Page 9 of 11
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Pyssel
Posted: 16 May 2011, 22:31
by bmw_fredde
Okej! typ samma bakvagn som ja bygger ihop till min touring! fast den får en 750diff
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Pyssel
Posted: 31 May 2011, 21:51
by Lill.Persson
Bmw_fredde
Äre mycket pyssel för att få en 750 diff att passa?
är den bättre än m3 diffen?
Att göra lista.
* Montera spindlar, skivor, ok... CHECK
* Köpa stålomspunnen bromslang, bromsvätska.... CHECK
* Eventuelt köpa nya bärarmar & bussningar till framvang.. FÅR VÄNTA LITE
* Har Beställt Sviktaxlar och 2st knutar.. CHECK
* Montera kardan... CHECK
* Skaffa olja till diffen.. CHECK ska fylla upp i morn
* Lufta Bromsar.... CHECK
* Montera slavcylindern eventuelt fixa en stålomspunnen slang till den...HAR INTE SKAFFAT STÅL SLANG ÄN, MEN CYLINDERN ÄR MONTERAD + GAMMAL SLANG
* Fixa ett vatten lekage & olje lekage.. VATTEN LÄCKA CHECK
* Slangar till oljekylaren... CHECK
* Göra de sista på vevhusvent burken.. FÅR VÄNTA TILLS EFTER PROV TUREN
* Köpa en ny hardyskiva.. EFTER PROVTUREN
Inte mycket pill kvar innan första provturen, sliter lite med att få tag på 2st plåt kåpor som sitter på ytter sidan av drivknutarna mellan knuten å medbringarna, de är de som fattas för att montera sista drivaxeln.
Fan vilket skit de är å lyfta kopplingen då, ja å en polare har säkert hållt på i 40 min, på slutet börja de på bli bra.
Men då lära han vidare så får forsätta i mörn.
Någon som har nått hemligt trix att dela med sig? =)
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Pyssel
Posted: 01 Jun 2011, 07:25
by bmw_fredde
Bakre fästet passar rakt på med m3 3,2ans fäste.. främre fårman göra eget.. kan ta nån bild på hur ja gjort så får du se.. den är lika stark som tex m5 å m3 3,2 är en 210 diff.
(Jag har ett par främre bärarmar ligger å skräpar med nya spindelleder har max gått 50mil... köpa?
)
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Pyssel
Posted: 01 Jun 2011, 19:09
by Lill.Persson
Bmw_fredde
Aaha på så vis, ja de kan du göra när du har tid, hade vart roligt å se hur du har byggt.
Ang: Bärarmarna så avvaktar ja lite med de ett tag, inte prio 1 just nu tyvärr =), men kanon att veta att de finns.
Idag så fick grå sparven andas frisk luft för första gången på väldigt väldigt länge.
De blev bara att puttra runt å se så allt lirade å inga lekage.
Bromsarna funkade fin fint, Kopplingen känns svampig i början å börjar ta i mitten ungefär men den kopplade ur riktigt så en stål slang på de dä så blir de nog bra.
Med coilovers så känndes de som att den låg väldigt fint efter vägen
Vatten lekage kom tillbaka åter igen, så där måste ja ta mig en seriös titt.
Motorn gick väldigt dåligt fram till 2, 2500 men runt 2500, 3 så gick den bättre och börja även å ladda så ja slog av på engång, tåkigt om nått pajar.
Skulle ju bara prova kärran bara för att se så allt lirade med alla upgraderingar.
Så nästa körning får bli i bänken i avesta, så får proffsen ta över
De där med rosten får man väl ta nån annan gång i livet =)
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Provkörd
Posted: 09 Jul 2011, 10:18
by Lill.Persson
Ja här har de varit lungt ett tag nu, men de är bara små grejer kvar innan ja ska boka bromsning.
Skaffa ny hardyskiva dit med en säkerhetsring för kardan och så blir de väl riva ner turbon så ja kan borra ett håll så grabbarna kan mät mottryck.
Meeen de läre tyvärr dröja ett tag nu
Krascha på crossen i torsdags så ja ligger på sjukan nu med en skaddad njure och en lite mörbultad kropp, inget brutet men tilräkligt illa att de blir soff läge 3-4 veckor låter de som.
Bara att bita ihop antar ja
Hade gött
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Provkörd
Posted: 09 Jul 2011, 14:55
by TreLingon
Lill.Persson wrote:Ja här har de varit lungt ett tag nu, men de är bara små grejer kvar innan ja ska boka bromsning.
