Page 9 of 10

Posted: 01 Aug 2010, 17:55
by HenrikF
Men låt nu tråden om en asball motor vara just en tråd om en asball motor. Vissa uppskattar en sugis, som jag, andra gör det inte.

Posted: 01 Aug 2010, 18:04
by pizza
M3JONAS wrote:
Grefven wrote:de snabbasta banbilarna är överladdade, de snabbaste strippenbilarna är överladdade och de snabbaste gatbilarna är överladdade.


Nja, vilken överladdad maskin åker ifrån en F1:a på bana? ;)


Sätt en gammal överladdad F1 motor i ett nytt F1 chassie så har du en bil som åker från de nya sugmotor F1 bilarna......

Pizza

Posted: 01 Aug 2010, 18:24
by motec
Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?

och det kan ju knappast bero på att det är sämre :)

sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre? :)

Posted: 01 Aug 2010, 21:09
by Dawe_A
motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?

och det kan ju knappast bero på att det är sämre :)

sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre? :)


Det kan bero på att de nya reglerna endast skall tillåta 4cyl i framtiden. (inom f1)

Rätta mig om jag har fel

Posted: 01 Aug 2010, 21:22
by motec
Dawe_A wrote:
motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?

och det kan ju knappast bero på att det är sämre :)

sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre? :)


Det kan bero på att de nya reglerna endast skall tillåta 4cyl i framtiden. (inom f1)

Rätta mig om jag har fel


Jaha okej. men 4cyl räcker långt.

se bara på Bmws F1 maskin 1986.
en 4a på 1300hk under kvalen och 900hk under race.
detta på 1.5 liter ;)

Hoppas det stämmer att det blir överladd :)

Posted: 01 Aug 2010, 21:44
by xDanne
Film tack! :D

1300 hk på 1.5 liter ÅÅH VA BALLT. Skulle vilja se :D

Posted: 01 Aug 2010, 22:17
by Niklas Sandström
motec wrote:
Dawe_A wrote:
motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?

och det kan ju knappast bero på att det är sämre :)

sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre? :)


Det kan bero på att de nya reglerna endast skall tillåta 4cyl i framtiden. (inom f1)

Rätta mig om jag har fel


Jaha okej. men 4cyl räcker långt.

se bara på Bmws F1 maskin 1986.
en 4a på 1300hk under kvalen och 900hk under race.
detta på 1.5 liter ;)

Hoppas det stämmer att det blir överladd :)


Jo men då höll ju maskinen bara för kvalet så dom fick byta till racet och hade dom tur höll den över mållinjen.

Posted: 02 Aug 2010, 03:08
by Ludde_
haha oj vad det spårade ur, maskinen verkar helt klart ball men en vettig film hade varit skoj! :)

Posted: 02 Aug 2010, 07:49
by motec
Niklas Sandström wrote:
motec wrote:
Dawe_A wrote:
motec wrote:Var det inte på G att dom kanske skulle få börja med överladdning i F1 nu?

och det kan ju knappast bero på att det är sämre :)

sen så varför är det förbjudet enligt olika reglementen osv om det inte skulle vara bättre? :)


Det kan bero på att de nya reglerna endast skall tillåta 4cyl i framtiden. (inom f1)

Rätta mig om jag har fel


Jaha okej. men 4cyl räcker långt.

se bara på Bmws F1 maskin 1986.
en 4a på 1300hk under kvalen och 900hk under race.
detta på 1.5 liter ;)

Hoppas det stämmer att det blir överladd :)


Jo men då höll ju maskinen bara för kvalet så dom fick byta till racet och hade dom tur höll den över mållinjen.


Vad menar du att det var tur om den höll över mållinjen?
Brukade dom inte hålla så långt eller?

http://www.youtube.com/watch?v=pCdJYocXlwg

Posted: 02 Aug 2010, 18:22
by wonderboy
det var väldigt vad många är för turbo :) bilen är redan byggd för ca 10 år sedan och jag vill inte ha 800+ hästar utan behålla dom egenskaper den har men lite mer pulver så tänkte jag iaf,är lite trött på bilar som inte går att bes ärligt,utan vill ha en bil som jag kan åka lite bana/gata med gött ljud.

Posted: 02 Aug 2010, 19:29
by Carlsson
wonderboy wrote:det var väldigt vad många är för turbo :) bilen är redan byggd för ca 10 år sedan och jag vill inte ha 800+ hästar utan behålla dom egenskaper den har men lite mer pulver så tänkte jag iaf,är lite trött på bilar som inte går att bes ärligt,utan vill ha en bil som jag kan åka lite bana/gata med gött ljud.


om du är den jag tror du är så sitter du väl på en till bmw 240 fast med m50 turbo?!

Posted: 02 Aug 2010, 20:18
by wonderboy
Japp jag tror du har rätt:) är tyvärr inte ute och gasar så mkt nuförtiden:(

Posted: 21 Oct 2010, 17:05
by Doktorn
sitter någon och klämmer på en motorrumsbild på bilen den här tråden egentligen handlar om?

Posted: 25 Nov 2010, 12:34
by rocket
helt sinnsykt hva den motoren leverte.
Hvordan råder ble det brukt? Originale? De er vel ikke så glad i sånt turtall?

Hva var maks turtall på denne motoren?

Posted: 25 Nov 2010, 12:54
by Misano
Hvordan vadå? :)

Max varvtal satte vi till 7500, den ger inte effekten högre upp än original.

Posted: 25 Nov 2010, 22:14
by TT E30
Hvordan = vilka, råder = stakar. :)

Posted: 28 Nov 2010, 11:45
by Misano
Original :)