Roobin - Bmw E30 2,7l 393 whp lyder de nya.. SÅLD
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Tänker förvarna många redan nu, denna uppdatering e på ca 70-80 bilder, så sätt er ner i lugn o ro o bara njut, för de gjorde iaf jag !
Nu e man så gott som färdig i hela kroppen, sovit 3 h när jag kom hem här precis för de behövdes, så nu ser man ju knappt nåt haha
Vet inte alls vart jag ska börja, måste först iallafalla passa på att tacka lillebror för hans hästjobb, o självklart Martin som lackat bilen TACK!
Med tanken på att silver är en väldigt speciell färg o slipa ner o lacka, ni som håller på med lack vet ju iaf, de blir otroligt lätt sliprepor osv.
Nu har de skett på vissa ställen, men de e nåt jag kan leva med, bilen ska inte till nån SCF eller liknande. O de få ställen de skett på, finns tid för o göra om sen så ingen som ritar fan på väggen här inte
...................................................................................................
I onsdag så kom jag o kevin överens att vi skiter i framskärmar, då de fanns lite stenskott osv på dom, så va tvungen o slipas plåtren, o göra de för hand e inget man gör, sagt o gjort.
I torsdags ringde jag ner till Galwin bildelar o sa till Erik att nu va de lite små panik o väldigt viktigt att de blir rätt från början.
På fredagen kom posten kl 1400 o lämnade av paketet. Nu va de bara håller tummarna att de va rätt man fått. 2 x framskärm utan skärmblinkers.... PERFEKT !
Tack Erik på Galwin för de fina priset
På väg hem ifrån jobbet ringde jag till lillebror för o kolla om han börjat i garaget, o han va lite små skeptisk till priman som lades dagen innan.... Shit tänkte jag, den ska ju lackas imorrn.....
Vi drog iaf till garaget efter lite käk o satte igång, vissa grejer va värre än andra, fortsatte slipa ner allt. Van slipare som man e så fick man rycka in
haha
Hemgång vid 03-04 tiden där nånstans, ställa in klockan på 06,30. Jo tjena de gick ju bra, vakna lagom till nå barnprogram på tv, sen somna om. Sen vaknar man upp så där härligt nån timme senare o inser att man skulle vart ifrån sängen för jättelänge sen, ah ni vet ju hur de känns, som o försova sig typ första dagen på jobbet haha.
Drog upp lillebrorsan ur sängen då han mer eller mindre vägra gå upp.
Det är nu den härliga resan börjar
Så här såg de mer eller mindre ut när vi kom till garaget i fredag, va bara o börja nöta på nu o matta ner skiten.

-------------------------------------------------------------------------------
Utanför garaget sisådär nån timme försenad, o trött som en jag vet inte vad.
Dessa jädra ok-släp fifan lika dåliga varje gång, o ändå står man med skiten varje gång haha

Håller på o vevar in stora fisken

Uppe på släpet
Nu va de bara o ringa ner folket ifrån huset o se till o flytta på sina bilar så man fick åka nån gång 

Inne på lackfirman

Martin maskar
ah inte som i latar
hehe

Ena skärmen som va lite bulig, antingen efter transporten från Galwin i jönköping eller efter resan mellan danmark o jönköping, shit the same nu ska de iaf slipas

In action
alla lösa delar skall strax lackas

Stort sett färdig maskad bil

Martin ställer allt till rätta

När Kevin stod o blanda färg så insåg han efter att tag att ena färgen som skall användas håller på att ta slut, o de finns inge mer I HELSIKE... kanske inte blir nån lack... De höll på att bli droppen, men som tur va så ordna de sig till slut iaf
Här blandas färgen
hmm Spezialsvart står de på datorn, aja 

Blanda , blanda, röra om , röra om

Bilen redo för färg

Kevin går en sista vända med värsting lampan

Nu börjar de lika nåt, 2 st som jobbar samtidigt

Martin tvättar av bilen en sista gång

Blåser av hela bilen ifrån allt damm som kan finnas på

Ena sidan...........

..... andra sidan

LACK ! De va här man stod o njöt

Klarlack, de ser ni nog själva, snacka om skillnad

Alla delar ute efter ugnen

Bilen klar efter bränning i 30 min, va nog dom längsta 30 min i mitt liv iaf, ville bara in in in

Montera baklucka

Sen rulla vi ut bilen till verkligheten

Nu va de bara o bege sig igen då. Garaget här kommer vi

Ja vad ska man säga? Årets största bilduppdatering så de står härliga till i denna tråd iaf.
E jättenöjd som sagt o efter ändå väldigt mycket motgångar så e jag väldigt nöjd o glad, till en början va de.... Nä men de e bara ett busåk så de spelar väl mindre roll med lacken. FUCK NO de gör de inte, har man ju märkt nu iaf hehe.
Nu e glöden tillbaka på topp igen, bara fronten kvar sen, de gör lillen i ordning efter bilen mappats, o tryckrören blivit färdiga.
Mvh Robin
Nu e man så gott som färdig i hela kroppen, sovit 3 h när jag kom hem här precis för de behövdes, så nu ser man ju knappt nåt haha

Vet inte alls vart jag ska börja, måste först iallafalla passa på att tacka lillebror för hans hästjobb, o självklart Martin som lackat bilen TACK!
Med tanken på att silver är en väldigt speciell färg o slipa ner o lacka, ni som håller på med lack vet ju iaf, de blir otroligt lätt sliprepor osv.
Nu har de skett på vissa ställen, men de e nåt jag kan leva med, bilen ska inte till nån SCF eller liknande. O de få ställen de skett på, finns tid för o göra om sen så ingen som ritar fan på väggen här inte

