Ripper-E30 Turbo STAC 2014
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Ripper - E30 Turbo
Hur som helst kan du inte va sämre än mig!
Så nu har du nått att ta sikte på. Bara att spänna bågen
Så nu har du nått att ta sikte på. Bara att spänna bågen
Re: Ripper - E30 Turbo
Sen förra updaten har de varit precis under 200 visningar så folk läser ju iaf, de är ju skoj MEN var inte rädda för att lämna ett spår efter er =)
Efter lite sökande och knep o knåp är jag riktigt nöjd, ibland är de bästa att vara lat och leta efter "nästan klara" lösningar och lyckas modda ett orginal fäste till orginal spisen att sitta som ett smäck efter en lätt knäck i skruvstädet=)
En till
Ett försök till att liva upp saker o ting lite då, Gissnings stund=)
Vad kan jag tänkas pyssla med här då, 2 rf rörstumpar som skall bli....?
Efter lite sökande och knep o knåp är jag riktigt nöjd, ibland är de bästa att vara lat och leta efter "nästan klara" lösningar och lyckas modda ett orginal fäste till orginal spisen att sitta som ett smäck efter en lätt knäck i skruvstädet=)
En till
Ett försök till att liva upp saker o ting lite då, Gissnings stund=)
Vad kan jag tänkas pyssla med här då, 2 rf rörstumpar som skall bli....?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
Bromskylning gissar jag
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ripper - E30 Turbo
Jag tror bestämt du är nått på spåreterikjakan wrote:Bromskylning gissar jag
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
Ikväll har jag och 9-3Mike snickrat ihop ett 3,5"avgassystem
Stort tack för hjälpen ikväll/natt, jag blev så sinnessjukt nöjd med vad vi fick till.....blev sjukt sweet
Stort tack för hjälpen ikväll/natt, jag blev så sinnessjukt nöjd med vad vi fick till.....blev sjukt sweet
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
Det blev bra de där.
Vart ute och testat de? Känns som att de börjar bli dags att åka ett varv utanför garaget nu va?
Vad är de som saknas?
Vart ute och testat de? Känns som att de börjar bli dags att åka ett varv utanför garaget nu va?
Vad är de som saknas?
Re: Ripper - E30 Turbo
Snyggt jobbat!
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Re: Ripper - E30 Turbo
Stor_snurra wrote:Ser riktigt bra ut!
Hur nära ligger avgaset mot fuelcellen? Tänker på strålningsvärmen, så du inte värmer upp soppan i onödan.. Svårt att se på bild, antar att du har funderat kring detta
Den ligger väl som närmast 4 cm ifrån men avståndet ökar. Det kommer hamna ett skydd däremellan innan allt avslutas, så det ligger på "att göra" - listan..
Igårkväll helsvetsades avgassystemet för övrigt. Så nu är det väl i princip färdigt...
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
Re: Ripper - E30 Turbo
erikjakan>> Tackar!
Stor_snurra>> Har haft de i åtanke och kommer montera strålningsskydd på tanken, även lindat avg från turbo och hela vägen förbi lådan för skydda även den mot onödig värme
Som sagt fick jag hjälp att helsömma systemet igår och idag har jag monterat dit 2fästen i bakkant på dämparen och de bliv stadig och bra hela vägen!
En bild på systemet löst
Om man inte har jobb så skaffar man sig de iaf, funderar ibland om jag undermedvetet inte vill få igång min bil för man är rädd för dyra ras och istället byter o bygger nya saker haha
MEN riktigt så illa är de inte ännu utan jag har haft lite problem med att sumpen inte vill hålla tätt så jag tog fram spenderar byxorna och köpte en ny packning så nu blir de lite klet ihop med den nya packningen och då får jag hoppas de håller torrt....
Sen passade jag på att köpa en skvalpplåt efter som jag tänkt köra bana så den skulle jo oxå monteras, tyvärr var passformen sådär men efter lite slipande så blev de kanon...
Imon är de dax att montera ihop allt igen, byta olja, varmköra och efterdra toppen, fylla servoolja, bromsvätska, lufta systemen och provrulla en sväng förhoppningsvis
Stor_snurra>> Har haft de i åtanke och kommer montera strålningsskydd på tanken, även lindat avg från turbo och hela vägen förbi lådan för skydda även den mot onödig värme
Som sagt fick jag hjälp att helsömma systemet igår och idag har jag monterat dit 2fästen i bakkant på dämparen och de bliv stadig och bra hela vägen!
En bild på systemet löst
Om man inte har jobb så skaffar man sig de iaf, funderar ibland om jag undermedvetet inte vill få igång min bil för man är rädd för dyra ras och istället byter o bygger nya saker haha
MEN riktigt så illa är de inte ännu utan jag har haft lite problem med att sumpen inte vill hålla tätt så jag tog fram spenderar byxorna och köpte en ny packning så nu blir de lite klet ihop med den nya packningen och då får jag hoppas de håller torrt....
Sen passade jag på att köpa en skvalpplåt efter som jag tänkt köra bana så den skulle jo oxå monteras, tyvärr var passformen sådär men efter lite slipande så blev de kanon...
Imon är de dax att montera ihop allt igen, byta olja, varmköra och efterdra toppen, fylla servoolja, bromsvätska, lufta systemen och provrulla en sväng förhoppningsvis
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
Shit vad vi lyckades bra med systemet... skönt nu när det är sömmat och klart..
