Page 9 of 24

Posted: 04 Mar 2009, 18:04
by FugitivE
bullen! wrote:du skulle verkligen fått ett svänghjul tillverkat som var riktigt lätt.

varför?

lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=sXQsvDrohHk
Hur blir det egentligen med überlättat svänghjul. Tänkte på vridet?

Mvh

Posted: 04 Mar 2009, 18:26
by xelerator
bullen! wrote:du skulle verkligen fått ett svänghjul tillverkat som var riktigt lätt.

varför?

lyssna:

http://www.youtube.com/watch?v=sXQsvDrohHk
Nu är det iof inte endast är det svänghjulet som är superlättat på den motorn, utan lite annat oxo (en väns kärra detta).

Men visst, lätta svänghjulet så mycket du vågar/kan så ska du se att responsen blir avsevärt bättre.

Blir bara lite mer svårkört (lättare med kärringstopp :lol: )...

Posted: 04 Mar 2009, 18:29
by FugitivE
Frågan kvarstår. "Försvinner" inte vridet ur dom goa maskinerna?

Sen det där med kärringstopp, fan spelar ju ingen roll hur man släpper upp kopplingen på en 540 t.ex.. åker iväg ändå väldigt fint :D dvs på en orginalare.

Posted: 04 Mar 2009, 18:36
by Strandholm
Är ingen specialist men som jag förstått och upplevt det så tappar du vridet när du t.ex ska pressa upp för backar eller köra fort som fasen på motorwayen men du du får en rappare motor.

Låter inte som något svårt val i mina öron. :]

Posted: 04 Mar 2009, 18:38
by FugitivE
Okej!

Tror man skulle märka av det minimalt snarare, då det faktiskt gäller en e30 som motorn hamnar i ;) hehe

Mvh Kevin

Posted: 04 Mar 2009, 18:42
by birro
roligt att du hittat en motor! får man fråga vad du fick ge för den?

mvh

Posted: 04 Mar 2009, 18:44
by Grefven
man får en mycket rappare karaktär på moton. framförallt så går den ner i varv lite snabbare oxå och låter inte som en trött cheva van. brrööölölöööölllllllööölllnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. och en minut senare är den nere på tomgång igen =)

ett tungt svänghjul är bara till för att köra fint, mjukt och för att farmor ska trivas med bilen.

Posted: 04 Mar 2009, 18:52
by FugitivE
bullen! wrote:man får en mycket rappare karaktär på moton. framförallt så går den ner i varv lite snabbare oxå och låter inte som en trött cheva van. brrööölölöööölllllllööölllnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. och en minut senare är den nere på tomgång igen =)

ett tungt svänghjul är bara till för att köra fint, mjukt och för att farmor ska trivas med bilen.
Haha :D då finns det ju inget annat val för fan ;) ingen farmor ska köra eller sitta i den där bilen förmodligen ändå :lol:

Tack för svar iaf

Mvh Kevin

Posted: 04 Mar 2009, 18:54
by FugitivE
birro wrote:roligt att du hittat en motor! får man fråga vad du fick ge för den?

mvh
Tack så mycket du :D

Det får man fråga!

Motorn kommer ifrån en E38 -94 faktiskt. 19.600mil på nacken. Komplett med grenrör, kabelhärva osv. Dock utan startmotor och generator.

Fick pynta 4.000:- sen + 1.500:- sen när jag ska hämta motorstyrdonet ;)

Tyckte det inte va så farligt faktiskt. Har haft flax på andra affärer, så denna kunde lika gärna få kosta lite :D hehe

Mvh Kevin

Posted: 04 Mar 2009, 19:14
by Grefven
det lät billigt tycker jag.

och folk säger att det kan bli hur dyrt som hellst att åka bmw 740...

Posted: 04 Mar 2009, 19:17
by FugitivE
bullen! wrote:det lät billigt tycker jag.

och folk säger att det kan bli hur dyrt som hellst att åka bmw 740...
Det är billigt också :D hehe, men menade bara att folk kanske hittar kompletta 540/740isar för 5-7k, om man har tur dv s. Men hittar fasen inga såna, och jag pallar inte vänta längre :D

Mvh

Posted: 04 Mar 2009, 19:20
by Grefven
detta kommer bli en ascool bil.

Posted: 04 Mar 2009, 19:22
by FugitivE
bullen! wrote:detta kommer bli en ascool bil.
Tack så mycket bullen. Hoppas det jag med. Tar som sagt mot lite grann när man studerar, men tar studenten snart, och får hoppas man får jobb efteråt, så man kan lägga ner lite mer stålars på kärran. Men försöker så gott jag kan iallafall just nu.

Mvh Kevin

Posted: 04 Mar 2009, 19:26
by Grefven
låt hellre det ta lite längre tid än att du gör några dumma snållösningar för att i panik slänga ihop det.

bättre att vänta en säsong då så man får det som man vill ha det.

Posted: 04 Mar 2009, 19:31
by FugitivE
bullen! wrote:låt hellre det ta lite längre tid än att du gör några dumma snållösningar för att i panik slänga ihop det.

bättre att vänta en säsong då så man får det som man vill ha det.
Jo men precis. Känner det jag med. Märker jag att det verkligen inte kommer gå att få ihop det till sen sommaren, så väntar jag helt klart till 2010 helt enkelt. Inget mer med det.
För jag tänker inte ta ut bilen förens jag verkligen är klar. Visst kan man se så bilen rullar för egen hand med maskinen etc, i området och så, men inget mer. Annars blir det "ska bara" testa lite. Så blir det att man slänger ihop allt i slutet, och kör som det är. Så nej, så ska det fasen inte bli nu.

Menar nu när ändå allt blir bytt eller renoverat så kan man lika gärna köra till 110% på allt. Ja, alltså mina 110%, hehe.

Får som sagt hoppas på det bästa helt enkelt :D

Mvh Kevin

Posted: 04 Mar 2009, 19:35
by BRUZZE
äntligen har du fixat en motor=)... ser att det är på gladö hehe.. grattis å ser fin ut.

Posted: 04 Mar 2009, 19:37
by FugitivE
BRUZZE wrote:äntligen har du fixat en motor=)... ser att det är på gladö hehe.. grattis å ser fin ut.
Tack så mycket ;)

Nu kanske du fattar varför jag fråga om du var hemma :D hehe, tänkte kika förbi, och visa spisen :D

Mvh Kevin