...................................................................................................
I onsdag så kom jag o kevin överens att vi skiter i framskärmar, då de fanns lite stenskott osv på dom, så va tvungen o slipas plåtren, o göra de för hand e inget man gör, sagt o gjort.
I torsdags ringde jag ner till Galwin bildelar o sa till Erik att nu va de lite små panik o väldigt viktigt att de blir rätt från början.
På fredagen kom posten kl 1400 o lämnade av paketet. Nu va de bara håller tummarna att de va rätt man fått. 2 x framskärm utan skärmblinkers.... PERFEKT !
Tack Erik på Galwin för de fina priset

På väg hem ifrån jobbet ringde jag till lillebror för o kolla om han börjat i garaget, o han va lite små skeptisk till priman som lades dagen innan.... Shit tänkte jag, den ska ju lackas imorrn.....
Vi drog iaf till garaget efter lite käk o satte igång, vissa grejer va värre än andra, fortsatte slipa ner allt. Van slipare som man e så fick man rycka in

Hemgång vid 03-04 tiden där nånstans, ställa in klockan på 06,30. Jo tjena de gick ju bra, vakna lagom till nå barnprogram på tv, sen somna om. Sen vaknar man upp så där härligt nån timme senare o inser att man skulle vart ifrån sängen för jättelänge sen, ah ni vet ju hur de känns, som o försova sig typ första dagen på jobbet haha.
Drog upp lillebrorsan ur sängen då han mer eller mindre vägra gå upp.
Det är nu den härliga resan börjar

Så här såg de mer eller mindre ut när vi kom till garaget i fredag, va bara o börja nöta på nu o matta ner skiten.

-------------------------------------------------------------------------------
Utanför garaget sisådär nån timme försenad, o trött som en jag vet inte vad.
Dessa jädra ok-släp fifan lika dåliga varje gång, o ändå står man med skiten varje gång haha

Håller på o vevar in stora fisken

Uppe på släpet

Inne på lackfirman

Martin maskar

Ena skärmen som va lite bulig, antingen efter transporten från Galwin i jönköping eller efter resan mellan danmark o jönköping, shit the same nu ska de iaf slipas

In action

Stort sett färdig maskad bil

Martin ställer allt till rätta

När Kevin stod o blanda färg så insåg han efter att tag att ena färgen som skall användas håller på att ta slut, o de finns inge mer I HELSIKE... kanske inte blir nån lack... De höll på att bli droppen, men som tur va så ordna de sig till slut iaf
Här blandas färgen

Blanda , blanda, röra om , röra om

Bilen redo för färg

Kevin går en sista vända med värsting lampan

Nu börjar de lika nåt, 2 st som jobbar samtidigt

Martin tvättar av bilen en sista gång

Blåser av hela bilen ifrån allt damm som kan finnas på

Ena sidan...........

..... andra sidan

LACK ! De va här man stod o njöt

Klarlack, de ser ni nog själva, snacka om skillnad

Alla delar ute efter ugnen

Bilen klar efter bränning i 30 min, va nog dom längsta 30 min i mitt liv iaf, ville bara in in in

Montera baklucka

Sen rulla vi ut bilen till verkligheten

Nu va de bara o bege sig igen då. Garaget här kommer vi

Ja vad ska man säga? Årets största bilduppdatering så de står härliga till i denna tråd iaf.
E jättenöjd som sagt o efter ändå väldigt mycket motgångar så e jag väldigt nöjd o glad, till en början va de.... Nä men de e bara ett busåk så de spelar väl mindre roll med lacken. FUCK NO de gör de inte, har man ju märkt nu iaf hehe.
Nu e glöden tillbaka på topp igen, bara fronten kvar sen, de gör lillen i ordning efter bilen mappats, o tryckrören blivit färdiga.
Mvh Robin
Last edited by Roobin on 21 Feb 2009, 22:33, edited 2 times in total.
Audi S2 2,5 liter - 800whp?
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Va tänkte du på? 
Den lackas med luckan på, listen runt sög inte åt sig färg så de e ingen fara
eller tänkte du på nå annat speciellt? 
Edit: eller du knakse tänkte under själva luckan?
Där e de ju inge färg tyvärr, men att demontera skruvar som har suttit där sen 80 talet vill jag helst slippa om de går av o härjar, så fick bli lite som de blev, kan lacka om där senare med luckan öppen, men just nu fick de bli så här iaf

Den lackas med luckan på, listen runt sög inte åt sig färg så de e ingen fara

Edit: eller du knakse tänkte under själva luckan?
Där e de ju inge färg tyvärr, men att demontera skruvar som har suttit där sen 80 talet vill jag helst slippa om de går av o härjar, så fick bli lite som de blev, kan lacka om där senare med luckan öppen, men just nu fick de bli så här iaf

VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
-
Fy fan va nice den blev..
Jag tror jag vet vilken färg det är, eller ja, på vilken bil jag har sett färgen i alla fall.
Jag tror jag vet vilken färg det är, eller ja, på vilken bil jag har sett färgen i alla fall.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
tackar för fina kommentarer 
hahaa kevin har inte blivit gubbe, de e martin du nog tänker på
förmodar jag iaf haha
de tar på krafterna att hålla på helt klart, börjar känna mig för gammal jag me (21 år)
Tack chrille
haha du tror garanterat rätt

hahaa kevin har inte blivit gubbe, de e martin du nog tänker på

förmodar jag iaf haha

de tar på krafterna att hålla på helt klart, börjar känna mig för gammal jag me (21 år)

Tack chrille

haha du tror garanterat rätt

VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
VR Motor Stockholm AB
Robin Raita
Påminner lite om delfingrå men ändå int
///M
Full gas i varje fas!
Living my life sideways!
C. Lindqvist