Skaffa ny hardyskiva dit med en säkerhetsring för kardan och så blir de väl riva ner turbon så ja kan borra ett håll så grabbarna kan mät mottryck.
Meeen de läre tyvärr dröja ett tag nu
Krascha på crossen i torsdags så ja ligger på sjukan nu med en skaddad njure och en lite mörbultad kropp, inget brutet men tilräkligt illa att de blir soff läge 3-4 veckor låter de som.
Bara att bita ihop antar ja
Hade gött
Räkna med mer vila än så... Känns väl lite vansklitgt att sabba kroppen för att mekka bil right ?
Jag hade rtäknat med att få ut bilen i år men så sabbades min lunga. Jag fixar ut bilen nästa år istället.
Kroppen går lite före bilen om man säger så
Krya på dig !
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Provkörd
Posted: 09 Jul 2011, 15:48
by Lill.Persson
Jo absolut så äre ju, bilen får ju självklart vänta tills ja är frisk.
Känns ju bara så surt så här i början att de är så lite kvar
Å fan, ja du krya på dej du också
Mvh
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Provkörd
Posted: 10 Jul 2011, 01:57
by TreLingon
Lill.Persson wrote:Jo absolut så äre ju, bilen får ju självklart vänta tills ja är frisk.
Känns ju bara så surt så här i början att de är så lite kvar
Å fan, ja du krya på dej du också
Mvh
Jag har lite kvar jag med men den får fan stå endå..
Kroppen har du bara 1 av. Bilar är ju mass producerade ju !
Krya desamma !
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50, Provkörd
Posted: 12 Aug 2011, 16:57
by Lill.Persson
Efter en del strul så har ja äntligen fått bromsat kärran.
Onsdag dona ja med bilen hela dagen och till kl 03.00.
torsdag 05.30 bar de i väg till PPF =)
Resultatet kommer här.
mapp 1. 1.1bar
mapp 2. 1.8 bar
trodde de skulle bli mer, men stor rova å liten turbo gjorde detta.
meeen de känns som att de är nog en rolig kärra än då skulle ja tro
Nu är det bara lite små pill kvar innan man kan ut å prova nya värstingen.
Tack ännu en gång store bror, och verkligen ett tack till er på PPF fabriken.
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 17 Aug 2011, 21:40
by moonzhine
Tack för åkturen!
De va sjukt fint register på motorn,jävligt snäll men ändå brutal
nu längtar jag som fan till att få bromsa min
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 17 Aug 2011, 22:04
by bmw_fredde
Härligt register
vilken turbo va det du hade?
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 17 Aug 2011, 22:08
by Lill.Persson
de var så lite så moonzhine hoppas du inte blev åkrädd bara =)
ja hoppas de hjälpte å få upp tädningen på bygget ditt =), blir grymt fin din kärra
bmw_fredde
ja den går fint faktiskt, duger gott å väl åt en pjuklarv som mig =)
precision sc6262
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 18 Aug 2011, 14:11
by moonzhine
jarå nu är ja på gång,imorn startar ja
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 18 Aug 2011, 20:21
by Lill.Persson
Dä låter skit bra de, jöbba på pöjk
.
Har fixat lite grejer sen jag var i väg å bromsa också nu.
*Byggde en säkerhetsring runt kardan
*schimsat naven bak nån millimeter till, då de inte blev rikrigt bra från början så hjullagret glappa.
men nu är de kanon fint
* stålomspunnen kopplingsslang
* 4-hjulsinställning
Nu så paja ena fästet för kylaren också =(
men hade räknat med de, då ja prova alutahigt på dom fästen.
Rev ner kylaren nu i kväll så ska i väg å få de riktigt svetsat i mörra, sen äre fan i mig bara gasa.
De ska inte vara något mer denna gång vad ja kan komma på.
De blir väl lite förbättringar i vinter antar jag, men inga stora ingrepp är de tänkt
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 19 Aug 2011, 08:28
by uranium
Ser riktigt bra ut! Tydligen så träffade jag dig igår fast jag fattade ju inte att de var du
men ja trevligt att ses iaf, får kika in din bil nåt tag
Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 19 Aug 2011, 11:39
by Lill.Persson
Haha jaha var de du de
Ja men trevligt å träffas
Bara att hojta till de.
Hur går de med ditt bygge?
Re: Lill.Perssons 3,2 L m50 602whp 796wnm
Posted: 20 Aug 2011, 08:12
by uranium
Jodå äntligen fått tag i svets så håller på att lappa igen dom rosthålen som finns, trökigt jobb bara men de går ju framåt iaf