Provkörning snart, fan att jag ska iväg nu, ända till söndag kväll antagligen, jag ville såååååå gärna vara med på första rundan. Har ju varit med och byggt denna bilen från start... aja, men men..
Provkörning snart, fan att jag ska iväg nu, ända till söndag kväll antagligen, jag ville såååååå gärna vara med på första rundan. Har ju varit med och byggt denna bilen från start... aja, men men..
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
Re: Ripper - E30 Turbo
bra variant med att fixa med tråget med motorn kvar i bilen, blir nog enklare än att ta ur alltihop.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Re: Ripper - E30 Turbo
Ja systemet blev klockrent!9-3 Mike wrote:Shit vad vi lyckades bra med systemet... skönt nu när det är sömmat och klart..
Provkörning snart, fan att jag ska iväg nu, ända till söndag kväll antagligen, jag ville såååååå gärna vara med på första rundan. Har ju varit med och byggt denna bilen från start... aja, men men..
Kommer mer chanser då de blir första riktiga provturen efter lacken är klar....
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
Rätt mycket plock men klart skönare än att behöva lyfta ur maskinen o låda för de drar ju med sig all kring utrustning som ic, kyl mm mmThörn wrote:bra variant med att fixa med tråget med motorn kvar i bilen, blir nog enklare än att ta ur alltihop.
Men läcker tråget sen så blir de kemisk metall
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
JUST NU är bilen sjukt billig om nån vill lägga bud!!!!
Nu är jag trött på skiten
De måste vila ett omen över mitt oljetråg som vägrar sluta läcka....
Gång No:1 Gjorde enligt verkstadshandboken med lite klet i skarvarna och sen packning......läckte
Gång No:2 Ur med maskin, av med tråg, rengör allt nogrant sen körde jag packnings klet ett tunt lager på allt och med packning, igen efter konstens alla regler men ändå läck!
Gång No:3 Nu fick jag låna lyft och fick lite motivation och testa göra jobbet genon att ta bort framvagnen och ner med allt den vägen, gick hyffsat smidigt, rengör allt extremt noga kollar runt med lite annat motorfolk och kör ett speciellt packningsklet som skall vara extremt bra och funkar för flertalet andra och jag och polaren gör verkligen allt efter konstens alla regler....
MEN SKITEN LÄCKER LIKFÖRBANNAT IGEN!!!
Som om de inte vore nog nu......NEJ NEJ...
Den sprillans nya Griffin alu kylen läcker och tyvär inte i nån av mina på svetsade rör nej nej utan inne från cellpaketet
Sen finns de lite jobb med att riva ner lådan och dra kopplingarna på Tilton lagret som oxå ville läcka lite men de är ju iaf ett eget misstag, dock drog jag och Micke dem så hårt vi vågade men men.......på lyften går de ju hyffsat fort att lösa de men bägaren och tålamodet rinner ju lite lätt över ändå.....
Den enda ljusglimten i allt är att den startar lätt, går fint i maskin och är sjukt rapp och go respons i....
Ivarsson skall ha ett SJUKT STORT tack för all hjälp i 2 dagar, du är en exemplarisk garagegranne!
Nu är jag trött på skiten
De måste vila ett omen över mitt oljetråg som vägrar sluta läcka....
Gång No:1 Gjorde enligt verkstadshandboken med lite klet i skarvarna och sen packning......läckte
Gång No:2 Ur med maskin, av med tråg, rengör allt nogrant sen körde jag packnings klet ett tunt lager på allt och med packning, igen efter konstens alla regler men ändå läck!
Gång No:3 Nu fick jag låna lyft och fick lite motivation och testa göra jobbet genon att ta bort framvagnen och ner med allt den vägen, gick hyffsat smidigt, rengör allt extremt noga kollar runt med lite annat motorfolk och kör ett speciellt packningsklet som skall vara extremt bra och funkar för flertalet andra och jag och polaren gör verkligen allt efter konstens alla regler....
MEN SKITEN LÄCKER LIKFÖRBANNAT IGEN!!!
Som om de inte vore nog nu......NEJ NEJ...
Den sprillans nya Griffin alu kylen läcker och tyvär inte i nån av mina på svetsade rör nej nej utan inne från cellpaketet
Sen finns de lite jobb med att riva ner lådan och dra kopplingarna på Tilton lagret som oxå ville läcka lite men de är ju iaf ett eget misstag, dock drog jag och Micke dem så hårt vi vågade men men.......på lyften går de ju hyffsat fort att lösa de men bägaren och tålamodet rinner ju lite lätt över ändå.....
Den enda ljusglimten i allt är att den startar lätt, går fint i maskin och är sjukt rapp och go respons i....
Ivarsson skall ha ett SJUKT STORT tack för all hjälp i 2 dagar, du är en exemplarisk garagegranne!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo
Bara att plana sumpen sen är du hemma.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: Ripper - E30 Turbo
Den slår ju kanske 0,3mm som max och med packningssilicon och att den är i alu så tycker jag de är mycket underligt att de inte blir tätt......cerveza wrote:Bara att plana sumpen sen är du hemma.
Men tyvärr så är de kanske den ända utvägen.....
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
drar du med moment eller? de ska tydligen vara känsligt att inte dra bultarna för hårt, speciellt me packningskletet antar jag.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h