M3JONAS wrote:Det går ju att få fart på en liten 2 litersmaskin oxå! Kolla på Björn Primeramotor i woken, det nog inte speciellt mycket bättre utgångsobjekt. Vi håller tummarna för att det håller och funkar som det ska nästa körning.
Jag blir duktigt sugen på att bygga ett liknande koncept som du har med stel bakvagn och skicka i min kompressormaskin i, vore såååå skönt att slippa den delade bakvagnen.
MVH Jonas
De går inte montera en 1031 volvo axel eller något annat passande då? ..
Eliv: sätt nu en riktig tid med din smallblock så jag har något att jaga med min egna 2 liters maskin .. allt över 2 liter är väl båtmotor?
elvis wrote:Fisåkare: Tackar..det är roligt när folk uppskattar nåt man byggt. Det är lite tråkit med detta forumet att det är jättemånga som går in o kollar i tråden men ingen skriver nånting. Man vill ju veta om folk tycker ens bygge är bra eller dåligt, och att man kan utbyta ideer och erfarenheter med varann. Men men..
MVH Elvis
Jag tror bestämt att responstorkan i din projekttråd, har höjts ett snäpp. Bra va.
E de nått du behöver så fråga bara, de kostar ju inget.
Mattias Sandgren wrote:När man trimmar med snikbudget är det bra att ha koll på prylarna.
Är det inte bra att ha koll på bitarna om man bygger en påkostad motor som inte är snik?
Har man kostat på bra hårdvara är nog inte prylar som avgastemp-givare och mätare så dyr investering i jämförelse. Men är motorn billig kan man vinna mycket på att veta hur den "mår" eftersom marginalen är mindre till haveri. Nu ska väl sägas att även dyra kolvar och stakar går sönder i fel händer.
Linus wrote:tobbe kan jag få din kaross du har ju snart inget att stoppa i den
håller ju på att uppgraderar bilen lite då får man massa skit över....sen blir nog inte min motor färdig förens i vinter....suck.
har fixat så elvis kan bromsa bilen nästa vecka åxo
håller ju på att uppgraderar bilen lite då får man massa skit över....sen blir nog inte min motor färdig förens i vinter....suck. har fixat så elvis kan bromsa bilen nästa vecka åxo
Kan inte du fixa så jag också kan få brommsa min bil också?
håller ju på att uppgraderar bilen lite då får man massa skit över....sen blir nog inte min motor färdig förens i vinter....suck. har fixat så elvis kan bromsa bilen nästa vecka åxo
Kan inte du fixa så jag också kan få brommsa min bil också?
det går att ordna. han som äger rullen ville ha en lax för en kväll( ca 5 timmar) bromsning /mappning.
Guuuuuld kväll!!!!!!!!!! Yes... Tullinge ska det köras fort på nu hoppas jag Måste nog snart klistra upp sponsor namn på den otroligt fina "host" bilen Tobbe löser alla problem! Tackar för allt!
Hmmm satt o funderade lite ikväll... Tobbe du kanske kunde polera till kärran så den får den sista glansen i lacken kanske behöver lackförseglas också! hmm ja lite invändig rekond sitter nog inte fel heller Nä nu ska jag banne mig få ordning på torpet o bromsa/ mappa den på rullarna så den kanske går hygglo på Tullinge!
Tack allesammans för stöd o hjälp! utan er blir det ingen bil!