Page 9 of 9

Posted: 22 Jan 2007, 19:45
by Fear This
nu ere så att bruzze har blivit lite för "biff" å måste gå ner lite för att han inte ska skrämma folk när han e ute å går, därav "lose it" 8)

neerå gubben, jobbe jobbe så du får åka lite i sommar:) hörs!

Posted: 22 Jan 2007, 21:52
by BRUZZE
hehe "lose it" är inte mycket till att bli bitig av. ska var till efter bulkningen.

haha om det ändå vore så väl johan 8)

här är en bild på mitt nya triggerhjul :D , så snart kan vi jobba johan...
Image

Posted: 22 Jan 2007, 22:53
by Fear This
hehe de låter bra de;)

Posted: 23 Jan 2007, 15:46
by BRUZZE
mmm visst gör det=)..

fick nya fronten idag. då den gamla blev lite sliten förra året så fixade ja en till för lite finare tillfällen.(mobil kamera)
Image

Posted: 09 Feb 2007, 21:22
by BRUZZE
händer inte mycket här inte.. men men.

nya delar , dock måste ja byta lagrena pga av att ja va tvungen å slipa veven=(.. så nu får man hoppas att allt går som ja vill å kan börja sätta ihop motorn innan månadens slut.
Image

lackat lite småprylar!
Image

även blocket, funderar på att om ja ska lacka det i nån ljusare färg så man ser alla läckor som kommer blir=) några tipps kanske?
Image

Posted: 10 Feb 2007, 11:31
by lindstrom
Manligt me kompressor, nice bil förövrigt :)

Hoppas verkligen det löser sej med veven.
Surt när man köpt lager och allt sen märkar att "nya" veven måste slipas om! Hoppas puckot kan kompensera priset för detta "perfekta" skick.

Posted: 11 Feb 2007, 15:13
by BRUZZE
ja vi får se vad han säger..

löser gör det sig alltid sen är frågan hur hehe..
verkar ju vara delade meningar på "perfekt skick".

Posted: 21 Feb 2007, 22:18
by BRUZZE
nu börjar det äntligen hända saker efter allt strul.
jag och johan gjorde i ordning min botten idag. 323 stakar, 325 kolvar och diesel veven . nya lager .

så nu är det bara å börja mecka ihop resten snurran, ÄNTLIGEN!!

Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 23 Feb 2007, 23:54
by BRUZZE
ännu en livad fredags kväll blev det!

ja och tjejen meckade lite me min bil. blev att pula in tråden i oringningen och montera lite delar på motorn.
Image
Image

ska man behöva slå in kamdrevet som sitter på veven eller ska den gå lätt att slå i?(innanför vevbulten)
tänkte om man skulle vilja ta bort den.

Posted: 22 Sep 2008, 23:08
by JWSE30
Hej

Vet du vad det blir för komp med den uppsättningen du skrev om i början av tråden:

m20b25 block
diesel vev
323 stakar
v12 kolvar

??

Mvh Jonas