Page 9 of 23
Posted: 22 Feb 2010, 22:12
by Roobin
Nya spridare beställt
Till i helgen så är det förmodligen dags för att veva på startmotorn om de går som jag vill

o hinner ta tillbaka min motorlyft

Posted: 28 Feb 2010, 10:26
by Roobin
Nya supertech ventiler måste man ju ha, relativt stor skillnad mot de gamla

nya spridarna
inte alltför mycket kvar nu
Posted: 01 Mar 2010, 12:16
by Roobin

Motor o låda ihop
motorn nere på plats
allt på plats, dock kommer de inte fram nån tändning, så får
felsöka lite här i dagarna så den hoppar igång
Posted: 01 Mar 2010, 14:48
by M-pirre-M
man ser ju direkt vad som är fel på bilden ju!
montera tändhattarna på tändstiften! (dom sitter på toppen) helt klart de som är fel!
ironin tog taget i mej...
Posted: 01 Mar 2010, 15:29
by ///Peter
Halvtrångt med dom ventilerna i en 2 liters-topp

Posted: 01 Mar 2010, 17:37
by Roobin
M-pirre-M wrote:man ser ju direkt vad som är fel på bilden ju!
montera tändhattarna på tändstiften! (dom sitter på toppen) helt klart de som är fel!
ironin tog taget i mej...
hehe fan jag som försökte hitta olika jordpunkter i karossen
///Peter: de kan jag lova dig att de e

Posted: 03 Mar 2010, 00:47
by Roobin
e de haltech eller e de haltech haha
exakt samma problem förra året,
bilen får ej gnista...
sen helt plötsligt så får den de o hoppar igång..
I år skiljde de lite... Fick inte ur nå gnista ifrån 3an o 6ans kabel..
små smäller så fort man vevar igång, låter som han tokmisständer, ah ok de e ju problemet, så fort du rycker kablarna så får han gnista ur kabeln..
Hmm , slänger i resistor stift, då funkar han på alla men fortfarande så låter de typ som han tokmissar när man vevar, typ baktänder..
Plugga in laptop ifrån sent 90tal , såg ut som att man drog igång Pacman...
Kikade om nåt va fel, nä inte va jag kunde se, men ok då e man ju inge mr ärtan heller
folk sa att bilen va mappad "fett" tror inte den va mappad ett dugg då spridarna stod på 8ms öppning oavsett varvtal 0-7500rpm haha
aha quita programmet o stängde av burken,
nu har vi hunnit ta slut på mitt batteri samt polarens batteri vi snodde från hans v70..
i med mitt batteri igen då den stått på laddning, då hoppar bilen igång..... !!!!??!?
HELSKUMT i mina ögon o öron, men nu verkar de lira, så imorrn blire varmkörning samt efterdra topp o montera avgas o se hur härligt den låter med z58an
Film kommer imorrn
Mvh Robin
Posted: 03 Mar 2010, 00:59
by Nisse Järnet
Cool

Ha inte sönder den innan den är mappad bara

Posted: 03 Mar 2010, 01:00
by Roobin
hehe lugnt nisse, e ju FET mappad
samt tändningen stod inte allt för helvete bort typ hehehe

Posted: 03 Mar 2010, 01:17
by Nisse Järnet
Ey lissna, den är fet mappad yao

Posted: 03 Mar 2010, 22:36
by Roobin
fan äntligen funkar allt klockrent nu, inge misständning eller nåt, luftad o klar.
Gurra o Stefan tack för idag!
Grabbarna slängde på kardan o auspuff.. så nu e ju bilen hel igen
O vilket ljud,
z58 turbokam mumma !! samt lättat 3kg på svänghjul , vilken respooons
ska försöka få till filmerna ja kan fixa också

Posted: 03 Mar 2010, 22:46
by Roobin
usch va missnöjd ja blev med ljudet till telen, iphone crap
Blir o spela in med hd cam ist
återkommer
Posted: 03 Mar 2010, 23:35
by JimmyA
vem har gjort iordning ditt svänghjul?
Posted: 03 Mar 2010, 23:38
by Roobin
Lämna allt till Charlie på VMT, tror hans kollega gjorde de, Ari kanske han hette om jag inte missminner mig. Eller så kanske de va han själv, kommer inte exakt ihåg vad han sa om de tyvärr
Men bra blev de iaf tycker jag.
Posted: 03 Mar 2010, 23:40
by JimmyA
va kosta sejj?
Posted: 03 Mar 2010, 23:56
by Roobin
vet ej, gjorde balansering av bottendel , lättning svänghjul . Plana o provtryckning av topp, mirafräsning, o massvis med annat grejs, så de gick på typ 10 loppor hehe, så ah svårt o säga

Posted: 05 Mar 2010, 23:39
by daniel ene
ser bra ut, får komma ut och hälsa på nån dag.. Men bygger du bara på en bil just nu verkligen?
