vanliga som förra året, orginal alltså, sen så har jag en m5 låda och några andra lådor som passar
Kör skrot på alla dom först, sen så får det väl bli en tremec eller något liknande...
Glad Påsk på er förresten, för nu så försvinner jag in i alkoholens ljuva dimma
Posted: 06 Apr 2007, 18:53
by niiklas_m535
jasså så orginallådan håller?
trodde inte den skulle palla med när man byter lameller och tryckplatta :S
MVH Niklas
Posted: 07 Apr 2007, 02:17
by erikkihl
niiklas_m535 wrote:jasså så orginallådan håller?
trodde inte den skulle palla med när man byter lameller och tryckplatta :S
MVH Niklas
Den håller nog inte så länge......
Men får väl köra skrot på det jag har, innan jag köper nytt.....
Posted: 07 Apr 2007, 06:51
by niiklas_m535
haha joo klart men vad körde du med för låda då du have m30 motor?
var det också orginal eller?:)
MVH Niklas
Posted: 07 Apr 2007, 14:14
by erikkihl
niiklas_m535 wrote:haha joo klart men vad körde du med för låda då du have m30 motor?
var det också orginal eller?:)
MVH Niklas
Körde med orginal 535 låda.
Posted: 08 Apr 2007, 11:58
by niiklas_m535
haha joo iofs får väl se blir väl orginallåda i första hand men vad ska man ha för låda egentligen som håller bra?:)
Posted: 18 Jun 2007, 16:15
by erikkihl
Dags att uppdatera nu när byggar lusten har kommit tillbaka
Nu så är bilen så gott som klar förutom lite färg i motor rummet. Bottendelen är ihop plockad och toppen börjar att komma ihop. Men har stött på lite problem, ARP pinnbultarna var för korta, så Bäckis är underrättad för att fixa det, så hoppas att det fixar sig så fort som möjligt
Lite nya bilder i alla fall...
Här Bäckis så ser du hur mycket dom sticker upp, det här är utan topp packning....
[/img]
Posted: 18 Jun 2007, 16:17
by Bmwandreas
På 3.8 skruvar vi ner pinnbultarna 15mm bara, då funkar det.
Finns inte exakt rätt till 3.8 blocken..
Posted: 18 Jun 2007, 16:31
by erikkihl
Bmwandreas wrote:På 3.8 skruvar vi ner pinnbultarna 15mm bara, då funkar det.
Finns inte exakt rätt till 3.8 blocken..
Ok, då kör jag på d...! Utan loctite då med?
Posted: 18 Jun 2007, 18:57
by Tysken
Kör du med raceventiler eller? De var fina iaf.
Posted: 18 Jun 2007, 21:24
by erikkihl
Tysken wrote:Kör du med raceventiler eller? De var fina iaf.
Nej då, inte vad jag vet
Det är då dom som satt i när jag plockade isär, har bara tvättat och gjort rent dom
Posted: 26 Jun 2007, 18:19
by dgyldmark
testa och koka toppen i process al från strovel kemi ca 90 grader en timma ska du få se på grejjer
Posted: 26 Jun 2007, 21:47
by erikkihl
dgyldmark wrote:testa och koka toppen i process al från strovel kemi ca 90 grader en timma ska du få se på grejjer
Jasså? Vart får man tag på sådant då? Men får bli till hösten då jag har ingen lust att vänta något längre på att få ihop maskien
För i morgon kommer förhoppningsvis den sista muttern till pinnbultarna ifrån PPF, då en mutter saknade gäng....
Posted: 26 Jun 2007, 21:54
by johankihl
erikkihl wrote:dgyldmark wrote:testa och koka toppen i process al från strovel kemi ca 90 grader en timma ska du få se på grejjer
Jasså? Vart får man tag på sådant då? Men får bli till hösten då jag har ingen lust att vänta något längre på att få ihop maskien
För i morgon kommer förhoppningsvis den sista muttern till pinnbultarna ifrån PPF, då en mutter saknade gäng....
? Sjukt, exakt samma grej för mig. En av muttrarna i min sats som jag köpte till ramlager saknade gäng. Som tur var hade jag en sats med lite extra ARP skruvar och muttrar liggande.
Jävla skojarfirma de där PPF...
Posted: 26 Jun 2007, 22:01
by erikkihl
Posted: 27 Jun 2007, 05:20
by johankihl
Nu vet jag inte vad du pratar om...