E30M3 Lysholm (Såld)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
finns två modeller på e28 528 kylare. en liten o en stor, kanske byttes till större på senare årsmodellerna? köpte själv en 528 kylare från skroten först o den va knappt större än e30:ins.
finns ingen tråd på zatzy, borttagen men lägger upp lite bilder här istället.
en bild på m535 e28 kylaren.
kapa bort nedre fästena på varje sida.
på med kylaren. använd övre originalfäste från e30. finns färdiga hål på e30 karossen som passar perfekt för fästena med gummikuddar o bulten på m535 kylaren (inringat). har du smala fingrar o e lite atletisk så kommer du åt på baksidan med en mutter så sitter den där.
kapa en bit rör o skarva kylarslangen så är det klart .
kanske blev lite långt känns nästan som min projekttråd
hoppas det hjälpte nåt iaf.
finns ingen tråd på zatzy, borttagen men lägger upp lite bilder här istället.
en bild på m535 e28 kylaren.
kapa bort nedre fästena på varje sida.
på med kylaren. använd övre originalfäste från e30. finns färdiga hål på e30 karossen som passar perfekt för fästena med gummikuddar o bulten på m535 kylaren (inringat). har du smala fingrar o e lite atletisk så kommer du åt på baksidan med en mutter så sitter den där.
kapa en bit rör o skarva kylarslangen så är det klart .
kanske blev lite långt känns nästan som min projekttråd
hoppas det hjälpte nåt iaf.
The Lower Class
RoDe wrote:finns två modeller på e28 528 kylare. en liten o en stor, kanske byttes till större på senare årsmodellerna? köpte själv en 528 kylare från skroten först o den va knappt större än e30:ins.
finns ingen tråd på zatzy, borttagen men lägger upp lite bilder här istället.
en bild på m535 e28 kylaren.
kapa bort nedre fästena på varje sida.
på med kylaren. använd övre originalfäste från e30. finns färdiga hål på e30 karossen som passar perfekt för fästena med gummikuddar o bulten på m535 kylaren (inringat). har du smala fingrar o e lite atletisk så kommer du åt på baksidan med en mutter så sitter den där.
kapa en bit rör o skarva kylarslangen så är det klart .
kanske blev lite långt känns nästan som min projekttråd
hoppas det hjälpte nåt iaf.
Toppen info
Som det verkar så är det samma storlek på 528/535 kylet.
Ska inhandlas i veckan
E28 kylet kommer i veckan
Har ägnat lite tid åt att byta ut batterierna i instrumenteringen, tydligen har nån gjort en lösning med en strömbrytare på kretskortet.. antagligen som en servicereset jag var lite snabb på att ta bort brytaren och missade kanske en anslutning
Ska den inringade lödpunkten ansluta mot lödpunkten pilen pekar mot?... helt enkel vara sammankopplade?
Har ägnat lite tid åt att byta ut batterierna i instrumenteringen, tydligen har nån gjort en lösning med en strömbrytare på kretskortet.. antagligen som en servicereset jag var lite snabb på att ta bort brytaren och missade kanske en anslutning
Ska den inringade lödpunkten ansluta mot lödpunkten pilen pekar mot?... helt enkel vara sammankopplade?
ScratcH wrote:E28 kylet kommer i veckan
Har ägnat lite tid åt att byta ut batterierna i instrumenteringen, tydligen har nån gjort en lösning med en strömbrytare på kretskortet.. antagligen som en servicereset jag var lite snabb på att ta bort brytaren och missade kanske en anslutning
Ska den inringade lödpunkten ansluta mot lödpunkten pilen pekar mot?... helt enkel vara sammankopplade?
Hjälp
Är det nån som har en bild eller kretsschema på hur det ska kopplas?
Efter några veckors semestrande i Thailand så är du nu läge att uppdatera tråden lite
För några månader sen kom jag i kontakt med Mattias på PRD som kunde tänka sig hjälpa till lite med fräsning å annat. Skickade över en halvfärdig ritning på insugsflänsen. Vi bollade några idéer om tibuc insug å korta runners för kompressorn fixar nog vridet ändå. Jag åkte på semester å Mattias trollade fram detta:
Testbit
För några månader sen kom jag i kontakt med Mattias på PRD som kunde tänka sig hjälpa till lite med fräsning å annat. Skickade över en halvfärdig ritning på insugsflänsen. Vi bollade några idéer om tibuc insug å korta runners för kompressorn fixar nog vridet ändå. Jag åkte på semester å Mattias trollade fram detta:
Testbit
fan vad fint det blir!
/mvh
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033