Page 9 of 15

Posted: 20 Feb 2011, 20:42
by R.Larsson
Detta kommer bli ballt som fan när den kommer ut! Jaga låga nior? :)

Posted: 21 Feb 2011, 17:02
by Aleex
gatbil_vgd wrote:Detta kommer bli ballt som fan när den kommer ut! Jaga låga nior? :)
Riktig låda och sek spakställ så är målet högre än så.

Posted: 21 Feb 2011, 17:20
by RWHP
H-mönster ska de ju vara, inge sek-spakställ ;)

Posted: 21 Feb 2011, 23:57
by youask
Börja med och lösa problemet med avkörda drivaxlar :D

Posted: 22 Feb 2011, 18:41
by Aleex
youask wrote:Börja med och lösa problemet med avkörda drivaxlar :D
Det har jag redan lösning på :)

Posted: 23 Feb 2011, 11:07
by youask
Aleex wrote:
youask wrote:Börja med och lösa problemet med avkörda drivaxlar :D
Det har jag redan lösning på :)
Bra, värre axlar, knutar och special hjulnav mao ;)

Posted: 20 Mar 2011, 12:28
by Aleex
Inte skrivit på länge nu.Gör de nu så tråden kommer upp igen.
Nu är man i thiland och har de bra=)
Men innan jag åkte så var man överallt för att lämna in saker så allt skulle vara färdigt tills man kommer hem. Toppen inlamnad för ihop montering, turbon är hoss TTR stefan för översyn, några saker som skulle pulver lackas ska vara färdiga när jag kommer hem, så bara montera ihop allt när man kommer hem. hoppas även på drivaxlarna är färdiga när man kommer hem.
Men jag har ju skaffat mig en till bil också med min flickvän. Hon vill lära sig massa saker. Så har ett projekt till nu då- Mycke garage blir det. Så är man tillbaka i bmw turbo träsket igen då. Vi köpte en E30 m tech2 som de ska bli en liten turbo på. Så man kan sladda lite på banan och leka runt.
Nu ska de solas och badas massa dagar framöver =)

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 18 Sep 2011, 10:23
by Aleex
Efter en säsong med bara strul typ så åkte jag min första repa på strippen för i år på kjula igår.
Åkte 9.46@240,2 och 1.53 i 60 fot. Den var långt ifrån perfekt kan man säga. det spann på 1:an och halva 2:an när jag klev iväg och gungade ganska mycket. Hade precis monterat dit coilovers och bara grov justerat. Trodde även att jag kunde gå i mål på 4:an men 15m innan mål körde jag på varvstoppet. Så de finns mycket att förbättra.
Tyvärr kunde jag inte försöka åka fortare pga att min remskiva på veven separerade tyvärr.
Men jag absolut jävligt nöjd med tanke på det var första gången jag körde bilen på strippen i år.

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Sep 2011, 05:14
by R.Larsson
Grattis fan! =)

Riktig låda o några repor till så sitter åttorna! =)

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Sep 2011, 13:17
by youask
nu kräver vi film!:)

Skippa Seq spakställ, verkar förstöra mer än det gör nytta. (slitage på doggarna)

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Sep 2011, 18:42
by Aleex
Jag ska försöka fixa fram de, ska bara prata med dom som var med mig. Du kan vara lugn youask, du kommer att få se film =)
Jag tänkte inte åka med seq spakställ.
Men det kommer beställas en PPG i vinter iallafall.

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 21 Sep 2011, 19:04
by Aleex
Här kommer min 9.46 repa från Kjula
http://www.youtube.com/watch?v=NbX_eCPxdpw" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Oct 2011, 16:03
by Aleex
Fick hem mina nya fina Wiseco HD kolvar i slutet på förra veckan. Jävlar va fina dessa kolvar är, fet kolvbult med. De är ju specade 350 hk per cylinder med =)
Så då kan man ladda ett halft kilo till nästa år då =)
Har lämnat iväg dom och block till motorkillen så det blir rätt spel mm. Veven är även ny polerad och fin.

Motor ligger i delar. Fram och bakvagn i delar med. Bussningarna var sop slut i fram o bakvagn så de svarva delrin överallt där. Motor skulle inte rivas men var tvungen till de efter repan på kjula. Trodde bara att remhjul separerade. Men det var de bara inte. När jag monterade nya saker och skulle dra runt motor hörde jag ett klonkade ljud. Det visade sig att svänghjul var löst. Bultarna hade blivit krokiga. Då hade material från svänghjul bränt sig fast på min vev. Därför var jag tvungen att riva allt. Så varför inte stoppa i stoppa i bättre kolvar då? De kolvar jag hade i var den svaga länken i motor. Det var därför, annars hade jag nog inte öppnat motor.
Så vad ska jag göra åt problemet med svänghjul. jo jag ska stoppa i styrstift som svänghjulet kan sitta på. Finns inget på org svänghjulet.
Effekten var jag jätte nöjd med men om det inte räcker till att köra min åtta så vill jag kunna ladda på mer.
Ska lämna in turbo till TTR stefan med så han tittar över den, tror inte de är nå fel på den men då vet jag att allt är tipp topp sen.

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Oct 2011, 19:06
by Bäckis
Alex, en Wiseco kolv är aldrig någonsin det värsta som finns, det är en lågpriskolv och inget att hänga i granen. Vi slutade med det fabrikatet för många år sedan pga usel och ojämn kvalitet.

Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.

De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte. :)

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Oct 2011, 19:49
by Aleex
Bäckis wrote:Alex, en Wiseco kolv är aldrig någonsin det värsta som finns, det är en lågpriskolv och inget att hänga i granen. Vi slutade med det fabrikatet för många år sedan pga usel och ojämn kvalitet.

Per Eriksson körde deras värsta spec i Volvon med ca 1200hk, blev bara sopor kvar när kolven sprack. Adeen kör CP med och inga problem trots 1400+ hk eller vad den nu ger när han kör 6.84@322.

De duger säkert åt dig men några värsinggrejor är det då rakt inte. :)
Jag tror på att alla kolvar kan gå sönder och hålla. jag åkte wiseco innan med och de har hållt även fast de egentligen inte ska göra de. Låter de bättre om jag säger så här att jag byter ut dessa kolvar och stoppar i bättre kolvar? =)
Men å andra sidan när de gäller dessa motorer så litar jag mer på jänkarna för de ligger långt före med dessa motorer.
För mig personligen så har ju wiseco funkat bäst i mina motorer, men de är kanske bara tillfälligheter med.

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Oct 2011, 20:51
by moonzhine
jag köpte wiseco till min förra motor.,men när de varken var 100% rund och ventilurtagen va alldeles för små så bytte ja ut dom mot cp,och dom va klockren :)
så för mej blir de inge mera wiseco men de verkar tydligen vara väldigt olika kvalite på dom..

Re: Aleex Drag Evo - 800Whp

Posted: 19 Oct 2011, 21:18
by Bäckis
När du skriver "funkat bäst", har du testat andra fabrikat i samma motor och sen bytt till Wiseco och något var "bättre", fattar inte vad du menar. En kolv är bra så länge den är korrekt i mått och håller, Wiseco brukar inte vara speciellt bra i mått alls.

Du har säkerligen monterat bättre kolvar än du hade före, men det var din uppskrytning av Wiseco som kändes fel. Vi sålde kanske 100 satser just för att de var betydligt billigare än CP, men det var mest bara fel och problem så vi skrotade det helt.